Treść zadania
Autor: monika-_- Dodano: 16.5.2010 (17:25)
Napisz krótką notatkę o Trenie X, Jana Kochanowskiego.
Notatka do zeszytu, więc swoimi słowami, ale na temat.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
help...:(na jutro Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: justyna22 29.3.2010 (17:13) |
rozprawka o zbyszku z Bogdańca. na jutro.! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: niwejka21 7.4.2010 (18:51) |
Charakterystyka Autorytetu na jutro!! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Klaudynka8 7.4.2010 (19:05) |
Pomocy, na jutro. ! ;) ;* Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: anahi09 8.4.2010 (14:26) |
Bardzo potrzebuje na jutro!!!! Proszę o pomoc. Przedmiot: Język polski / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: san_4 8.4.2010 (16:48) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Opis Krzysia M.E.Letki "Jutro znów pójdę w świat. - Listy"
Bohater utworu M. E. Letki ”Jutro znów pójdę w świat. Listy” to Krzyś. Chłopiec ma 11 lat i jest osobą niepełnosprawną, chodzi o kuli. Jego zainteresowaniem jest kolekcjonowanie znaczków, chciałby się z kimś podzielić swoją pasją. Krzyś nie uczęszcza na lekcje wychowania fizycznego, ponieważ jest cienkim chuchrem. Ma z tego powodu same kompleksy i wstydzi się swojej...
Przydatność 55% Napisz pocztówke do kolegi z Anglii: 1. Napisz o pogodzie. 2. Co zazwyczaj robisz. 3. Co robiłaś wczoraj. 4. Co będziesz robić jutro.
Hello Kasia, I'm in Rome now. The weather is beautiful. It is sunny and hot. I usually swimm and sunbeaching at the beach. Yesterday I was sightseeing the city. I saw many besutiful bildings. Tommorow I will be back to Poland. See you soon. Best wishes! Monika
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
kinga001166 16.5.2010 (17:26)
W utworze tym podmiot liryczny zadaje pytania, na które nie otrzymuje odpowiedzi. Zastanawia się, gdzie znajduje się jego córeczka. W wierszu tym ujawnia się kryzys religijny poety. Jest to widoczne w pytaniach, które stawia: nie mówi tylko o raju, ale nawiązuje również do mitologicznych wierzeń („szczęśliwe wyspy”, „Charon”, zdrój niepomny”). Poeta wyraża także swe zwątpienie w życie pozagrobowe „Gdziekolwiek jest, jeśli jest...”. Jest tu widoczne jego załamanie, rozpacz i niemożliwość z pogodzeniem się ze stratą córki. Na końcu utworu podmiot zwraca się z apostrofą do Urszulki. Prosi ją o odpowiedź na nurtujące go pytania o jej miejsce pobytu. Chce by dziewczynka ukazała mu się jako zjawa, mara lub we śnie i udowodniła tym, że istnieje życie po śmierci. W utworze możemy się dopatrzyć wielu pytań i jednego wykrzyknienia. Ma to na celu ukazanie rozdarcia wewnętrznego podmiotu lirycznego, który jest zagubiony, nie wie w co ma wierzyć. Jest to także trzynastozgłoskowiec.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie