Treść zadania
Autor: saadegirl Dodano: 22.9.2011 (18:09)
Liczbę M otrzymujemy liczbę X zwiększając p procent. Czemu równa się liczba X,jeżeli: M=40, p=10%? Proszę o jak najszybszą i dokładną odpowiedź. Jeżeli można to napiszcie z jakiego wzoru korzystaliście:)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
rybitwa11 22.9.2011 (20:03)
Zakładam, że liczbę X zwiekszamy o 10 %.
10% liczby X=1/10 X=0,1 X
to liczba M=X+0,1 X
M=1,1X
Po podstawieniu podanych wartości mamy równanie: 1,1 X=40
X=40:1,1
X= około 36,36Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
suma dwoch liczb wnosi 35. Jeżeli pierwsza z nich zwiekszymy o 20%, to ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: zuza94 8.4.2010 (18:41) |
O ile procent obniżono cenę telewizora? stara cena 1250zł Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: zuza94 11.4.2010 (14:23) |
Spośród czterech liczb druga jest o 4 mniejsza od pierwszej, trzecia 2 razy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: lejek94 14.4.2010 (16:12) |
W trzydziestoosobowej klasie 30 procent stanowiły dziewczęta.w 2 półroczu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: natalia74171 21.4.2010 (14:27) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
rob 22.9.2011 (19:36)
w zadaniu brakuje czy liczbę X zwiększamy o p%, czy też liczbę X zwiększamy razy p%
10% = 10/100=0,1
jeśli liczbę X zwiększamy o p% to
M=X + p
czyli
40=X + 0,1
X=39,9
jeśli liczbę X zwiększamy razy p% to
M = Xp
40=0,1X
X=40/0,1=400
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie