Treść zadania
Autor: ~mysz Dodano: 24.10.2011 (17:15)
zapisać w systemie rzymskim liczby:39,49.59,247,490,803,1415,1901
Komentarze do zadania
-
inka224 24.10.2011 (18:28)
XXXIX 39
XLIX 49
LIX 59
CCVIIL 247
XD 490,
DCCCIII 803
MCCCLLXV 1415
MIXCM 1901
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
mirkaj1 24.10.2011 (20:12)
39, X X X I X
49, X L I X
59, L I X
247,C C V I I L
490,X D
803, D C C C I I I
1415, M C C C L L X V
1901, M I X C MDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
MATEMATYKA ;/ :(! Zad. Zapisz podane liczby w systemie rzymskim. B) 38 D) Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 7 rozwiązań | autor: karolinka1040 21.10.2010 (15:11) |
ktory to wiek. 966. 1410. 1500. 1830. 1830. 1863. 1900. 1901. 1945. Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 9 rozwiązań | autor: bogwis29 21.10.2010 (19:03) |
Zapisz w systemie rzymskim liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: klaudiaklaja 21.11.2010 (16:46) |
Proszę na jutro . za dobrą odpowiedz daje naj naj . ;)) W rzymskim Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 7 rozwiązań | autor: Balonovax3 24.3.2011 (15:39) |
Podane liczby zapisz w systemie dziesiątkowym MDIV........... Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: piwo997 2.11.2011 (12:11) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Systemy
System dziesietny W tym systemie wyróżniamy 10 cyfr. Są nimi : 0,1,2,3,4,5,6,7,8 oraz 9. Chcąc zapisać jakąś liczbę w tym systemie musimy rozpisać ją w takiej postaci żeby żadna z liczb nie była większa niż 9 . Aby 274 w tym systemie najpierw musimy ją rozpisać. A więc 200 + 70 + 4. Jednak wiemy że zarówno liczba 70 jaki i 200 są za duże jak na ten system musimy...
Przydatność 50% Alfred Tarski (1901-1983)
14 stycznia minęła rocznica urodzin jedenego z najwybitniejszych logików czasów nowożytnych, wybitnego specjalisty w logice matematycznej, algebrze abstrakcyjnej oraz teorii mnogości. Systematyczne kontakty naukowe z reprezentantami szkoły lwowsko-warszawskiej, do której najwybitniejszych reprezentantów jest zaliczany, zdecydowały o ukształtowaniu się jego zainteresowań i...
Przydatność 50% Osoby prawne w prawie rzymskim.
Osoby prawne to inaczej instytucje, organizacje, masy majątkowe lub związki ludzi, które zostały stworzone w celu realizacji określonych celów i które posiadają zdolność prawną. Pojęcie osoby prawnej, choć w sposób niepełny, rozwinęło się w okresie pryncypatu, kiedy to pretor przyznawał gminom miejskim (municypia) osobowość prawną, by mogły brać udział w obrocie...
Przydatność 80% Nauczanie prawa w Rzymskim państwie.
1. Wstęp Przekazy źródłowe na temat edukacji prawniczej w starożytnym Rzymie są skąpe. Spowodowane jest to nauką prawa o charakterze prywatnym (brak wkładu państwa). Jedynym źródłem są autorzy podręczników do nauki prawa- Gaius i Pomponius (Enchyrydii liber singularis ) . Nauczanie prawa odpowiadało skali rozwoju całego systemu prawnego. Historię nauczania prawna można...
Przydatność 55% Nauczanie prawa w państwie rzymskim
Nauczanie prawa w okresie republiki, a także w pierwszych wiekach cesarstwa miało charakter prywatny, dlatego państwo się nim nie interesowało. Relacje prawników siłą rzeczy mają charakter historyczny, a jurysprudencja rzymska predylekcji ku historii nie przejawiała. Jedyny wyjątek, to dwaj nauczyciele prawa: Gaius i Pomponius, autorzy podręczników do nauki prawa. Historię...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
2 1
Konto usunięte 24.10.2011 (18:02)
39- XXXIX
49 - XLIX
59 - LVIX
247 - CCXLVII
490 - XD
803 - DCCCIII
1415 - MCDXV
1901 - MCMI
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie