Treść zadania
Autor: Ewelina21062 Dodano: 11.10.2011 (18:49)
1.)W trójkącie równoramiennym ABC,gdzie|AC|=|BC|,wysokość BD podzieliła ramie AC na odcinki i długości |AD|=4 i |DC|=6.Oblicz długość podstawy AB.
2.)Dany jest trojkąt równoramienny ABC, w którym|AC|=|BC|.Na ramieniu BC wybrano punkt E tak,że |AE|= |EC|.Wiedząc że |<BAE|=30 stopni,Oblicz miarę kąta ACB (rysunek do zadania w załączniku)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne materiały
Przydatność 75% Imigranci – dobrodziejstwo czy przekleństwo krajów wysoko rozwiniętych.
Imigranci stanowią nieodłączny element każdego społeczeństwa, cywilizacji czy kraju. Byli , są i będą obecni w życiu krajów, do których się udają. Największy odsetek ludności imigruje do krajów wysoko rozwinięty, bo to właśnie one dają im szanse zaistnieć. Do takich krajów zalicza się Stany Zjednoczone, Japonie, państwa Europy Zachodniej , Kanadę, Nową Zelandię,...
Przydatność 65% Porównanie krajów słabo i wysoko rozwiniętych gospodarczo
Temat: Porównaj kraje słabo i wysoko rozwinięte gospodarczo pod względem: a) Wskaźnika przyrostu naturalnego b) Struktury wieku c) Struktury płci d) Struktury zatrudnienia ad a) Wskaźnik przyrostu naturalnego Przyrost naturalny to różnica między liczbą urodzeń żywych a liczbą zgonów w ciągu określonego czasu. Aby...
Przydatność 55% Mierniki rozwoju gospodarczego państw słabo, średnio i wysoko rozwiniętych
Treść pracy w załączniku w pliku .doc
Przydatność 80% Dlaczego proces starzenia się społeczeństwa jest charakterystyczny dla społeczeństw wysoko rozwiniętych?
Jedną z charakterystycznych cech wysoko rozwiniętych społeczeństw jest postępujący proces ich starzenia się. Społeczeństwa te odnotowują znacznie niższy przyrost naturalny niż rozwijające się. Jest to spowodowane wieloma czynnikami charakterystycznymi dla krajów bogatych, będących na wysokim poziomie rozwoju gospodarczego. Postaram się wyjaśnić, na czym polega zjawisko...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 12.10.2011 (22:11)
1)
Jak zrobi się rysunek to widać, że powstają 2 trójkąty prostokątne. Jeden ma przeciwprostokątną AB, więc:
(AB)^2 = 4^2 + (BD)^2
Drugi ma przeciwprostokątna BC, ale BC = AC = 4 + 6 = 10, więc:
10^2 = 6^2 + (BD)^2
Odejmuję oba równania stronami, aby pozbyć się BD.
(AB)^2 - 100 = 16 - 36 ;
stąd (AB)^2 = 80, czyli AB = pierwiastek(80)
2.
Trójkąt AEC jest równoramienny (AE = EC z założenia zadania). Więc kąt CAE = szukanemu kątowi ACB. Jednocześnie kąt CAB = CAE + 30 i jest taki sam, jak ABC. Suma kątów w trójkącie ABC wynosi 180 stopni, więc, po podstawieniu CAE = ACB mam:
2 * (ACB + 30) + ACB = 180 ; stąd ACB = 40 stopni.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie