Treść zadania

mrkotkins

1. Napisz algorytm w postaci listy kroków i pseudokodu, wyliczający pole kwadratu o boku podanym przez użytkownika.

2. Napisz algorytm w postaci schematu blokowego i pseudokodu, zwracający wartość bezwzględną liczby podanej przez użytkownika.

3. Napisz algorytm w postaci listy kroków i schematu blokowego, informujący czy liczba podana przez użytkownika jest większa, mniejsza bądź równa zero.

4. Utwórz w postaci listy kroków wraz ze specyfikacją algorytm wyliczający pierwiastek równania liniowego o postaci ax+b=0, gdzie a i b podaje użytkownik. Weź pod uwagę fakt, iż użytkownik może podać a=0 lub b=0.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 0 0

    1)
    schemat blokowy:
    Start -> wczytaj dane (długość boku) -> oblicz pole -> wyrzuć na wyjście pole -> koniec

    kod funkcji:

    function pole (int a)
    {
    cin >> a;
    cout = 0)--> zwróć liczba -> koniec
    |_(liczba < 0)_> zwróć -liczba -> koniec


    funkcja abs()
    {
    wczytaj liczba;
    jeżeli (liczba >= 0)
    {
    zwróć liczba;
    }
    jeżeli nie
    {
    zwróć -liczba;
    }

    3)
    schemat:
    start -> pobierz dane --(liczba > 0)--> zwróć liczba jest większa od 0 -> koniec
    |_(liczba < 0)_> zwróć liczba jest mniejsza od zera -> koniec
    |_(liczba = 0)_> zwróć liczba jest równa zero -> koniec

    funkcja porównaj ()
    {
    wczytaj dane;
    jeżeli (liczba > 0) zwróć liczba jest większa od 0
    jeżeli (liczba < 0) zwróć liczba jest mniejsza od 0
    jeżeli (liczba = 0) zwróć liczba jest równa 0
    }

    4)
    START -> wczytaj dane -> jeżeli a = 0 i b != 0 -> zwróć brak rozwiązań -> KONIEC
    -> jeżeli a = 0 i b = 0 -> zwróć x E R -> KONIEC
    -> jeżeli nie -> zwróć -b/a -> KONIEC

Rozwiązania

Podobne zadania

pinio89 Algorytmy Przedmiot: Informatyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: pinio89 13.5.2010 (18:32)

Podobne materiały

Przydatność 65% Algorytmy

Prezentacja o algorytmach. Raczej na poziomie podstawowym.

Przydatność 50% Algorytmy i programowanie

Algorytmy i Programowanie Co to są algorytmy? Ogólnie określamy tym mianem wszelkie przepisy postępowania, które doprowadzają do uzyskania pożądanego efektu ? rozwiązania zadania. W potocznej mowie mówimy czasem o algorytmach postępowania niewiele mających wspólnego z komputerami, jednak dla informatyków algorytmy wiążą się nierozerwalnie z programowaniem. Nazwa algorytm...

Przydatność 50% Algorytmy: Euklides, MIN, Sortowanie Binarne

Euklides: D: n,m ∑N; m ≤ n W: NWD(m,n) K1: Jeśli m=0 to NWD(m,n) := n i zakończ, K2: Jeśli m<>0 to r:= n Mod m; n:=m; m:=r; i wróc do K1 NWW := (m*n)/NWD MIN: D:a[1..n] – tablica liczb W:min – najmniejszy element K1: min:=a[i] K2: for i:=2 to n do then a[i]

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji