Treść zadania
Autor: elcia20 Dodano: 28.9.2011 (17:10)
9 do potęgi2 +9*2=? , 4 do potęgi trzeciej -4*3=? , {2+3 }do potęgi drugiej +4*8=? , 4* {6 do potęgi 2+ 2 do potęgi3}=? , 8 do potęgi3 -2*10 do potęgi 2=? .Na zakończenie turnieju sportowego drużyny maszerowały czwórkami. Tomek policzył ,że przed nim idzie 11 czwórek ,a za nim jeszcze 9. Ilu zawodników maszerowało? .Kotłownia od początku pażdziernika do końca kwietnia zużywa przeciętnie 50 t. węgla miesięcznie ,a przez pozostałe miesiące po 9 t. Ile kursów musi wykonać samochód ciężarowy o ładowności 3 t.,aby przywieżć do kotłowni całoroczny zapas węgla?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Daria1996 28.9.2011 (17:24)
9do2 +9*2=81+18=99
-4*3=-12
(2+3)do2 +4*8=5do2 +32=25+32=57
4*(6do2 +2do3)=4* (36+8)=4*44=176
8do3 -2*10do2=512-2*100=512-200=312
Drużyny: 11do4 + 11do9=11do13
50t+9t=59 , 59/3=19,6666... (czyli ok. 20 razy w ciagu roku)Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
oblicz,jakim procentem drugiej liczby w parze jest pierwsza liczba: Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: klaudia9728 13.5.2010 (21:15) |
zadanie dla trzeciej klasy kto tego nie zrobi jest bałwanem Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: nikola 24.5.2010 (14:40) |
Uczniowie klasy trzeciej pojechali na dwodniowa wycieczke autokarem.Pierwszego Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: marzenatrusiak 12.6.2010 (13:27) |
Jedna liczba jest 3 razy większa od drugiej. Ich różnica jest równa 8. Co Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 4 rozwiązania | autor: ruski6 10.10.2010 (15:42) |
Krzyś zapłacił za książki 75 zł, przyczym jedna była droższa od drugiej Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: ruski6 10.10.2010 (16:24) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Projekt telefony trzeciej generacji
PROJEKT PT TELEFONY 3 GENARCJI
Przydatność 85% Despotyzm w „Dziadach części trzeciej”
Od zarania dziejów ludzkości pojawiały się przeróżne formy władzy. Jedną z nich, która odegrała szczególną rolę był absolutyzm. W szerszym znaczeniu jest to każda forma rządów oparta na idei monizmu i niepodzielności władzy politycznej. Władza jest skupiona w rękach jednostki lub organu, który ma wyłączność tworzenia prawa i kierowania całokształtem praw państwowych...
Przydatność 60% Szkolnictwo w drugiej Rzeczypospolitej
Omawianie większości dziedzin życia w czasach dwudziestolecia międzywojennego w Polsce jest wyjątkowo trudne z powodu dwóch ściśle powiązanych ze sobą faktów. Pierwszy z nich to odzyskanie niepodległości przez naszą ojczyznę po 123 latach niewoli. Wynika z tego olbrzymia ilość przemian jakie musiały nastąpić na terenach Rzeczypospolitej w związku z budową "nowego",...
Przydatność 55% Kultura Drugiej Rzeczpospolitej.
Data 11 listopada 1918 roku określa nam moment odzyskania niepodległości przez Polskę. Po 123 letniej niewoli naród polski odzyskał upragnione granice swojego państwa. Do Polski powróciły dawne ziemie znajdujące się pod trzema zaborami. Przywrócenie suwerenności narodowi , który przez lata o nią walczył spełniło marzenia pięciu...
Przydatność 55% Wybuch Drugiej Wojny Światowej
W myśl zawartych w 1939 roku układów, w razie wojny z Anglią i Francją miały podjąć ograniczone działania zbrojne 3 dni po ogłoszeniu moblizacji, a w ciągu 15 dni rozpocząć ofensywę na Niemcy. Jednak mało kto w Polsce zdawał sobie sprawę, że Francuzi nie chcą \"umierać za Gdańsk\", a brytyjczycy nie są w stanie udzielić wydatnej pomocy (poza lotniczą). W bierność...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 1
sonar 28.9.2011 (17:29)
^ -> do potęgi
zad1.
9^2 +9*2=
= 81 + 18=
= 99
4^3 -4*3=
= 64 - 12=
= 52
(2+3)^2+4*8=
= 5^2 + 32 =
= 25 + 32 =
= 57
4* (6^2+ 2^3)=
= 4* (36 + 8)=
= 4 * 44=
= 176
8^3 -2*10^2=
= 512 - 2 * 100 =
= 512 - 200 =
= 312
Zad 2.
ilość rzędów :
przed Tomkiem -> 11
za Tomkiem -> 9
+ ta w , której szedł Tomek -> 1
4 * ( 11 +9 + 1) =
= 4 * 21=
= 84
Maszerowało 84 zawodników.
zad3.
ilość miesięcy gdy kotłownia zużywa 50 t węgla miesięcznie -> 7
( X,XI, XII, I, II, III, IV)
ilość miesięcy , gdy kotłownia zużywa 9 t węgla miesięcznie -> 5
(12 - 7 = 5 )
ładowność ciężarówki -> 3 t
(7 * 50 t + 5 * 9 t) : 3 t=
= ( 350 t + 45 t) : 3t =
= 395 t : 3t=
= 131,(6)
Ponieważ ciężarówka musi wykonać pełny kurs , to tych kursów będzie 131 + 1= 132
Żeby przywieźć do kotłowni całoroczny zapas węgla ciężarówka musi wykonać 132 kursy.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie