Treść zadania

beata400

W klasie czwartej liczącej 20 osób uczniowie na lekcji transmutacji zamieniali meble w zwierzęta. 20% uczniów zamieniło katedrę w psa,1/4 uczniów- w jaszczurkę, 4 osoby -w mysz, a pozostałym uczniom nie udały się czary. Ilu uczniom udała się ta sztuczka?Jaka część uczniów nie posiadła jeszcze umiejętności transmutacji?

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    20 :10 = 2
    2 * 2 =4 - tyle osób zamieniło w psa
    20 :4 =5 - tyle w jaszczurkę
    5 + 4 +4 = 13 - tyle osób się udało
    20 - 13 = 7
    ODP. udało się 13 osobom , a 7/20 klasy się nie udało

Rozwiązania

  • mirkaj1

    20 : 10 = 2

    2 x 2 = 4 zamiana w psa

    20 : 4 = 5 zamiana w jaszczurkę

    5 + 4 + 4 = 13 a tyle osób się nie zmieniło

    20 - 13 = 7

  • userphoto

    20 : 10 = 2

    2 x 2 = 4 zamiana mebli w psa

    20 : 4 = 5 zamiana mebli w jaszczurkę

    5 + 4 + 4 = 13

    20 - 13 = 7

  • sonar

    liczba uczniów w klasie -> 20 osób
    ilość uczniów, którzy zamienili katedrę w psa -> 20 %
    ilość uczniów, którzy zamienili katedrę w jaszczurkę -> 1/4 całej klasy
    liczba uczniów, którzy zamienili katedrę w mysz -> 4 osoby

    liczba uczniów, którzy nie opanowali tej sztuki -> x
    liczba uczniów, którym udała się sztuczka -> ?

    W nawiasie dodam liczby uczniów, którym udały się sztuczki, suma tych liczb to liczba uczniów, którym udała się sztuka transmutacji

    20% = 20/100 = 0,2


    ( 20 * 20% + 1/4 * 20 + 4 ) + x = 20

    (20 * 0,2 + 20/4 + 4) + x= 20

    ( 4 + 5 + 4) + x= 20

    13 + x= 20

    x= 20 - 13

    x= 7



    spr.
    ( 20 * 20% + 1/4 * 20 + 4 ) + 7 = 20

    (20 * 0,2 + 20/4 + 4) + 7 = 20

    ( 4 + 5 + 4) + 7= 20

    13 + 7= 20

    20 = 20

    L=P



    13 uczniów w tej klasie opanowało tę sztukę ->stanowi to 13/20

    a 7 uczniów jeszcze jej nie potrafi -> stanowi to 7/20



    Odp. Sztuka transmutacji udała się 13 uczniom, 7/20 uczniów tej klasy nie opanowało jeszcze tej umiejętności.

  • sandrusia12366

    20 :10 = 2
    2 * 2 =4 - tyle osób zamieniło w psa
    20 :4 =5 - tyle w jaszczurkę
    5 + 4 +4 = 13 - tyle osób się udało
    20 - 13 = 7
    ODP. udało się 13 osobom , a 7/20 klasy się nie udało

Podobne materiały

Przydatność 65% Konspekt lekcji języka polskiego w klasie IV

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie IV

Przydatność 65% Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI

Konspekt lekcji języka polskiego w klasie VI

Przydatność 65% Konspekt lekcji techniki dla klasy 6: Mój pokój - wyposażenie wnętrza pokoju.

Konspekt lekcji techniki dla klasy 6. Prowadzący: Marcin Lewandowski Czas trwania lekcji: 45 minut Temat: Mój pokój - wyposażenie wnętrza pokoju. Cele dydaktyczne: Uczeń umie narysować symbole oznaczające elementy wyposażenia domu. Uczeń umie prawidłowo umieścić elementy wyposażenia na planie pokoju. Cele wychowawcze: Kształtowanie u uczniów wyobraźni...

Przydatność 75% Przemówienie do uczniów z klasy, aby staranniej przygotowywali sie do lekcji.

Drodzy koledzy i koelżanki! Zwracam sie do Was z prośbą, abyście staranniej przygotywywali sie do lekcji. Dzieki temu zdobędziecie pozytywne oceny. Systematyczne i dokładne odrabianie prac domowych polepszy Wam opinie, a nauczyciele będą chętniej przychodzić do Was na lekcje. Podczas nauki zapamiętujecie informacje, które wydają sie Wam mało...

Przydatność 60% Konspekt lekcji języka angielskiego w I klasie gimnazjum- personal pronouns, "be" positive

Małgorzata Kobińska Nauczyciel języka angielskiego w Zespole Szkół w Serokomli SCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO Klasa: I gimnazjum Szkoła Zespół Szkół w Serokomli Czas: 45 min. Temat: Grammar – personal pronouns, “be” positive Cel główny: Uczeń zna zaimki osobowe oraz odmianę osobową czasownika „być”, Cele operacyjne: - uczeń poznaje...

0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji