Treść zadania
Autor: mrkotkins Dodano: 14.5.2010 (19:20)
1. Napisz algorytm w postaci listy kroków i pseudokodu, wyliczający pole kwadratu o boku podanym przez użytkownika.
2. Napisz algorytm w postaci schematu blokowego i pseudokodu, zwracający wartość bezwzględną liczby podanej przez użytkownika.
3. Napisz algorytm w postaci listy kroków i schematu blokowego, informujący czy liczba podana przez użytkownika jest większa, mniejsza bądź równa zero.
4. Utwórz w postaci listy kroków wraz ze specyfikacją algorytm wyliczający pierwiastek równania liniowego o postaci ax+b=0, gdzie a i b podaje użytkownik. Weź pod uwagę fakt, iż użytkownik może podać a=0 lub b=0.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Algorytmy Przedmiot: Informatyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pinio89 13.5.2010 (18:32) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Algorytmy
Prezentacja o algorytmach. Raczej na poziomie podstawowym.
Przydatność 50% Algorytmy i programowanie
Algorytmy i Programowanie Co to są algorytmy? Ogólnie określamy tym mianem wszelkie przepisy postępowania, które doprowadzają do uzyskania pożądanego efektu ? rozwiązania zadania. W potocznej mowie mówimy czasem o algorytmach postępowania niewiele mających wspólnego z komputerami, jednak dla informatyków algorytmy wiążą się nierozerwalnie z programowaniem. Nazwa algorytm...
Przydatność 50% Algorytmy: Euklides, MIN, Sortowanie Binarne
Euklides:
D: n,m ∑N; m ≤ n
W: NWD(m,n)
K1: Jeśli m=0 to NWD(m,n) := n i zakończ,
K2: Jeśli m<>0 to r:= n Mod m; n:=m; m:=r;
i wróc do K1 NWW := (m*n)/NWD
MIN:
D:a[1..n] – tablica liczb
W:min – najmniejszy element
K1: min:=a[i]
K2: for i:=2 to n do then a[i]
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
Mrozik 14.5.2010 (20:21)
1)
schemat blokowy:
Start -> wczytaj dane (długość boku) -> oblicz pole -> wyrzuć na wyjście pole -> koniec
kod funkcji:
function pole (int a)
{
cin >> a;
cout = 0)--> zwróć liczba -> koniec
|_(liczba < 0)_> zwróć -liczba -> koniec
funkcja abs()
{
wczytaj liczba;
jeżeli (liczba >= 0)
{
zwróć liczba;
}
jeżeli nie
{
zwróć -liczba;
}
3)
schemat:
start -> pobierz dane --(liczba > 0)--> zwróć liczba jest większa od 0 -> koniec
|_(liczba < 0)_> zwróć liczba jest mniejsza od zera -> koniec
|_(liczba = 0)_> zwróć liczba jest równa zero -> koniec
funkcja porównaj ()
{
wczytaj dane;
jeżeli (liczba > 0) zwróć liczba jest większa od 0
jeżeli (liczba < 0) zwróć liczba jest mniejsza od 0
jeżeli (liczba = 0) zwróć liczba jest równa 0
}
4)
START -> wczytaj dane -> jeżeli a = 0 i b != 0 -> zwróć brak rozwiązań -> KONIEC
-> jeżeli a = 0 i b = 0 -> zwróć x E R -> KONIEC
-> jeżeli nie -> zwróć -b/a -> KONIEC
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie