Treść zadania

damiankk1997

Liczba 3^-14 jest od liczby 3^-12 :
A. 9 razy większa B. 3 razy większa
C. 9 razy mniejsza D. 3 razy mniejsza

Znak nierówności wstawiono błędnie w przykładzie :
A. (1/2)^-6 < (1/2) ^-7
B. (1/2)^-7 < (1/3)^-7
C. 3^-5 < 6^-5
D. 9^-5 < 9^-4

Do tych zadań proszę dołączyć obliczenia Autor edytował treść zadania 22.9.2011 (16:37), dodano Liczba 3^-14 jest od liczby 3^-12 : A. 9 razy większa B. 3 razy większa C. 9 razy mniejsza D. 3 razy mniejsza Znak nierówności wstawiono błędnie w przykładzie : A. (1/2)^-6 < (1/2) ^-7 B. (1/2)^-7 < (1/3)^-7 C. 3^-5 < 6^-5 D. 9^-5 < 9^-4 Do tych zadań proszę dołączyć obliczenia

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • userphoto

    Zad1
    3^-14=1/3^14
    3^-12=1/3^12
    Potęgi odejmujemy : 14-12=2 zostaje nam potęga 2czyli 1/3^2=1/9 więc liczba 3^-14 jest 9 razy mniejsza dlatego że jest to ułamek, a ułamek o większym mianowniku jest mniejszy.

    Zad2.
    Nie widze gdzie tu są jakie znaki, ale żaden przykład nie jest równością.
    A pierwszy jest mniejszy
    B pierwszy jest mniejszy
    C pierwszy jest większy
    D pierwszy jest mniejszy

    • w tym drugim to : A : < , B : < C : < D: <

Podobne materiały

Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku

Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....

Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku

Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...

Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego

KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...

Przydatność 55% Felieton - Nazizm, Nazi dziś nie razi

Antysemityzm, homofobia, rasizm, ksenofobia ? zachowania i poglądy, z którymi spotykamy się prawie na każdym kroku. Wystarczy popatrzeć ma komentarze do artykułów w internecie. Przykładowo ? historia czarnoskórego, który zaraził kilkanaście kobiet AIDS. Pod artykułem setki obraźliwych komentarzy wobec czarnoskórych, tak, jakby każdy z nich był nosicielem wirusa HIV, jakby...

Przydatność 75% Interpretacja wiersza "Nic dwa razy"

Autorka wiersza twierdzi, że nic w życiu dwa razy się nie zdarza. Trzeba korzystać z życia i tego co mamy w danej chwili. "Nic dwa razy" bardzo dobrze odzwierciedla prawdziwość życia. Sprawia i uświadamia nam, że to co dzieje się teraz powinno mieć największe znaczenie. Wiersz ten opisuje prawdę, iż każdy z nas podlega przemijaniu lecz nie możemy się martwić z tego...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji