Treść zadania

~natalia

Sprzedawca , zakupione w hurtowni winogrona w cenie 5, 80 zł za 1 kg , sprzedał z zyskiem. Oblicz zysk ze sprzedaży 120 kg winogron , jeżeli 40 kg winogron sprzedał z 25 - procentowym zyskiem , a pozostałą ilośc z 50 - procentowym zyskiem.

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    120-40=80kg..........tyle sprzedał z 50-procentowym zyskiem.

    120*5,8=696....tyle zapłacił za winogrona.

    \frac{25*5,8}{100}=\frac{145}{100}=1,45.....zysk 25-procentowy na 1kg

    40*1,45=58......zysk 24-procentowy na 40 kg

    \frac{50*5,8}{100}=\frac{290}{100}=2,9....zysk 50-procentowy na 1kg.

    80*2,9=232........zysk 50-procentowy na 80kg

    58+232=290............cały zysk jaki uzyskał ze sprzedaży

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Ceny

CENA Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolistyczną. Cena jest jedynym elementem marketing mix tworzącym przychody. Pozostałe elementy (produkt, dystrybucja i promocja) tworzą tylko koszty....

Przydatność 80% Ceny monopolistyczne

CENY MONOPOLISTYCZNE Monopolista dążąc do maksymalizacji zysku może podnosić cenę lub wielkość produkcji tak, aby różnica między przychodem całkowitym ze sprzedaży i kosztem całkowitym była największa. W wielu interpretacjach ekonomicznych przyjmuje się, że monopol może decydować zarówno o wielkości produkcji, jak i o cenie. Faktycznie jednak swoboda wyboru monopolu...

Przydatność 60% Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu. Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego. Najczęściej stosowane strategie cenowe: ? strategia ceny wysokiej: ? strategia ceny niskiej. Strategia ceny wysokiej występuje gdy: ? na rynku występuje monopol; ? gdy towar lub usługa jest...

Przydatność 75% Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tylko jednym z czynników decydujących o wyborze tej a nie innej oferty. Właściwie ustalona cena wcale nie oznacza \"niska\". Częściej drobni...

Przydatność 55% Jakie wartości ceni dzisiejsza młodzież ?

Większość ludzi ceni jakieś wartości. Myślę, że i współczesna młodzież wyznaje pewne idee. Wartości to standarty naszych myśli, postaw, zachowań. Określają, kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Kształtują człowieka od wewntąrz. Są to normy oraz zasady postępowania, które umożliwiają rozwój i chronią przed krzywdzeniem siebie i innych....

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji