Treść zadania
Autor: Myssia Dodano: 20.9.2011 (20:29)
Rozwiąż metoda podstawiania
a)
2y-5x = 6
-x = -y + 6
b)
2x-5(y+1)= - 5
- x + 2(y + 2)= 4
c)
2y - (3+y) = 0
-x + y / 2 = 2
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
arktos5000 20.9.2011 (20:42)
a)
2y-5x = 6
-x = -y + 6
x=y-6
2y-5(y-6)=6
y=8
x=2
b)
2x-5(y+1)= - 5
- x + 2(y + 2)= 4
2x-5y=0
-x+2y=0
x=2y
4y-5y=0
x=0
y=0
c)
2y - (3+y) = 0
-x + y / 2 = 2
y-3=0
-2x+y=4
y=3
-2x+3=4
x=-1,5
y=3Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Metoda dowodów wprost Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: klamerka 16.9.2010 (20:05) |
rozwiaz uklad rownan metoda podstawiania x-y=8 x+2y=23 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 4 rozwiązania | autor: bedezawszesoba 25.10.2010 (20:51) |
a)rozwiąż metodą podstawiania {6x+y-29=0 {-3x+7-23=0 b)dowolną Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: Dariusz29 2.12.2010 (16:11) |
rozwiaz uklad rownan metoda podstawiania i sprawdz 2/3x+y-2=0 x+2/3y+2=0 Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: Blondi171891 1.1.2011 (21:51) |
rozwiąż uklad rownan metoda dodawania stroanmi i sprawdz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: Blondi171891 5.1.2011 (16:36) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Metoda pomiarowa
Metoda pomiarowa określa sposób porównania wielkości mierzonej z wzorcem tej wielkości zastosowanym w pomiarach, celem wyznaczenia wyniku pomiaru. Stosuje się różne metody w zależności od: - rodzaju wielkości mierzonej, - wymaganej dokładności, - sposobu opracowania wyników, - warunków pomiaru Tę samą wielkość można mierzyć różnymi metodami. Stosuje się wiele...
Przydatność 70% Metoda Kartezjusza
Ren Descartes, zwany Kartezjuszem to wybitny filozof, racjonalista oraz matematyk i fizyk francuski. To także prekursor współczesnej kultury umysłowej, postulujący metodę rozumowania wzorowaną na myśleniu matematycznym zwaną sceptycyzmem metodologicznym. Owy pogląd polegał na wstrzymaniu się od wydawania sądów o rzeczywistości poprzez przekonanie, że nie można znaleźć...
Przydatność 100% Metoda termiczna
Podstawą tej metody jest przewidywanie terminu jajeczkowania na podstawie pomiaru temperatury podstawowej ciała. Jak wiadomo, układ podwzgórzowo-przysadkowy oprócz regulowania funkcjonowania jajników, reguluje wiele innych procesów. Tam znajdują się ośrodki termoregulacji, głodu i sytości, poziomu tlenu/dwutlenku węgla we krwi - i wielu innych. Ośrodek ten czuwa nad zachowaniem...
Przydatność 85% Metoda symulacyjna.
Gry symulacyjne – jako metoda nauczania W ostatnich latach powstało pojecie „gry dydaktyczne”, obejmujące zarówno gry, jak i zabawy stosowane w procesach kształcenia. Opisywana tutaj metoda symulacyjna posiada tez nazwę metody inscenizacji. W praktyce dydaktycznej wykorzystywane są inscenizacje strukturalne i niestrukturalne. Różnią się one między sobą tym, że...
Przydatność 55% Metoda grupowa
Metoda grupowa Grupa – każde zrzeszenie ludzi, które w świadomości ludzi stanowi odrębną całość. W metodzie grupowej wychowawca ma przed sobą zespolony ze sobą przez wspólne zadanie zbiór osób. Wiąże go nie tylko dialog z pojedynczymi członkami. Talent wychowawczy wyraża się w umiejętnościach przewodzenia lub przodowania grupie i takiego oddziaływania na grupę aby...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
rzbyszek 20.9.2011 (20:41)
a)
\begin{cases} 2y-5x = 6 \\-x = -y + 6/ \cdot (-1) \end{cases}
\begin{cases} 2y-5x = 6 \\x = y - 6 \end{cases}
\begin{cases} 2y-5(y - 6) = 6 \\x = y - 6 \end{cases}
\begin{cases} 2y-5y +30 = 6 \\x = y - 6 \end{cases}
\begin{cases} -3y = -24 \\x = y - 6 \end{cases}
\begin{cases} y = 8 \\x = 8 - 6 \end{cases}
\begin{cases} y = 8 \\x = 2 \end{cases}
b)
\begin{cases} 2x-5(y+1)= - 5 \\ - x + 2(y + 2)= 4 \end{cases}
\begin{cases} 2x-5 y-5= - 5 \\ - x + 2y + 4= 4 \end{cases}
\begin{cases} 2x-5 y = 0 \\ - x + 2y = 0 \end{cases}
\begin{cases} 2x-5 y = 0 \\ - x =-2y \end{cases}
\begin{cases} 2x-5 y = 0 \\ x =2y \end{cases}
\begin{cases} 2(2y)-5 y = 0 \\ x =2y \end{cases}
\begin{cases} 4y -5 y = 0 \\ x =2y \end{cases}
\begin{cases} - y = 0 \\ x =2y \end{cases}
\begin{cases} y = 0 \\ x =2 \cdot 0 \end{cases}
\begin{cases} y = 0 \\ x = 0 \end{cases}
c)
\begin{cases} 2y - (3+y) = 0 \\ -x + \frac {y}{2} = 2 / \cdot 2 \end{cases}
\begin{cases} 2y - 3-y = 0 \\ -2x + y = 4 \end{cases}
\begin{cases} y=3 \\ -2x + 3 = 4 \end{cases}
\begin{cases} y=3 \\ -2x = 4-3 \end{cases}
\begin{cases} y=3 \\ -2x = 1 \end{cases}
\begin{cases} y=3 \\ x =- \frac {1}{2}\end{cases}
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie