Treść zadania
Autor: Konto usunięte Dodano: 22.9.2011 (17:57)
proszę jak najszybciej z góry dzięki ;*
Zad.1
Ile jest siedmiocyfrowych numerów telefonicznych o niepowtarzających się cyfrach, zaczynających się od cyfry:
a) 4 b) 6 c) 5 lub 6
Zad.2
Ile wyrazów trzyliterowych( mających sens lub nie) o niepowtarzających się literach można utworzyć z :
a) 7 różnych liter b) 8 różnych liter c) 24 liter alfabetu ?
Zad. 3
Na ile sposobów można umieścić w 7 szufladach 5 swetrów tak aby każdy był w innej szufladzie?
Zad.4
Do windy ośmiopiętrowego budynku wsiadło 5 osób. Na ile sposobów mogą opuścić na różnych piętrach windę?
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Prosta y=√3x-2 jest nachylona do osi ox. Opisz szczegółowo pod jakim kątem Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pawel 24.3.2010 (16:28) |
Dany jest trójkąt o wierzchołkach A=(-4, 2) B=(0,4) C=(6,-4) a) wyznacz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: MartaGrzeszczak1 29.3.2010 (17:43) |
pole przekroju walca płaszczyzną równoległa do podstawy jest równe 49/pi a Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lusi1069 30.3.2010 (16:42) |
sprawdź korzystając z definicji, czy ciąg o wyrazie ogólnym an jest Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gosiaczek90 7.4.2010 (19:15) |
środek odcinka o końcach A=(5,-1), B=(-7,-3) jest środkiem okręgu o Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aluszacedro 12.4.2010 (15:17) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzikie koty
1. Wstęp Koty to zwierzęta występujące na całym świecie z wyjątkiem stref podbiegunowych, które potrafiły przystosować się zarówno do wilgotnych lasów tropikalnych, do sawanny i półpustynni, a także do wysokich gór. Jedyny z kotowatych, udomowiony przez człowieka, to kot domowy oraz częściowo wykorzystywany w łowiectwie - gepard. Na pozostałe polowano aż do...
Przydatność 60% Dzikie wysypiska- na przykładzie Szwajcarii
1.Wprowadzenie. Skąd się biorą odpady? Czy znacie inną istotę, która by je wytwarzała? W takim znaczeniu, w jakim my rozumiemy to pojęcie – z pewnością nie. Człowiek zdobył i ucywilizował całą Ziemię, ale postęp niesie za sobą ofiary – nasze środowisko jest jedną z nich. Dziś niewytwarzanie odpadów nie jest możliwe – stały się one nieodłączną...
Przydatność 75% Stadia rozwojowe według E. Eriksona w oparciu o film pt: "Dzikie dziecko".
Na podstawie film \"Dzikie dziecko\" zostały opracowane stadia rozwojowe wg. E. Eriksona Przychodzimy na świat jako potencjalne istoty społeczne. Po urodzeniu i przez kilka następnych lat jesteśmy całkowicie uzależnieni od innych, którzy przyczyniają się do tego aby zaspokoić nasze podstawowe potrzeby biologiczne. Dojrzała istota ludzka jest rezultatem nieprzerwanego...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 22.9.2011 (21:47)
Zad.1
a) Pierwsza cyfra jest ustalona: 4
Drugą cyfrę mogę wybrać na 9 sposobów spośród: {0,1,2,3, ,5,6,7,8,9}
Trzecią cyfrę - na 8 sposobów (bo 2 cyfry już są zajęte)
Czwartą - na 7, piątą - na 6, szóstą - na 5 i siódmą na 4.
Wymnażam:
9 * 8 * 7 * 6 * 5 * 4 = 60480 numerów
b) identycznie, jak a)
c) Jeśli na pierwszym miejscu jest 5 to istnieje 60480 kombinacji. Jeśli 6 to także 60480 kombinacji, bo nie wykluczam przecież 6 w środku, gdy na początku jest 5, ani 5 w środku, gdy na początku jest 6.
Razem: 60480 + 60480 = 120960
Zad.2
a) Pierwszą literę wybieram na 7 sposobów, drugą na 6 (bo nie mogę wybrać tej poprzedniej, trzecią na 5 sposobów.
7 * 6 * 5 = 210
b) Rozumuję identycznie: 8 * 7 * 6 = 336
c) Rozumuję identycznie: 24 * 23 * 22 = 12144
Zad. 3
W zadaniu NIE jest powiedziane, czy rozróżniamy swetry (np. zielony sweter w 1 szufladzie, czerwony w drugiej to INNY układ niż czerwony w 1, zielony w 2).
Zakładam, że NIE. Wtedy mamy tzw "kombinacje" 5 z 7. Losujemy szufladę dla pierwszego swetra. Można to zrobić na 7 sposobów. Dla drugiego swetra zostaje 6 szuflad, dla 3-go 5 szuflad, dla 4-go 4 szuflady, dla 5-go 3 szuflady.
7 * 6 * 5 * 4 * 3 = 2520.
ALE: jeżeli kolory swetrów nie grają roli, to gdy rozłożymy je po szufladach możemy je przekładać dowolnie między szufladami.
Mamy permutacje (symbol 5!) możliwych ułożeń różnokolorowych swetrów, które zajmują TE SAME szuflady.
5! = 5 * 4 * 3 * 2 * 1 = 120.
Wszystkie 120 przypadków wymiany swetrów miejscami traktuję jako JEDEN przypadek upchania ich w szufladach. Dzielę więc:
2520 / 120 = 21 układów.
Odp. jest taka: Nie rozróżniam kolorów - 120 możliwości. Rozróżniam kolory i który kolor w której szufladzie - 2520 możliwości.. Nie wiem, której odpowiedzi spodziewa się nauczyciel - może obu.
Przy okazji: Wzór na ilość kombinacji 5 z 7 jest taki:
7! / (2 ! * 5!). Jak to zapiszę w ten sposób:
(7! / 2! ) / 5! to zauważ, że pierwszy nawias to właśnie: 7 * 6 * 5 * 4 * 3,
a dodatkowe dzielenie przez 5! to dzielenie przez 5 * 4 * 3 * 2 * 1
Zad.4
Zakładam, że każda z osób może jeździć windą do oporu, w szczególności wysiąść tam, gdzie wsiadła.
Wobec tego pierwsza osoba ma 8 możliwości, druga - też 8 itd. Razem:
8 * 8 * 8 * 8 * 8 = 8 do potęgi 5 = 32768 (tzw "wariacje z powtórzeniami").
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie