Treść zadania

lansersko13

1 .Przedstaw liczbę -2,5 w postaci:
a) sumy dwóch liczb ujemnych,
b) sumy liczb dodatniej i ujemnej,
c) różnicy dwóch liczb ujemnych,
d) różnicy liczby ujemnej i dodatniej.

2. Oblicz:
a) -5 i cztery siódme + 7=
b) 1,23-9=
c) -6-(-4 i pięć dziewiątych) =

Prooszee na dziis pilnee !!!!!!!

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    zadanie1
    a)-2,5= -1+ (-1,5)
    b) 5+ (-7,5)= 2,5
    c) - 10- (-7,5)= -10+7,5= - 2,5
    d) -7,5+5= -2,5

    zadanie2
    a) -5 4/7 +7= 1 3/7
    b) 1,23 - 9= -7,77
    c) -6- (-4 5/9)= -6+ 4 5/9= - 1 4/9

Rozwiązania

  • userphoto

    1 .Przedstaw liczbę -2,5 w postaci:
    a) sumy dwóch liczb ujemnych,
    b) sumy liczb dodatniej i ujemnej,
    c) różnicy dwóch liczb ujemnych,
    d) różnicy liczby ujemnej i dodatniej.

    a)(-1) + (-1,5) = 2,5
    b)3+ (-5,5) = 2,5
    c)(-4,5) - (-2) = 2,5
    d)(-1) - 1,5 = 2,5

    Zadanie nr.2

    -5 i 4/7 + 7 = 1 i 3/7
    1,23 - 9 = (-7,77)
    (-6) - (-4 i 5/9) = (-1 i 4/9)

Podobne materiały

Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>

Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji