Treść zadania
Autor: kp93 Dodano: 13.10.2011 (20:53)
1)Wypisz wszystkie możliwe wyniki doświadczenia polegające na jednoczesnym rzucie:
a)monetą jednogroszową i monetą pięciogroszową,
b)monetą i sześcienną kostką,
c)dwiema różnymi sześciennymi kostkami,
d)kostką, która ma 3 ścianki żółte oraz 3 niebieskie i kostką, która ma 3 ścianki zielone oraz 3 czerwone.
2)Oblicz, ile jest możliwych wyników doświadczenia polegającego na jednoczesnym rzucie:
a)moneta i czworościanem, którego ścianki są oznaczone odpowiednio liczbami: 1,2,3,4,
b) monetą i kostką, która ma 3 ścianki złote oraz 2 srebrne,
c)kostką i dwiema monetami,
d)dwiema różnymi kostkami.
3)Pani Ada chce zamówić zupę, drugie danie i deser
Zupy: grzybowa, grochowa rosół
Drugie dania: pierogi z mięsem, naleśniki, gulasz wieprzowy
Desery: lody, kisiel
Na ile sposobów może to zrobić?
4)Kod otwierający sejf pana Adama ma składać się z 5 znaków. Trzema pierwszymi znakami mają być cyfry, a dwiema ostatnimi litery. Cyfry mogą być jedynie elementami zbioru {1,2,3}, a litery zbioru {A,B}. Ile takich kodów może utworzyć pan Adam?
5)Pan Adam ma 4 różne marynarki, 7 par różnych spodni oraz 100 różnych krawatów. Na ile sposób może się on ubrać, jeśli zawsze zakłada marynarkę, spodnie i krawat?
6)Pan Tomasz ma 4 różne marynarki brązowe, 2 różne marynarki czarne, 5 par różnych czarnych spodni, 3 pary różnych spodni brązowych, 4 różne krawaty czerwone i 10 różnych krawatów żółtych. Do marynarki brązowej pan Tomasz zakłada brązowe spodnie i żółty krawat. Do marynarki czarnej- czarne spodnie i czerwony krawat. Oblicz na ile sposobów może się on ubrać:
a)na brązowo b) na czarno c) w jednej tonacji.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
wyznacz wszystkie liczby a i b dla których równanie ax - 4b = 2x = 8 nie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: nikola29 15.4.2010 (19:01) |
podać wszystkie wzory skróconego mnożenia pilne!!!!! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: marzenka24 1.6.2010 (16:45) |
podaj wszystkie możliwe reszty z dzielenia liczb naturalnych przez: Przedmiot: Matematyka / Liceum | 4 rozwiązania | autor: ewkaa644 14.8.2010 (10:12) |
Wypisz wszystkie elementy zbioru. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Lipkaa 11.9.2010 (20:01) |
podaj wyniki działania Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: ewkaa644 12.9.2010 (16:24) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Rewelacyjne wyniki gospodarki Słowacji - komentarz artykułu
Maciej Nazim Zabrze, dn. 27.11.2005. Tytuł: „Rewelacyjne wyniki gospodarki” Autor: Andrzej Niewiadowski Źródło: „Rzeczpospolita” z dn. 16.XI.2005r....
Przydatność 75% Czy warunki domowe mają wpływ na wyniki w nauce?
Czy warunki domowe mają wpływ na wyniki w nauce? Chodząc do szkoły, codziennie spotykamy się z całą masą różnych stopni. Gdzie nie spojrzeć tam znajdujemy oceny. Na lekcjach, kiedy to kolejni nauczyciele "wyrywają" do odpowiedzi nie zawsze przygotowanych uczniów, na przerwach gdzie wraz z przyjaciółmi z innych klas zdajemy sobie sprawozdanie z ostatniej klasówki a w końcu...
Przydatność 75% Czy warunki domowe mają wpływ na wyniki w nauce?
Celem tej pracy jest uzasadnienie wam ze warunki w domu maja wpływ na wyniki w nauce.Po pierwsze warunki finansowe rodzicow pozwalaja na zapewnienie dzieciom swojego pokoju poprzez zakupienie duzego mieszkania Przytocze teraz kolejny argument ktorym jest uczeszczanie dzieci na korepetycje,korzystanie z materialow ksiazkowych poprzez dobrze zaopatrzona biblioteczke.Po przez lepsze finanse...
Przydatność 80% Czy warunki domowe wpływają na wyniki w nauce
CZY WARUNKI DOMOWE WPŁYWAJĄ NA WYNIKI W NAUCE Uważam, że warunki domowe mają bardzo duży wpływ na wyniki w nauce. Postaram się to udowodnić w swojej rozprawce. Ważnym czynnikiem wpływającym na naukę dziecka jest atmosfera w domu oraz stosunek rodziców do dziecka. Wszystkie kłótnie, nieporozumienia, brak wzajemnego szacunku doprowadzają do pogarszania się relacji między...
Przydatność 75% Jak poprawić wyniki w nauce – różne sposoby samokształcenia
Zacznę od definicji samokształcenia. Samokształcenie rozumiem jako samodzielną pracę nad sobą w skutecznym zdobywaniu lub pogłębianiu wiedzy z różnych interesujących nas dziedzin. Samokształcenie pomaga uczniowi w skutecznym opanowaniu obowiązkowego programu szkolnego. Do osiągania dobrych wyników w nauce potrzebne jest spełnienie kilku podstawowych kryteriów, które...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 1
antekL1 14.10.2011 (09:09)
1)Wypisz wszystkie możliwe wyniki doświadczenia polegające na jednoczesnym rzucie:
a)monetą jednogroszową i monetą pięciogroszową,
Oznaczam:
1o - orzeł na monecie 1-groszowej, 1r - reszka na tej monecie
5o - orzeł na monecie 5-groszowej, 5r - reszka na tej monecie
Możliwe wyniki to zbiór par:
{ (1r,5r), (1r,5o), (1o,5r), (1o,5o) }
b)monetą i sześcienną kostką,
Oznaczam o / r - orzeł / reszka na monecie, oraz 1..6 - ilość oczek na kostce.
Możliwe wyniki to zbiór par:
{ (o,1),(o,2),(o,3),(o,4),(o,5),(o,6),(r,1),(r,2),(r,3),(r,4),(r,5),(r,6) }
c)dwiema różnymi sześciennymi kostkami,
Pojedynczy wynik to para (a, b) gdzie na pierwszym miejscu jest wynik na pierwszej kostce, na drugim - wynik na drugiej kostce. Kolejność a, b JEST istotna. Liczby a, b należą do zbioru {1,2,3,4,5,6}.
Możliwe wyniki to zbiór par:
{ (1,1), (1,2), (1,3),...(1,6), (2,1), (2,2)..., (6,1), (6,2),...(6,6) }
(uzupełnij sobie pozostałe pary, ma być 36 par. Pamiętaj, że (1,2) i (2,1) to co innego!
d)kostką, która ma 3 ścianki żółte oraz 3 niebieskie i kostką, która ma 3 ścianki zielone oraz 3 czerwone.
Oznaczam:
ż / n - ścianka żółta / niebieska na pierwszej kostce
Z / C - ścianka zielona / czerwona na drugiej kostce
Możliwe wyniki to zbiór par (analogiczny, jak przy 1 i 5-groszowych monetach)
{ (ż,Z), (ż,C), (n,Z), (n,C) }
2)Oblicz, ile jest możliwych wyników doświadczenia polegającego na jednoczesnym rzucie:
a)moneta i czworościanem, którego ścianki są oznaczone odpowiednio liczbami: 1,2,3,4,
Pojedynczy wynik to para (x, n) gdzie:
x należy do zbioru {orzeł , reszka} ; n należy do zbioru {1,2,3,4}
Na pozycji x jest 2 możliwości, na pozycji n - 4 możliwości.
Razem: 2 * 4 = 8 możliwości.
b) monetą i kostką, która ma 3 ścianki złote oraz 2 srebrne,
Pojedynczy wynik: (x, K) gdzie x - jak poprzednio ; K to złoty / srebrny.
Na pozycji x jest 2 możliwości, na pozycji K - też 2 możliwości.
Razem: 2 * 2 = 4 możliwości.
c)kostką i dwiema monetami,
Pojedynczy wynik to trójka (n, x, y) gdzie:
n należy do {1,2,3,4,5,6} ; x oraz y należą do {o,r}
Na pozycji n jest 6 możliwości, na pozycji x - 2 możliwości, na y - też 2 możliwości.
Razem: 6 * 2 * 2 = 24 możliwości.
d)dwiema różnymi kostkami.
Pojedynczy wynik to para (n, K) gdzie:
n należy do {1,2,3,4,5,6} ; K - tak samo.
Na pozycji n jest 6 możliwości, na pozycji K - też 6 możliwości.
Razem: 6 * 6 = 36 możliwości.
3)Pani Ada chce zamówić zupę, drugie danie i deser
Zupy: grzybowa, grochowa rosół
Drugie dania: pierogi z mięsem, naleśniki, gulasz wieprzowy
Desery: lody, kisiel
Na ile sposobów może to zrobić?
Pojedynczy wynik to trójka (a,b,c) gdzie:
a należy do { grzybowa, grochowa, rosół }
b należy do {pierogi z mięsem, naleśniki, gulasz wieprzowy }
c należy do { lody, kisiel }
Na pozycji a jest 3 możliwości, na pozycji b - 3 możliwości, na c - 2 możliwości.
Razem: 3 * 3 * 2 = 18 możliwości.
4)Kod otwierający sejf pana Adama ma składać się z 5 znaków. Trzema pierwszymi znakami mają być cyfry, a dwiema ostatnimi litery. Cyfry mogą być jedynie elementami zbioru {1,2,3}, a litery zbioru {A,B}. Ile takich kodów może utworzyć pan Adam?
Pojedynczy wynik to piątka (i,j,k,X,Y) gdzie:
i,j,k należą do {1,2,3} ; X,Y należą do {A,B}.
Na pozycjach 1,j,k jest po 3 możliwości, na pozycjach X,Y po 2 możliwości
Razem: 3 * 3 * 3 * 2 * 2 = 108 możliwości.
5)Pan Adam ma 4 różne marynarki, 7 par różnych spodni oraz 100 różnych krawatów. Na ile sposób może się on ubrać, jeśli zawsze zakłada marynarkę, spodnie i krawat?
Pojedynczy wynik to trójka (m,s,k) gdzie:
Na pozycji m jest 4 możliwości (marynarki) , na pozycji s - 7 możliwości (spodni), na k - 100 możliwości(krawatów)
Razem: 4 * 7 * 100 = 2800 możliwości.
6)Pan Tomasz ma 4 różne marynarki brązowe, 2 różne marynarki czarne, 5 par różnych czarnych spodni, 3 pary różnych spodni brązowych, 4 różne krawaty czerwone i 10 różnych krawatów żółtych. Do marynarki brązowej pan Tomasz zakłada brązowe spodnie i żółty krawat. Do marynarki czarnej- czarne spodnie i czerwony krawat. Oblicz na ile sposobów może się on ubrać:
Używam tych samych oznaczeń (m,s,k) co w poprzednim zadaniu
a)na brązowo
m - wybiera spośród 4 różnych brązowych marynarek,
s - wybiera spośród 3 różnych brązowych spodni,
k - wybiera spośród 10 różnych żółtych krawatów (bo zakłada żółty krawat do brązów)
Razem: 4 * 3 * 10 = 120 możliwości.
b) na czarno
m - wybiera spośród 2 różnych czarnych marynarek,
s - wybiera spośród 5 różnych czarnych spodni,
k - wybiera spośród 4 różnych czerwonych krawatów (ba zakłada czerwony krawat do czerni
Razem: 2 * 5 * 4 = 40 możliwości.
c) w jednej tonacji.
Albo ubierze się na brązowo, albo na czarno.
Ilość możliwości to suma przypadków a oraz b i wynosi 120 + 40 = 160.
Odpadają wszystkie sytuacje typu brązowa marynarka, czarne spornie, czerwony krawat. W ogólności pan Adam ma: 6 marynarek, 8 par spodni, 14 krawatów i może się ubrać na 6 * 8 * 14 = 672 sposoby więc te jego 160 ubrań w jednej tonacji to mniej niż 25% wyborów.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie