Treść zadania
Autor: sysia1994 Dodano: 15.5.2010 (16:22)
zadanie 1
Po zwiększeniu pewnej liczby o 12% otrzymaliśmy liczbę o 60 większą. Jaka to liczba?
zadanie2
15% pewnej liczby jest o osiem większe od jej 11%. Jaka to liczba?
zadanie 3
Cena towaru wzrosła o 35%. Ile razy wzrosła cena towaru?
zadanie4
Pręt długości 8m rozcięto na dwie części, których stosunek długości jest równy 2:3. Jakiej długości są te części?
zadanie5
Pręt o długości 4,9m rozcięto na piętnaście kawałków o długości 3dm i 5dm . Ile uzyskano kawałków dłuższych, a ile krótszych?
Komentarze do zadania
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
agx 15.5.2010 (16:56)
1. x------ 100%
60---- 112%
x= 53,57
2. 0,15x-8=0,11x
0,04x=8
x=200
3. 35:100=0,35
wzrosła o 0,35 raza
4. 0,4*8=3,2 jeden kawałek
0,6*8=4,8 drugi kawałek
5. x+y=15
3x+5y=490
x=15-y
3(15-y)+5y=490
x=15-y
45-3y+5y=49
x=15-y
2y=4
x=15-y
y=2
x=13 3-decymetrowe
y=2 5-decymetrowe
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
Rumpfy 15.5.2010 (17:01)
x - pewna liczba
1)
1,12x = x+60 x=500
2)
0,15x = 0,11x + 8 x=200
3)
0,35 raza
4)
3,2 oraz 4,8
5)
3 krotsze, 8 dluzszychDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
Konto usunięte, 15.5.2010 (17:02)
1. 12% - 60
100% - x 12x = 6000/ :12 x = 500
2. 15% - x + 8
11% - x 15x = 11(x + 8 ) 15x = 11x + 88 15x - 11x = 88 4x = 88 / :4 x = 22
11% - 22
100% - a 11a = 2200 / :11 a = 200
4. 2+3 = 5 2/5 * 8 = 3,2 3/5 * 8 = 4,8
5. 4,9 m = 49 dm x - liczba kawałków 5dm y - liczba kawałków 3 dm
5x + 3y = 49
x + y = 15 / * (-3) (te działania w klamrze )
5x + 3y = 49
-3x -3y = -45 (te działania w klamrze ) Odkreślamy je i piszemy :
5x +3y -3x -3y = 49 -45
2x = 4 / :2
x = 2 Podstawiamy do działania x + y = 15 :
2 +y = 15
y = 15 -2
y =13
Zadania 3 nie umiem zrobićDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
koka666 15.5.2010 (17:34)
1.:
x=100\%
x+60=112\%
x \cdot 112\% = 100\% \cdot (x +60)
112x=100x +6000
112x-100x=6000
12x=6000
x=500
Odp.: Ta liczba to 500.
2.:
0,15x = 8+0,11x
0,15x-0,11x=8
0,04x=8
x=200
Odp.: Ta liczba to 200.
3.:
x=100\%
xy=135\%
\frac{100\% \cdot xy}{135\% \cdot x}=\frac{100y}{135}
100y=135
y=1,35
Odp.: Cena towaru wzrosła 1,35 razy.
4.:
2:3
8m
2x + 3x = 5x
5x=8m
x=\frac{8}{5}m
1: 2 \cdot \frac {8}{5}m = \frac{16}{5}m=3 \frac{1}{5}m
2: 3 \cdot \frac {8}{5}m= \frac{24}{5}m=4 \frac{4}{5}m
spr: 3 \frac{1}{5}m + 4 \frac{4}{5}m = 8m
odp.: Części miały długości: 3 \frac{1}{5}m\\i\\4 \frac{4}{5}m
5.:
4,9m=49dm
\begin{cases} x+y=15\\3x +5y=49\end{cases}
\begin{cases} x=15-y\\3(15-y) +5y=49\end{cases}
\begin{cases} x=15-y\\45-3y+5y=49\end{cases}
\begin{cases} x=15-y\\2y=49-45\end{cases}
\begin{cases} x=15-y\\2y=44\end{cases}
\begin{cases} x=15-y\\y=2\end{cases}
\begin{cases} x=15-2\\y=2\end{cases}
\begin{cases} x=13\\y=2\end{cases}
Spr.:3dm \cdot 13 + 5dm \cdot 2 = 39dm + 10dm =49dm=4,9m
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Prosze pomóżcie :) Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: Bladi26 29.3.2010 (20:24) |
prosze o pomoc Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: justynnna 13.4.2010 (16:38) |
Prosze o pomoc w kulach ^~ Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Macio00 13.4.2010 (16:52) |
objętosci... prosze pilne... :( Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: ronis2468 13.4.2010 (21:50) |
Podobne materiały
Przydatność 55% Szybki kurs Pascala, szybki kurs C++
dwa przydatne Qrsy......
Przydatność 65% Szybki kurs HTML
wszystko jest w 4 plikach
0 odpowiada - 0 ogląda - 5 rozwiązań
0 0
tomekxdx 15.5.2010 (16:40)
1 112% - 60
100% -x
oblicz sobie na krzyż
4
8 : 5 = 1,6
2*1,6 = 3,2
3*1,6=4,8
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie