Treść zadania
Autor: wiktorryba Dodano: 3.10.2011 (17:24)
Wypisz te z podanych liczb, które są:
/= to jest kreska ułamkowa
a) mniejsze od 3/5: 3/7 3/4 4/5 6/5 0,7 0,55
b) większe od 5/8: 5/7 5/9 3/8 7/8 0,62 0,72
c)większe od 0,6: 3/5 3/7 4/9 3/4 0,601 0,785
d)mniejsze od 0,45: 1/2 1/3 11/20 9/21 0,6 0,405
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Oblicz bok kwadratu którego obwód jest równy obwodowi prostokąta o Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 29.3.2010 (18:52) |
wymyśl zagadkę której rozwiązaniem jest:a) 425 b) 306 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: beata3740 30.3.2010 (16:55) |
(0,75+4 2/3 ):1,3= 4,375 - 2 1/8= Trzeba obliczyc razem między nimi jest Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 8.4.2010 (14:54) |
mama, tata i syn mają razem 93 lata. Syn jest 3 razy młodszy od mamy, a mama Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: marita31997 8.4.2010 (15:09) |
zapisz działania,których wynikiem jest podana liczba. 23 i taki 6 ale Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: daria332 8.4.2010 (21:33) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
3 0
sonar 3.10.2011 (18:32)
a)
mniejsze od 3/5 są liczby : 3/7 i 0,55
3/7 .... < ..3/5
bo
(sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika)
15/35... < ..21/35
0,55... < ...3/5
bo :
(zamieniam 0,55 na ułamek zwykły i sprowadzam oba ułamki do wspólnego mianownika)
55/100...............3/5
55/100 .....< ....60/100
b) większe od 5/8 są liczby : 5/7 , 7/8, 0,72
5/7 .......>.....5/8
bo
(sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika)
40/56....... > ............35/56
7/8 ......... > ........ 5/8
0,72...................5/8
bo :
(zamieniam 5/8 na ułamek dziesiętny)
72/100 ............................ 625/1000
720/1000 ...........> ..............625/1000
c)
większe od 0,6 są liczby 3/4 ; 0,601 ; 0,785
3/4 ............>.............0,6
bo :
(zamieniam 3/4 na ułamek dziesiętny)
75/100 ...........>............0,6
0,75.............. >.............0,6
0,601 .............> .........0,6
bo:
0,601............>.............0,600
0,785 ...........> .......0,6
bo :
0,785 ...........> ......0,600
d)
mniejsze od 0,45 są liczby : 1/3 ; 9/21 ; 0,405
1/3 ........... <............0,45
bo :
(zamieniam 0,45 na ułamek zwykły, skracam i sprowadzam oba ułamki do wspólnego mianownika)
1/3 ................45/100
1/3 .................9/20
20/60 ...... < ........27/60
9/21 ........ < .........0,45
bo :
(zamieniam 0,45 na ułamek zwykły, skracam i sprowadzam oba ułamki do wspólnego mianownika)
3/7 ................45/100
3/7 ..................9/20
60/140 .....< ........63/140
0,405.................... < .............0,45
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie