Treść zadania
Autor: elcia20 Dodano: 19.11.2011 (11:14)
Dla każdej z liczb :3, 7, 9, 23, 77 znajdz liczbę;a) 10 razy od niej mniejszą ,b) 31 razy od niej mniejszą. Sprowadz podane ułmki do wspólnego licznika: a) 2/3 i 4/7, b) 3/5 i 2/3 ,c) 6/11 i 5/12 , d) 9/35 i 15/173. Wypisz wszystkie ułamkiwłaściwe większe od 1/2 o mianowniku: a) 3, b) 5, c) 7 , d)10, e) 13.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
sandrusia12366 19.11.2011 (12:14)
1).3:10 , 3:31
7:10 , 7:31
9:10 , 9:31
23:10 , 23:31
77:10 , 77:31
2) a)14/21 i 12/21
b)9/15 i 10/15Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
CzaAarNaAa_ 19.11.2011 (15:42)
a).
0,3
0,7
0,9
2,3
7,7
b).
3/31
7/31
9/31
23/31
77/31= 2 i 15/31Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
obwód prostokąta wynosi 24cm.boki ab i dc sa 2 razy dłuższe niż boki ad i Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: matma 7.4.2010 (20:55) |
mama, tata i syn mają razem 93 lata. Syn jest 3 razy młodszy od mamy, a mama Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: marita31997 8.4.2010 (15:09) |
zapisz działania,których wynikiem jest podana liczba. 23 i taki 6 ale Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: daria332 8.4.2010 (21:33) |
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Liczba "pi"
LICZBA pi Jest to chyba najbardziej znana liczba niewymierna i jednocześnie najstarsza ze znanych nam cyfr tego typu (liczy sobie ok 4000 lat - w Egipcie znaleziono zapiski na jej temat dotowane na ten właśnie okres czasu). jest to nic innego jak obwód koła podzielony przez jego średnicę. Wyznaczenie nie jest takie łatwe na jakie się nam wydaje. Pierwsze próby wyznaczenia polegały...
Przydatność 60% Liczba PI
Liczba π Liczba π jest liczbą niewymierną, określającą stosunek długości okręgu do długości jego średnicy. π=3,141592... Symbol π został pierwszy raz użyty w 1706 roku przez matematyka angielskiego Wiliama Jonesa. W powszechne użycie wszedł dopiero w połowie XVIII wieku po wydaniu Analizy L. Eulera. Najważniejszą w historii liczby π, prawdziwie przełomową datą...
Przydatność 70% Liczba PI
LICZBĘ PI- zwaną też ludolfiną określa się w matematyce jako stosunek obwodu koła do jego średnicy. W przybliżeniu wynosi ona 3,14.... i tak do nieskończoności... Najczęściej używaną sztuczką mnemotechniczną jest zapamiętanie wierszyka, w którym liczba liter kolejnego słowa to cyfra w rozwinięciu dziesiętnym . Znane są takie wierszyki w języku angielskim, francuskim,...
Przydatność 60% Liczba oktanowa
Liczba oktanowa- umowny wskaźnik charakteryzujący przeciwstukowe własności paliwa używanego do napędu silników spalinowych z zapłonem iskrowym, oznaczana za pomocą silników wzorcowych. Liczba oktanowa danego paliwa równa jest liczbowo takiej procentowej zawartości izooktanu (LO = 100) w mieszaninie z n-heptanem (LO = 0), przy której własności przeciwstukowe tej mieszaniny są...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
3 0
sonar 19.11.2011 (12:27)
zad1)
a) liczba 10 razy mniejsza od
-> liczby 3 to 3/10 (lub 0,3)
bo
3 :10 = 3/10
lub
3 : 10 = 0,3
-> liczby 7 to 7/10 ( lub 0,7)
bo
7 : 10 = 7/10
lub
7 : 10 = 0,7
-> liczby 9 to 9/10 ( lub 0,9)
bo :
9 : 10 = 9/10
lub
9 : 10 = 0,9
-> liczby 23 to 2 i 3/10 ( lub 2,3)
bo :
23 : 10 =
=23 * 1/10 =
= 23/10 = 2 i 3/10
lub
23 : 10 = 2,3
-> liczby 77 to 7 i 7/10 ( lub 7,7)
bo
77 : 10 =
= 77 * 1/10 =
= 77/10 = 7 i 7/10
lub
77 : 10 = 7,7
b) liczba 31 razy mniejsza od
-> liczby 3 to liczba 3/31
bo
3 : 31 =
= 3 * 1/31=
= 3/31
-> liczby 7 to liczba 7/31
bo
7 : 31=
= 7 * 1/31=
= 7/31
-> liczby 9 to liczba 9/31
bo
9 : 31=
= 9 * 1/31=
= 9/31
-> liczby 23 to liczba 23/31
bo:
23 : 31=
= 23 * 1/31=
= 23/31
-> liczby 77 to liczba 2 i 15/31
bo :
77 : 31=
= 77 * 1/31 =
= 77/31=
= 2 i 15/31
zad 2)
a) 2/3 i 4/7, -> wspólnym mianownikiem będzie liczba 21
(bo 3 * 7= 21)
mnożę licznik i mianownik pierwszego ułamka razy ->7
mnożę licznik i mianownik drugiego ułamka razy -> 3
14/21 ......i ............12/21
b) 3/5 i 2/3 -> wspólnym mianownikiem będzie liczba 15
(bo 5 * 3= 15)
mnożę licznik i mianownik pierwszego ułamka razy -> 3
mnożę licznik i mianownik drugiego ułamka razy -> 5
9/15 ........ i .........10/15
c) 6/11 i 5/12 -> wspólnym mianownikiem będzie liczba -> 132
(bo 11 * 12 = 132)
mnożę licznik i mianownik pierwszego ułamka razy -> 12
mnożę licznik i mianownik drugiego ułamka razy-> 11
72/132 .......... i ...........55/132
d) 9/35 i 15/173 -> wspólnym mianownikiem będzie liczba -> 6055
(bo 35 * 173 = 6055)
mnożę licznik i mianownik pierwszego ułamka razy -> 173
mnożę licznik i mianownik drugiego ułamka razy -> 35
1557/6055...... i .............525/6055
zad 3.Ułamki właściwe większe od 1/2
a) o mianowniku 3
2/3
bo po sprowadzeniu 1/2 i tych ułamków do wspólnego mianownika -> 6 otrzymujemy takie wyniki:
1/2 = 3/6
2/3 = 4/6
b) o mianowniku 5
3/5 , 4/5
bo po sprowadzeniu 1/2 i tych ułamków do wspólnego mianownika -> 10 otrzymujemy takie wyniki:
1/2 = 5/10
3/5 = 6/10
4/5= 8/10
c) o mianowniku 7
4/7 , 5/7, 6/7
bo po sprowadzeniu 1/2 i tych ułamków do wspólnego mianownika -> 14 otrzymujemy takie wyniki:
1/2 = 7/14
4/7 = 8/14
5/7= 10/14
6/7 = 12/14
d) o mianowniku 10
6/10 , 7/10 , 8/10 , 9/10
bo
1/2 = 5/10
5/10 < 6/10
5/10 < 7/10
5/10 < 8/10
5/10 < 9/10
e) ułamki o mianowniku 13
7/13 , 8/13 , 9/13, 10/13, 11/13, 12/13
bo po sprowadzeniu 1/2 i tych ułamków do wspólnego mianownika -> 26 otrzymujemy takie wyniki:
1/2 = 13/26
7/13 = 14/26
8/13 = 16/26
9/13 = 18/26
10/13 = 20/26
11/13 = 22/26
12/13= 24/26
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie