Treść zadania
Autor: Beny Dodano: 27.9.2011 (06:36)
a) Liczbe 0,12 przedstaw w postaci sumy dwóch ułamków zwykłych o liczniki 1. B) Liczbę 0,13 przedstaw w postaci sumy dwóch ułamków zwykłych o liczniku 1
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Sumy algebraiczne ! Proszę na jutro ;* Help ! Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Konto usunięte 22.4.2010 (14:07) |
Sumy algebraiczne , proszę o pomoc ;* Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Konto usunięte 22.4.2010 (14:17) |
Sumy algebraiczne. Redukcja wyrazów podobnych ? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 6 rozwiązań | autor: Evelineee 27.4.2010 (15:30) |
Potęgę napisz w postaci iloczynu i oblicz: a) (-5)3 b) (- 2 1/3)3 c) -4 Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: kasaka 27.4.2010 (18:07) |
Sumy algebraiczne. Redukcja wyrazów podobnych..... cd ? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: Evelineee 28.4.2010 (14:47) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>
Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 75% Postacie obłąkane w literaturze. Przedstaw analizując utwory literackie różnych epok.
"Upośledzona głupota czy dramatyczne szaleństwo?" Obecnie obłęd jest zjawiskiem wszechobecnym w świecie, jednakże w wielu przypadkach niedostrzeganym lub wręcz bagatelizowanym. Nauka definiuje obłęd jako ostre zaburzenie psychiczne, trwające okresowo. Cechuje się ono mówieniem bez związku, omamami i skłonnością do czynów gwałtownych. Różni się nieznacznie od...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
rzbyszek 27.9.2011 (07:58)
Zamieniamy ułamek dziesiętny na ułamek zwykły i skracamy:
0,12 = \frac {12}{100} = \frac {6}{50} = \frac {1}{50}+ \frac {5}{50} = \frac {1}{50} + \frac {1}{10}
Zamieniamy ułamek dziesiętny na ułamek zwykły i rozszerzamy:
0,13 = \frac {13}{100} = \frac {26}{200} = \frac {1}{200} + \frac {25}{200} = \frac {1}{200}+ \frac {1}{8}
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie