Treść zadania

karolcia1-3

Podaj wartościowości reszty kwasowej kwasów o podanych wzorów sumarycznych
a) HNO2 b) HNO3 c) H2S2O4 d) H2SO5
e) H3AsO4 f) H4I2O9 g) H5IO6 h) H6TeO6

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Wartościowość reszty kwasowej jest równa liczbie atomów wodoru w cząsteczce kwasu:

    a) \ \ HNO_2 \ b) \ HNO_3 – I wartościowa

    c) \ H_2S_2O_4 \ d) \ H_2SO_5 – II wartościowa

    e) \ H_3AsO_4 – III wartościowa

    f) \ H_4I_2O_9 – IV wartościowa

    g) \ H_5IO_6 – V wartościowa

    h) \ H_6TeO_6 – VI wartościowa

Rozwiązania

  • rob

    wartościowość reszty kwasowej jest równa ilości wodorów zawartych w tym kwasie, czyli

    a) HNO2
    zawiera 1 wodór, wartościowośc reszty kwasowej I

    b) HNO3
    zawiera 1 wodór, wartościowośc reszty kwasowej I

    c) H2SO4 ,wzór H2S2O4 nie istnieje , siarka nie może być III wartościowa
    zawiera 2 wodory, wartościowośc reszty kwasowej II

    d) H2SO3, wzór H2SO5 nie istnieje, siarka nie może być VIII wartościowa
    zawiera 2 wodory, wartościowośc reszty kwasowej II

    e) H3AsO4
    zawiera 3 wodory, wartościowość reszty kwasowej III

    f) H4I2O9
    zawiera 4 wodory, wartościowośc reszty kwasowej IV

    g) H5IO6
    zawiera 4 wodory, wartościowośc reszty kwasowej IV

    h) H6TeO6
    zawiera 6 wodorów, wartościowośc reszty kwasowej VI

  • userphoto

    Wartościowość reszty kwasowej jest równa ilości atomów wodoru wchodzących w skład związku więc:
    a) I b) I c) II d) II e) III f) IV g) V h) VI

Podobne zadania

monikak6 Oblicz wartościowość pierwiastków w następujących kwasach i podaj nazwy Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: monikak6 6.4.2010 (17:03)
monikak6 Ułóż równania reakcji podanych tlenków z wodą lub zaznacz, że reakcja Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: monikak6 8.4.2010 (18:58)
kasiuniakkkk ustal wzór sumaryczny oraz podaj nazwę związku chemicznego, którego Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kasiuniakkkk 13.4.2010 (17:36)
niesia01234 Podaj nazwy soli Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 3 rozwiązania autor: niesia01234 21.4.2010 (14:13)
niesia01234 podaj nazwy soli Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 4 rozwiązania autor: niesia01234 21.4.2010 (18:37)

Podobne materiały

Przydatność 55% Podaj definicję języka i onów jego główne funkcje

język - jest to system znaków prostych (wyrazy) oraz reguły ich łączenia w znaki złożone (zdania, czyli gramatyka). Funkcje języka: - komunikatywna a)informatywna - są to teksty pozbawione elementów emocjonalnych np. teksty naukowe, popularnonaukowe, ogłoszenia, programy informacyjne b)impresywna - celem jest wywołanie określonych reakcji u odbiorcy np. teksty...

Przydatność 70% Kogo nazwiesz idealistą? podaj przykłady bohaterów w polskiej literaturze

Idealizm to wiara w nadrzędność norm moralnych i prawnych nad twardą rzeczywistością dnia codziennego. W tym sensie idealizm jest pokrewny romantyzmowi Idealista to człowiek kierujący się w postępowaniu wzniosłymi zasadami, zdolny do poświęceń dla ich realizacji, wyobrażający sobie świat lepszym niż jest on w rzeczywistości. Idealista to także marzyciel, fanatyk idei,...

Przydatność 70% Jak licealista powinien rozumieć słowo odpowiedzialność? Podaj dwa konkretne przykłady.

Odpowiedzialność ma wiele znaczeń. Można być odpowiedzialnym za siebie, za kogoś, można brać na siebie odpowiedzialność i można ponosić odpowiedzialność. Słownikowa definicja odpowiedzialności brzmi: ?Odpowiedzialność, obowiązek ponoszenia przewidzianych przez przepisy prawne konsekwencji zachowania się własnego lub innych osób. W zależności od przyjętego dla...

Przydatność 65% Porównaj wizje świata w podanych fragmentach Kandyda Woltera i Nowego wspaniałego świata Aldousa Huxleya.

Wolter jak i Huxley przedstawiają dwie zupełnie inne wizje świata. Kandyd jest powiastką filozoficzną przedstawiającą utopię, natomiast Aldous Huxley ukazuje w Nowym wspaniałym świecie antyutopie. Autorzy obu tekstów przedstawiają idealnych obywateli, którzy nie starają się wybić ponad reszte. „Wszyscy jesteśmy tu jednego zdania”, tak opisuje równość Wolter....

Przydatność 50% Porównaj sposoby kreacji postaci w podanych fragmentach „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej i „Kartoteki” Tadeusza Różewicza.

Dla okresu Młodej Polski charakterystyczna jest równoległość rozwoju nurtu naturalistycznego i symbolicznego modelu teatru. Naturaliści, opierając się na założeniach realizmu, starali się ukazać na scenie możliwie wierne odbicie różnych środowisk społecznych i najwiarygodniej odtworzyć sposób zachowania poszczególnych klas społeczeństwa. Najbardziej wszechstronnym...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji