Treść zadania
Autor: malwi1111 Dodano: 21.9.2011 (17:53)
dwie całe i sześć jedenastych : siedem jedenastych : 3,4 =
sześć całych i dwie trzecie razy ( 0,25+ jedna piąta) =
jedna cała i pięć dziewiątych : jedną całą i jedną trzecią razy 0,75=
trzy całe i jedna trzecia - jedną trzecią razy 0,6 =
trzy całe i jedna dziewiąta - jedna cała i dwie trzecie razy 1,8 =
4,5 razy pięć całych i pięć dziewiątych + 6,4 razy trzy ósme =
z góry dziaa ;****
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
sonar 21.9.2011 (18:18)
2 i 6/11 : 7/11 : 3,4=
= 28/11* 11/7 : 3 i 4/10 = (skracam 28 z 7 oraz 11 z 11)
= 4/1 * 1/1 : 34/10 =
= 4/1 * 10/34= ( skracam 4 z 34)
= 2/1 * 10/17=
= 20/17=
= 1 i 3/17
6 i 2/3 * ( 0,25 + 1/5) =
= 20/3 * ( 25/100 + 1/5)=
= 20/3 * ( 25/100 + 20/100)=
= 20/3 * 45/100 = ( skracam 20 z 100 oraz 3 z 15)
= 1/1 * 15/5 =
= 15/5=
= 3
1 i 5/9 : 1 i 1/3 * 0,75=
= 14/9 : 4/3 : 75/100 =
= 14/9 * 3/4 : 3/4=
=14/9 * 3/4 * 4/3 = (skracam 9 z 3 oraz 4 z 4)
= 14/3 * 1/1 * 1/1=
= 14/3=
= 4 i 2/3
3 i 1/3 - 1/3 * 0,6=
= 3 i 1/3 - 1/3 * 6/10= ( skracam 3 z 6)
= 3 i 1/3 - 1/1 * 2/10=
= 3 i 1/3 - 2/10 = ( sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 30)
= 3 i 10/30 - 6/30 =
= 3 i 4/30
3 i 1/9 - 1 i 2/3 * 1,8=
= 3 i 1/9 - 5/3 * 1 i 8/10 =
= 3 i 1/9 - 5/3 * 18/10 = ( skracam 5 z 10 oraz 3 z 18)
= 3 i 1/9 - 1/1 * 6/2=
= 3 i 1/9 - 6/2=
= 3 i 1/9 - 3=
= 1/9
4,5 * 5 i 5/9 + 6,4 * 3/8 =
= 4 i 5/10 * 50/9 + 6 i 4/10 * 3/8=
= 45/10 * 50/9 + 64/10 * 3/8 = ( skracam 45 z 9, 10 z 50 oraz 64 z 8)
= 5/1 * 5/1 + 8/10 * 3/1=
= 25/1 + 24/10 =
= 25 + 2 i 4/10 =
= 27 i 4/10 =
= 27 i 2/5Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Podaj z dokładnością do 0,1 ,jakim % godziny są dwie minuty? Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: stereolove 10.4.2010 (13:20) |
1.Znajdz dwie liczby wiedząc że pierwsza jest 2,3 razy większa od drugiej, a Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: TomekTBG2 18.4.2010 (22:38) |
Odcinek AB podzielono na dwie części w stosunku 2;3 ... Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: duniaaz 20.5.2010 (16:38) |
Dwie działki o takim samym polu należy ogrodzić parkanem.Jedna działka ma Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agatamro1 27.5.2010 (17:03) |
Wzory y=3x+2 i y=-x+2 opisuja dwie proste. Podaj przyklad funkcji ktorej wykres Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Roi 13.6.2010 (20:33) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Siedem cudów świata.
Siedem cudów świata <BR> <BR>1.Piramidy w Gizie <BR> Wybudowano je około 4500 lat temu i są to najstarsze budowle wśród siedmiu códów <BR> świata(inne zbudowano 2500 do 2000 lat temu).Przetrwały one do dziś. <BR>2.Wiszące ogrody w Babilonie <BR> Były szczególnym zjawiskiem,ponieważ zbudowane zostały w sercu pustyni....
Przydatność 50% Siedem cudów świata
Siedem cudów świata, nazwa obejmująca w czasach starożytnych (okres hellenistyczny) 7 słynnych budowli i dzieł sztuki, które Grecy wyróżnili ze względu na wyjątkowe walory artystyczne i niezwykłe rozwiązania techniczne. Najstarszą i najpopularniejszą listę sporządził Kallimach z Kyreny (ok. 310-240 p.n.e.).Najczęściej zalicza się do siedmiu cudów świata: piramidy...
Przydatność 75% Siedem cudów świata
Swoją pracę zacznę dość nietypowo pytając: dlaczego akurat siedem a nie osiem, czy pięć? Otóż w starożytnej kulturze Bliskiego Wschodu siódemka jest uważana za liczbę świętą. Stąd też siedem planet, zdaniem ówczesnych astrologów decydowało o losach ludzkości. Bardzo chętnie grupowano w układzie siódemkowym. W „Biblii” np. opisano siedem lat chudych i siedem lat...
Przydatność 75% Siedem ogniw procesu kształcenia
Modele kształcenia na przestrzeni wieków: -eksponowana rola nauczyciela (guru), encyklopedyzm; -Dewey- najważniejszy uczeń, nauczyciel to obserwator, zbyt pełen luz; -uczeń = nauczyciel; W nowoczesnym systemie kształcenia czynności nauczyciela i uczniów tworzą zintegrowaną całość- przy zachowaniu kierowniczej roli nauczyciela oraz aktywnego i samodzielnego udziału uczniów....
Przydatność 80% Siedem Symboli Apokalipsy
Baranek - Jezus Chrystus Bestia o liczbie 666 - ucielesnienie zła Siedmiogłowy smok - szatan Babilon - zło świata Nowa Jeruzalem - obietnica Królestwa Bożego Czterej Jeźdżcy - zabór,mord,głód i smierć;uosobienie nieszczęść wojny Siedem pieczęci - tajemnica
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
rzbyszek 22.9.2011 (05:25)
2 \frac{6}{11}: \frac{7}{11}:3,4= \frac{28}{11} \cdot \frac{11}{7} : \frac{34}{10}=4 \cdot \frac{10}{34}= \frac{20}{17}=1 \frac{3}{17}
6 \frac{2}{3} \cdot \left( 0,25+ \frac{1}{5}\right)= \frac{20}{3} \cdot (0,25+0,2)= \frac{20}{3} \cdot 0,45= \frac{20}{3} \cdot \frac{45}{100}= \frac{9}{3}=3
1 \frac{5}{9}:1 \frac{1}{3}= \frac{14}{9}: \frac{4}{3} \cdot \frac{3}{4}= \frac{14}{9} \cdot \frac{3}{4} \cdot \frac{3}{4}= \frac{14}{16}= \frac{7}{8}
3 \frac{1}{3}- \frac{1}{3} \cdot \frac{6}{10}=3 \frac{1}{3}- \frac{1}{5}=3 \frac{5}{15}- \frac{3}{15}=3 \frac{2}{15}
3 \frac{1}{9}-1 \frac{2}{3} \cdot 1,8=3 \frac{1}{9}- \frac{5}{3} \cdot \frac{18}{10}=3 \frac{1}{9}-3= \frac{1}{9}
4,5 \cdot 5 \frac{5}{9}+6,4 \cdot \frac{3}{8}= \frac{45}{10} \cdot \frac{50}{9}+ \frac{64}{10} \cdot \frac{3}{8}=25+2,4=27,4
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie