Treść zadania
Autor: mycha8813 Dodano: 16.10.2011 (16:11)
akapit 12. Gdy kultury w jakikolwiek sposób zetkną się ze sobą mamy do czynienia ze zjawiskiem wielokulturowości. W przypadku takiego spotkania zawsze istnieją jacyś "my" i "oni", istnieje pewna ilość podobieństw i różnic, a także pewien rodzaj nastawienia jednych do drugich. Co się dzieje w efekcie owego spotkania? Wydawałoby się, że doświadczenie międzykulturowe powinno być naturalnym następstwem obracania się w środowisku wielokulturowym. Dlaczego więc tak nie jest? Można przytoczyć dwie definicje doświadczenia międzykulturowego. Pierwsza mówi, że cel i praktyka dialogu międzykulturowego wymagają nastawienia na zrozumienie różnic pomiędzy "nimi" a "nami" oraz podkreślenia tych różnic i traktowania ich jako alternatywnej oferty wartości równorzędnych naszym. Takie podejście prowadzi z jednej strony do postrzegania innych jako lepszych, a z drugiej do systematycznego kwestionowania siebie.
akapit 13. Druga definicja zakłada, ze doświadczenie międzykulturowe to proces prowadzący ludzi do głębszej świadomości własnej kultury (norm, zachowali., związków i wizji) poprzez jakościowe zanurzenie w odmiennej kulturze. Osoby żyjące w środowisku wielokulturowym podświadomie przeczuwają konsekwencje doświadczenia międzykulturowego I po prostu ich nie chcą, nie są na nie gotowe. Takie doświadczenie skłania bowiem przede wszystkim do przewartościowania, podania w wątpliwość, kwestionowania i dokonywania wyborów na nowo. Wielu ludzi nie jest na to przygotowanych. Jeżeli tożsamość jakiegoś człowieka nie jest w pełni dopracowana, to nie podda się on eksperymentowi jej testowania. Jeżeli szacunek do samego siebie nie jest ugruntowany, człowiek nie będzie w stanie szanować innych. Łatwiej zignorować rzeczywistość, niż przejść przez proces definiowania się na nowo.
PYT.
1.
Czym jest doświadczenie międzykulturowe? Odpowiedzi szukaj w akapitach 12. i 13.
2.
Dlaczego doświadczenie międzykulturowe jest odrzucane? Podaj dwie przyczyny. (akapit 13.)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Rozwiązania
Podobne zadania
Przemówienie na jakikolwiek temat Przedmiot: Język polski / Liceum | 2 rozwiązania | autor: koralinaaa 8.6.2010 (14:33) |
warto znac Biblie i mitologie.uzasadnij teze odwolujac sie do tekstow kultury Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: niusia275 27.10.2010 (09:52) |
Motyw przyjaźni w różnych tekstach kultury omów temat odwołując się do Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: drzewo1416 31.12.2010 (14:25) |
Biblia- omów jej pochodzenie i znaczenie dla kultury europejskiej. Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Chantalle 25.2.2011 (10:26) |
Wyjaśnij dlaczego biblia nazywana jest jednym z korzeni kultury europejskiej? Przedmiot: Język polski / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: ~Patrycja 29.12.2011 (22:56) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Jesteśmy spadkobiercami świata antycznego i mamy obowiązek go znać. Czy Twoim zdaniem poznanie kultury starożytnej jest potrzebne współczesnemu człowiekowi?
Moim zdaniem poznanie ówczesnej kultury jak najbardziej potrzebne jest każdemu człowiekowi, ponieważ gdyby nie starożytność, współczesności tym bardziej by nie było. Świadczą o tym poniższe argumenty. Dzisiejszy świat, a właściwie jego ewolucję trudno wyobrazić sobie pomijając kulturę starożytnego świata. Dokonania naszych przodków głównie naukowe bądź mające...
Przydatność 75% Charakterystyka mamy
Moja mama ma na imię Ania. Ma 41 lat i od urodzenia mieszka w Warszawie. Mama ukończyła studia o kierunku pedagogicznym i pracuje w szkole podstawowej, w charakterze pedagoga szkolnego. Mama ma szczupłą sylwetkę i jest średniego wzrostu. Ma drobną twarz, ciemną oprawę oczu i ciemne włosy, które zawsze upina w charakterystyczny kok. Choć jest bardzo wesoła wyraz twarzy ma raczej...
Przydatność 50% Charakterystyka mamy
Mama ma na imie ......... Ma ... lat i od urodzenia mieszka w ............ Ma ..... dzieci. Jest ....... średniego wzrostu. Ma drobną twarz i ........ oczy. Ma .......... włosy. Mama jest miła. Jest pomocna, ponieważ gdy mamy jakiś problem, zawsze nam pomaga i bez względu na sytuację potrafi wytłumaczyć. Mamy pierwsza odpowiedź jest ostateczną, co oznacza, że...
Przydatność 80% Charakterystyka mamy
Moja mama ma na imię Jola, ma 41 lat i mieszka od urodzenia w Pińczowie. Z wykształcenia jest ekonomistą i pracuje w instytucji państwowej w Pińczowie. Mama, tata, ja i mój starszy brat mieszkamy w domu jednorodzinnym. Mama jest korpulentną blondynką o niebieskich oczach, zazwyczaj ma rozpuszczone włosy, lecz czasem spięte w charakterystyczny kok. Choć jest bardzo wesoła,...
Przydatność 65% Ulubiona nauczycielka mojej mamy
Ulubioną nauczycielką mojej mamy była pani Maria Kwiatkowska. Polonistka, ucząca w morąskim liceum. Pani Profesor to mężatka, mająca własną rodzinę, jednak wydawało się jakby całym jej życiem była szkoła i nauczanie. Miała rubinowe, krótkie włosy i niebieskie oczy. Doskonale znała się na modzie. Czytała pisma i przywoziła ubrania z dalekich podróży. Wybierała...
0 odpowiada - 0 ogląda - 0 rozwiązań
Zgłoś nadużycie