Treść zadania
Autor: Hania100 Dodano: 22.10.2011 (16:35)
Oblicz, sprowadzając ułamki do wspólnego mianownika:
6- całych i siedem dziewiątych - jedna trzecia=
_________________________________________
1- cała i jedna druga - sześć siódmych=
_______________________________________
4- całe i jedna czwarta odjąć dwie całe i pięć ósmych=
______________________________
7-całych i trzy czwarte odjąć 5 całych i dwie piąte=
Pilne na poniedziałek !!!! prosze o pomoc
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
scooli81 22.10.2011 (19:03)
6\frac{7}{9}-\frac{1}{3}=6\frac{7}{9}-\frac{3}{9}=6\frac{4}{9}
1\frac{1}{2}-\frac{6}{7}=\frac{21}{1}-\frac{12}{14}=\frac{9}{14}
4\frac{1}{4}-2\frac{5}{8}=\frac{34}{8}-\frac{21}{8}=\frac{13}{8}=1\frac{5}{8}
7\frac{3}{4}-5\frac{2}{5}=7\frac{15}{20}-5\frac{8}{20}=2\frac{7}{20}Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
mirkaj1 22.10.2011 (22:58)
6 i 7/9 - 1/3 = 6 7/9 - 3/9 = 6 4/9
1 1/2 - 6/7 = 21/1 - 12/14 = 9/14
4 1/4 - 2 5/8 = 34/8 - 21/8 = 13/8 = 1 5/8
7 3/4 - 5 2/5 = 7 15/20 - 5 8/20 = 2 7/20
/ to jest kreska ułamkowaDodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Oblicz pole i obwód figury ograniczonej wykresami funkcji y=5 i y=2x-8 oraz Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: anett 28.3.2010 (18:59) |
Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej prawidłowego ostrosłupa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: martamika007 29.3.2010 (18:59) |
Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej prawidłowego ostrosłupa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: martamika007 29.3.2010 (19:00) |
Oblicz długość okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: violetisavictim 30.3.2010 (16:30) |
Oblicz długość okręgu wpisanego w trójkąt równoboczny o boku długości Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: violetisavictim 30.3.2010 (17:40) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Oblicze Ojczyzny
(praca z 1 klasy gima) słowa w wierszu "*** (oblicze ojczyzny)" Tadeusza Różewicza "na początku ojczyzna jest blisko, na wyciągnięcie ręki" oznaczają, że gdy jesteśmy jeszcze mali ojczyzna to rodzice, koledzy i koleżanki, to nasz dom, nasze podwórko. ważniejsze jest wtedy dla nas to, że koleżance zaginął kot, a nie że wielu ludzi nie ma pracy i nie ma za co wyżywić...
Przydatność 55% wiersz Oblicze ojczyzny
Czytając wiersz Tadeusz Różewicza pt.Oblicze ojczyzny odnoszę wrażenie,iż poeta miał szczęśliwe dzieciństwo,chociaż lata w których przyszło mu dorastać nie należały do spokojnych.Wojna i okupacja nie zatarły jednak beztroskich i pełnych ciepłych barw wspomnień poety. Kiedy jest się dzieckiem,całym światem są najbliżsi: mama,tata i...
Przydatność 65% Drugie oblicze opalania
Praca w załączniku
Przydatność 65% Siedem cudów świata.
Siedem cudów świata <BR> <BR>1.Piramidy w Gizie <BR> Wybudowano je około 4500 lat temu i są to najstarsze budowle wśród siedmiu códów <BR> świata(inne zbudowano 2500 do 2000 lat temu).Przetrwały one do dziś. <BR>2.Wiszące ogrody w Babilonie <BR> Były szczególnym zjawiskiem,ponieważ zbudowane zostały w sercu pustyni....
Przydatność 50% Siedem cudów świata
Siedem cudów świata, nazwa obejmująca w czasach starożytnych (okres hellenistyczny) 7 słynnych budowli i dzieł sztuki, które Grecy wyróżnili ze względu na wyjątkowe walory artystyczne i niezwykłe rozwiązania techniczne. Najstarszą i najpopularniejszą listę sporządził Kallimach z Kyreny (ok. 310-240 p.n.e.).Najczęściej zalicza się do siedmiu cudów świata: piramidy...
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
2 0
sonar 22.10.2011 (23:21)
6 i 7/9 - 1/3= ( sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika ->9)
= 6 i 7/9 - 3/9 =
= 6 i 4/9
1 i 1/2 - 6/7 = ( sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 14)
= 1 i 7/14 - 12/14 = ( zamieniam całość z odjemnej na 14/14)
= 21/14 - 12/14=
= 9/14
4 i 1/4 - 2 i 5/8 = (sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika 8)
= 4 i 2/8 - 2 i 5/8 = ( zamieniam 1 całość z odjemnej na 8/8)
= 3 i 10//8 - 2 i 5/8=
= 1 i 5/8
7 i 3/4 - 5 i 2/5 = ( sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 20)
= 7 i 15/20 - 5 i 8/20=
= 2 i 7/20
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie