Treść zadania

MODEL212

pod gorą średni wierch budowany jest tunel kolejowy . Zgodnie z projektem tunel ten będzie miał 240m . Z jednej strony góry wywiercono już 1 tunelu ,a z drugiej 3. ile metrów tunelu trzeba jeszcze wywiercić?

Zgłoś nadużycie

Komentarze do zadania

  • ta powinno być jedna trzecia i trzy ósme pomiliło mi sie

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    całkowita długość tunelu -> 240 m
    długość tunelu wywierconego z jednej strony góry -> 1/3 całości
    długość tunelu wywierconego z drugiej strony góry -> 3/8 całości
    pozostała część tunelu -> ?


    240 m - ( 1/3 * 240m + 3/8 * 240m)= (skracam 3 z 240 oraz 8 z 240)

    = 240 m - (1/1 * 80m + 3/1* 30 m)=

    = 240 m - (80 m + 3 * 30m) =

    = 240 m - ( 80 m + 90 m) =

    = 240 m - 170 m =

    = 70 m


    Trzeba jeszcze wywiercić 70 m tunelu.

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 55% Transport kolejowy.

Transport kolejowy odgrywa szczególnie ważną rolę w przewozie ładunków masowych na duże odległości. Jednak traci na znaczeniu przy przewozie pasażerów i ładunków drobnicowych w krajach wysoko rozwiniętych, gdyż skutecznie konkuruje z nim transport samochodowy.Gęstą sieć kolejową posiadają: Szwajcaria, Belgia, Holandia, Niemcy - 22km linii/100km2 powierzchni. Najmniejsza...

Przydatność 80% Transport kolejowy

Cala praca jest w załączniku w formacie .doc. Mam nadzieje, ze komuś się przyda.

Przydatność 85% Czasoprzestrzeń i tunele czasoprzestrzenne

Niemiecki fizyk i matematyk Herman Minkowski badając konsekwencje szczególnej teorii względności Einsteina zdał sobie sprawę z tego, że choć przestrzeń i czas są względne dla obserwatorów poruszających się względem siebie, zostają połączone w jedną czterowymiarową całość: trzy wymiary przestrzenne i jeden czasowy. Zakrzywienie czasoprzestrzeni to najbardziej...

Przydatność 80% Tunele i przełęcze w Alpach.

Budowa dróg przez góry a zwłaszcza przez przełęcze alpejskie była zadaniem niełatwym. Jednakże ich budowę rozpoczęli już starożytni rzymianie. Technicy rzymscy przed przystąpieniem do robót przeprowadzali badania kierunków wiatrów, opadów i potencjalnych tras zejścia lawin śniegowych i kamiennych. Droga miała być przede wszystkim przejezdna, ustępowano więc niekiedy...

Przydatność 75% Budowanie poczucia własnej wartości

Cele: – rozwijanie u uczniów świadomości własnych wad i zalet – budowanie poczucia własnej wartości siebie – rozwijanie samoświadomości – uwrażliwienie uczniów na ich uczucia oraz sposoby ich wyrażania – uświadomienie roli pozytywnego myślenia i samoakceptacji w życiu człowieka Metody pracy: – dyskusja – praca w małych grupach – praca indywidualna...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji