Treść zadania
Autor: QsX Dodano: 19.9.2011 (22:00)
1.Oblicz wartość wyrażenia
a) ( 2^-3 dzielone przez 3^-2 ) dzielone przez (4^-3 dzielone przez 9^-1)
b) (-1 1/3)^-1 -(-3)^-1 odjąć 1/(-3)^-1 + (-1)^-1 / (-3)
c) ( 2^-2 / 2)+ 1/2^-2 + 1^-2/-2
2.Oblicz 150 % wartości wyrażenia 8,4 * 10^-8 / 2,1 razy 10^-6
Są to zadania 4 i 5 na stronie 19 w książce Matematyka wokół nas gimnazjum 3
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Oblicz pole i obwód figury ograniczonej wykresami funkcji y=5 i y=2x-8 oraz Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: anett 28.3.2010 (18:59) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej prawidłowego ostrosłupa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: martamika007 29.3.2010 (18:59) |
Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej prawidłowego ostrosłupa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: martamika007 29.3.2010 (19:00) |
Oblicz długość okręgu opisanego na trójkącie równobocznym o boku Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: violetisavictim 30.3.2010 (16:30) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Warto ściągać?
W poniższej pracy wyrażę swoje stanowisko wobec szkolnego zwyczaju podpowiadania i ściągania. Nie jestem za ani przeciw, jednak wolę to głębiej przeanalizować. Ściąganie, według mnie wcale nie jest czymś złym. Każdemu zdarza się nie nauczyć, czy zapomnieć odrobić pracy domowej. Wtedy mamy do dyspozycji tak zwane „kropki” – możliwość nieprzygotowania. Ale co zrobić,...
Przydatność 75% Warto czy nie warto wagarować?
Warto czy nie warto wagarować? Na to pytanie uczniowie odpowiadają różnie. Jedni mówią, że dzięki wagarom nie dostaną jedynki, lecz niektórzy uważają inaczej. Opuszczając lekcje tracimy nowe wiadomości, które przydadzą się nam prędzej czy póżniej. Wagarując nie chodzimy na lekcje, przez to nie mamy pojęcia na różne temety. Mamy nieobecności...
Przydatność 55% Warto (nie warto) mieć własną biblioteczkę
W dzisiejszych czasach czytanie książek powoli zanika. Wiele nowoczesnych sprzętów takich jak telewizor, komputer czy radio, wspomaganych przez specjalne programy, zdecydowanie umilają nasz wolny czas. Umożliwiają nam także szybki, tani przepływ informacji. W wielu domach nie istnieją już półki zapełnione lekturami. Moim zdaniem warto jest mieć własną biblioteczkę....
Przydatność 60% Czy warto mówić prawdę? Czy warto kłamać?
Prawda czy kłamstwo lepsze? Osoby które nie raz już skłamały i im uszło bez żadnych tłumaczeń, odpowiedziały by, że kłamstwo jest lepsze niż wiarygodna prawda. Nikt chyba nie toleruje kłamstwa, ale prawda przeplata się z kłamstwem. Pierwszym moim argumentem będzie ?wolno kłamać ale z umiarem? - każdy człowiek popełnia błędy i uczy się na nich, czasem człowiek zrobił...
Przydatność 60% Czy warto ogladac telewizje ?
Telewizja jest środkiem masowego przekazu informacji towarzyszącym nam codziennie, od wczesnych porannych godzin kiedy budzimy się, aż do późnego wieczora kiedy można zrelaksować się przy ciekawym filmie. Ale czy rzeczywiście, spędzanie wolnego czasu przed telewizorem jest dla nas aż tak wartościowym zajęciem ? Uważam, że tak. Pierwszym ważnym argumentem jest to, że telewizja...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
rybitwa11 20.9.2011 (01:25)
a).(1/2: 1/9):(1/64:1/9)=(1/2 *9/1):(1/64 *9/1)=9/2:9/64=64/2=32
b).(-4/3)^-(-1/3)-3+1/3=-3/4+1/3-3+1/3=-3/4+2/3-3=-9/12+8/12-3=-1/12-3=-3 1/12
c).1/8+4-1/2=1/8-4/8+4=-3/8+4=3 5/8
2.
150%*( 8/4:2/1 *10^-2)=150%(4*10^-2)=150% *4/100=150/100*4/100=600/10000=6/10=0.6
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie