Treść zadania

pawel1234

PILNE!!! NA JUTRO!!! DAM NAJ!!!

1.
Zredaguj plan przedstawionych wydarzeń w utworze "Antygona".

2.
Wyjaśnij: katharsis, fatum, kommos, konflikt tragiczny

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zadanie 1.
    1.Zakaz grzebania ciała Polinika wydany przez Kreona.
    2.Decyzja Antygony pogrzebaniu zwłok brata.
    3.Losy Edypa i jego rodziny.
    4.Poglądy Kreona na władzę.
    5.Kreon dowiaduje się o złamaniu jego rozkazu.
    6.Pojmanie Antygony.
    7.Antygona wierna prawom boskim.
    8.Kreon odrzuca względy rodzinne.
    9.Poświęcenie siostry Ismeny.
    10.Rozpacz Haimona
    11.Rozmowa Kreona z synem.
    12.Kreon oburzony postawą syna.
    13.Ogłoszenie kary śmierci dla Antygony.
    14.Uznanie tylko własnej władzy przez KReona.
    15.Przepowiednia Terezjasza.
    16.Zmiana decyzji przez Kreona.
    17.Śmierć Antygony i Haimona
    18.Samobujcza śmierć Euredyki.
    19.Załamany nieszczęściami Kreon.
    Zadanie 2.
    Katharsis - to uwolnienie cierpienia, odreagowanie zablokowanego napięcia
    Fatum - zły los
    Kommos - scena lamentu aktora, miejsce w którym widzowie powinni przeżywać katharsis, np. w dramacie Sofoklesa Antygonie kommos wygłasza tytułowa bohaterka.
    Konflikt tragiczny - polega na zderzeniu dwóch racji, które zawsze są równorzędne. Kończy się obustronną porażką oraz walką z losem człowieka skazanego na porażkę

Rozwiązania

Podobne zadania

anyskowal PiLne. !! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: anyskowal 29.3.2010 (16:42)
justyna22 help...:(na jutro Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: justyna22 29.3.2010 (17:13)
brunekta00 Napisz swój kodeks moralny !!PILNE;P Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: brunekta00 29.3.2010 (20:42)
xxswett1 Pilne !!! Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: xxswett1 29.3.2010 (21:55)
karola0907 Plan ramowy do Odysei (według opowiedania Homera) Przedmiot: Język polski / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: karola0907 30.3.2010 (17:57)

Podobne materiały

Przydatność 85% Plan wydarzeń przedstawionych w "Konradzie Wallenrodzie".

Plan wydarzeń przedstawionych w “Konradzie Wallenrodzie”: 1.Porwanie litewskiego dziecka przez Krzyżaków. 2.Wychowywanie chłopca przez Winrycha. 3.Wpajanie uczuć patriotycznych Alfowi przez Wajdelotę. 4.Ucieczka Alfa i Halbana na Litwę. 5.Miłość Aldony i Waltera. 6.Alf zięciem Kiejstuta. 7.Łupieżcze wyprawy Krzyżaków na Litwę i kolejne klęski Litwinów....

Przydatność 70% Kontrast światów pogan i chrześcijan przedstawionych w powieści "Quo Vadis"

W powieści „Quo Vadis” Sienkiewicz przedstawił na zasadzie kontrastu dwa światy: pogan i chrześcijan. Przedstawiciele obu światów różnili się zarówno wyglądem zewnętrznym, jak i osobowością i sposobem bycia. Jednym z przedstawicieli świata pogan był Petroniusz. Na jego przykładzie można opisać wygląd domów zamożnych obywateli Rzymu. Petroniusz otaczał się...

Przydatność 65% Analizując fragmentów Wesela - obraz chłopów przedstawionych w dramacie.

Analizując podane fragmenty i odwołując się do całości tekstu, skonfrontuj obraz chłopów przedstawionych w dramacie z wyobrażeniami inteligencji na temat mieszkańców wsi. „A bo chłop i ma coś z Piasta (…) chłop potęgą jest i basta.” Czy cytowane słowa Gospodarza możemy potraktować jako ogólnie przyjętą, pochlebną opinię na temat mieszkańców wsi polskiej...

Przydatność 60% Opis Krzysia M.E.Letki "Jutro znów pójdę w świat. - Listy"

Bohater utworu M. E. Letki ”Jutro znów pójdę w świat. Listy” to Krzyś. Chłopiec ma 11 lat i jest osobą niepełnosprawną, chodzi o kuli. Jego zainteresowaniem jest kolekcjonowanie znaczków, chciałby się z kimś podzielić swoją pasją. Krzyś nie uczęszcza na lekcje wychowania fizycznego, ponieważ jest cienkim chuchrem. Ma z tego powodu same kompleksy i wstydzi się swojej...

Przydatność 60% "Bo wykonać mi trzeba dzieło wielkie, pilne, bo z tych kruszców dla siebie serce wykuć muszę [...]" (L. Staff). Czy człowiek może być kowalem swojego

WSTĘP. A. Znane przysłowie mówi, że każdy jest kowalem swojego losu. Mądrość ludowa każe wierzyć w możliwość kreowania własnego życia, nadawania mu kształtu zbliżonego do naszych marzeń i pragnień. Przekonanie to wydaje się bliskie także L. Staffowi, którego słowa stanowią inspirację niniejszych rozważań. Poeta, czyniąc bohaterem wiersza symbolicznego kowala -...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji