Treść zadania
Autor: lansersko13 Dodano: 11.10.2011 (17:38)
1 .Przedstaw liczbę -2,5 w postaci:
a) sumy dwóch liczb ujemnych,
b) sumy liczb dodatniej i ujemnej,
c) różnicy dwóch liczb ujemnych,
d) różnicy liczby ujemnej i dodatniej.
2. Oblicz:
a) -5 i cztery siódme + 7=
b) 1,23-9=
c) -6-(-4 i pięć dziewiątych) =
Prooszee na dziis pilnee !!!!!!!
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
radeklis99 11.10.2011 (18:10)
1 .Przedstaw liczbę -2,5 w postaci:
a) sumy dwóch liczb ujemnych,
b) sumy liczb dodatniej i ujemnej,
c) różnicy dwóch liczb ujemnych,
d) różnicy liczby ujemnej i dodatniej.
a)(-1) + (-1,5) = 2,5
b)3+ (-5,5) = 2,5
c)(-4,5) - (-2) = 2,5
d)(-1) - 1,5 = 2,5
Zadanie nr.2
-5 i 4/7 + 7 = 1 i 3/7
1,23 - 9 = (-7,77)
(-6) - (-4 i 5/9) = (-1 i 4/9)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
Zapisz w postaci sumy. a) ( 1 / 2 + x ) do kwadratu b)(-2a+2b) do kwadratu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Ilonus 30.3.2010 (16:25) |
suma dwoch liczb wnosi 35. Jeżeli pierwsza z nich zwiekszymy o 20%, to ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: zuza94 8.4.2010 (18:41) |
Spośród czterech liczb druga jest o 4 mniejsza od pierwszej, trzecia 2 razy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: lejek94 14.4.2010 (16:12) |
suma trzech kolejnych liczb parzystych wynosi 678 . znajdź te liczby ? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 21.4.2010 (19:08) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>
Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
aneta13120 11.10.2011 (17:51)
zadanie1
a)-2,5= -1+ (-1,5)
b) 5+ (-7,5)= 2,5
c) - 10- (-7,5)= -10+7,5= - 2,5
d) -7,5+5= -2,5
zadanie2
a) -5 4/7 +7= 1 3/7
b) 1,23 - 9= -7,77
c) -6- (-4 5/9)= -6+ 4 5/9= - 1 4/9
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie