Treść zadania

~asddas

I

1. Zapytaj kolegę o nazwisko, wiek, język ojczysty, pohodzenie
2. Poinformuj kolegę o twoim miejscu zamieszkania, o tym że mówisz po niemiecku, hiszpańsku, szwecku, o tym że jestes Polakiem.
3. Powiedz, że w Austrii mówi się po niemiecku.
4. Zapytaj o numer telefonu na policję w Szwajcarii.

II

Uzupełnij czasowniki.
1. Laura ................................. Französisch (sprechen)
2. Er ................................. Englinder (sein)
3. .................ihr aus Russland?
4. Wir ....................... Schwendisch (spreschen)
5. .................... Sie ltalienisch? (lernen)

III Liczby

1. 520876
2. 364001
3. 364840
4. 574914
5. 507694
6. 105486

IV Napisz w imieniu Pauliny (albo kogoś innego)

1. Paulina Brand...
2. Beruf Schuler
3. Urodzona: 18.58.1986
4. ... Hamburg
5. Land Deutschland
6. Muttersprache Deutsch
7. Frendsprache English, Spanisch


V Ułuż zdania,
1. Die Party, wann, beginien (jakoś tak)
2. Da, was, lernen.?
3. Sein, im Dutschlours. Patrick
4. Aus, Spanien, kommen, wir

VI Wpisz słówka pyające
............. kommen Uh? – aus Osterreich
..........ist deint Nationalitar? – Spanien


VI Odmień po niemiecku
-być
- i 3 dodatkowe

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1. wie ist dein nachname ?
    wie ist deine Muttersprache ?
    woher kommst du ?

    2. ich kommen in .........................
    ich sprache deutsch, ............................

    1. Laura sprecht
    2. Er ist
    3. Kommt ihr
    4. Wir prechen
    5. Lernen Sie

    IV Paulina Brand. Ich komme aus Dautschland und ich wohne in Hamburg. Ich meine Muttersparchec ist Deutsch. Ich lerne Englisch und Spanisch.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 50% "Język ojczysty" czyje racje silniejsze?

Główną myślą wiersza jest rozważanie, co ważniejsze dla obrony języka – myśli czy czyny. Występują dwie osoby mówiące w wierszu, obrońcy języka polskiego, ludzi kochający go i gotowi oddać za niego wszystko. Osoby prezentują jednak odmienne koncepcje walki w obronie mowy polskiej. W wierszu poznajemy racje każdej z stron konfliktu „czyn-myśl”. Pierwsza z nich...

Przydatność 65% Dlaczego trzeba szanować język ojczysty

Język ojczysty powinien być dumą każdego narodu. Powinno sie go szanować i chronić, jak drogocenny klejnot. Coraz więcej osób nie szanuje go. Jest to bardzo przykre. Głośne przekleństwa, wyzwiska na ulicy, w telewizji słowa polskie zastępuje sie wyrazami obcego pochodzenia. Większość spikerów mówi niepoprawnie i żle stawia akcent. Wynika to z ogólnego braku czasu i...

Przydatność 75% Czy dbamy o język ojczysty?

W dzisiejszych czasach coraz częściej stawiamy sobie pytanie: czy naród polski dba o język ojczysty? Według mnie język jest zaniedbywany przez większość społeczeństwa polskiego. Język jest zaśmiecany i powoli wypierany zwrotami obcojęzycznymi, ludzie nie znają zasad języka polskiego, mowa polska jest zalewana wulgaryzmami i to nie tylko w mowie ulicznej, dzieje to się także w...

Przydatność 75% Czy dzisiejsi Polacy dbają o swój język ojczysty?

Moja odpowiedz na pytanie zawarte w temacie jest nastepujaca: Polacy zazadniczo nie dbaja o swoj jezyk ojczysty. Widac to zarowno u mlodziezy jak i u ludzi doroslych. Swoje zdanie zamierzam udowodnic przytaczajac nastepujace argumenty: Po pierwsze mlodzi ludzie, chociazby w naszej szkole, mowiac tak zwanym slangiem mlodziezowym, uzywajac skrotow jezykowych typu: spoko, gites, niepotrzebnych...

Przydatność 50% Wiek dorastania

Wiekiem dorastania przyjęto nazywać ten okres życia jednostki, który następuje po okresie późnego dzieciństwa i trwa do wieku młodzieńczego. Powszechnie uważa się, że jest to okres pomiędzy czternastym a osiemnastym rokiem życia. Dorastanie nie jest procesem prostym i obejmuje ono intensywny rozwój wielu funkcji powodujących zmiany fizjologiczne oraz zmiany w zakresie...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji