Treść zadania

pirat

zad:1 sumaliczb 2i1/3 i 3,75 jest równa

zad2:Różnicą liczb 7i1/6 i 2,75jest liczba

zad3:Podręcznik kosztuje 15,60zł a zeszyt o 13,80 jest tanszzy od podrecznika.ILe kosztuje zeszyt

zad4:0,75kg szynki w cenie 18 zł za kg kosztuje?

zad5:iloczynem liczb 2i1/7 i 4,8 jest:

zad6:ilorazem liczby8i2/5 przezliczbe 0,8 jest:

zad7:liczba 5 razy mniejzsa od liczby 33i1/3 jest:

zad8:wartoscia wyrażenia 1i1/5 x2,5-3,5:1,4 jest liczba:

zad9:kierowca przejechal 190km w ciagu 3,5 godz .Średnia predkosc na tej trasie w zaokrągleniu do 0,01 to:

zad10:zaokrągleniem ułamka okresowego 0,(18)z dokładnoscia do 0,00001 jest liczba:

zad11:sznurek długosci 2,7m podzielono na 2 czesci,z których jedna jest o 30 cm dłuższaod drugiej.Jaką czescia dłuzszegokawłka sznurka jest krótszy kawałek?

zad12:Jola kupiła:1,4 kg jabłek w cenie 4,50 zł za kg,1,3 kg cytryn po 2,80 za kg oraz 2,5kg bananów po 3,40 za kg.Zapłaciła banknotem 20 złotowym.Ile otrzymała reszty?

prosze o dokładne obliczenia i rozwiazania nie same wynikino zalezy przy którym zad dam najjjj....

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

  • sonar

    zad:1
    2 i 1/3 + 3 ,75=

    = 2 i 1/3 + 3 i 75/100=

    = 2 i 1/3 + 3 i 3/4 = ( sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)

    = 2 i 4/12 + 3 i 9/12=

    = 5 i 13/12=

    = 6 i 1/12



    zad2:
    7 i 1/6 - 2,75=

    = 7 i 1/6 - 2 i 75/100 =

    = 7 i 1/6 - 2 i 3/4 = ( sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)

    = 7 i 2/12 - 2 i 9/12 =

    = 6 i 14/12 - 2 i 9/12 =

    = 4 i 5/12


    zad 3.
    cena podręcznika -> 15,60 zł
    cena zeszytu -> o 13,80 zł mniej niż podręcznik


    15,6 zł - 13,8 zł = 1,8 zł

    Zeszyt kosztuje 1,80 zł


    zad 4.
    0,75 kg * 18 zł/za kg = (kg się skrócą, jako jednostka pozostaną zł)=

    = 13,50 zł

    0,75 kg tej szynki kosztuje 13,50 zł


    zad5.

    2 i 1/7 * 4,8 =

    = 15/7 * 4 i 8/10 =

    = 15/7 * 4 i 4/5=

    = 15/7 * 24/5= ( skracam 15 z 5)

    = 3/7 * 24/1=

    = 72/7=

    = 10 i 2/7


    zad6.
    8 i 2/5 : 0,8=

    = 8 i 2/5 : 8/10 =

    = 42/5 : 4/5 =

    = 42/5 * 5/4= ( skracam 42 z 4 oraz 5 z 5)

    = 21/1 * 1/2 =

    = 21/2=

    = 10 i 1/2

    lub
    8 i 2/5 : 0,8=

    = 8 i 4/10 : 0,8=

    = 8,4 : 0,8=

    = 10,5


    zad7.

    33 i 1/3 : 5=

    = 100/3 * 1/5 = ( skracam 100 z 5)

    = 20/3 * 1/1=

    = 20/3=

    = 6 i 2/3

    Szukana liczba to 6 i 2/3.



    zad8 .

    1i1/5 *2,5-3,5:1,4=

    = 1 i 2/10 * 2,5 - 3,5 : 1,4=

    = 1,2 * 2,5 - 3,5 : 1,4=

    = 3 - 2,5=

    = 0,5



    zad9.

    190 km : 3,5 h =

    = 54,2857142857143 km/h ~ 54,29 km/h

    Średnia prędkość na tej trasie to 54,29 km/h



    zad10.

    0,(18) = 0,1818181818181818.....~ 0,18182



    zad11.

    30 cm = 0,3 m


    (2,7 m - 0,3m) : 2=

    = 2,4 m : 2=

    = 1,2 m


    2,7 m - 1,2 m= 1,5 m


    krótszy kawałek -> 1,2 m
    dłuższy kawałek -> 1,5 m


    1,2 m : 1,5 m =0,8

    Krótszy kawałek stanowi 0,8 dłuższego kawałka.


    zad12.

    zakupy Joli :
    1,4 kg jabłek w cenie 4,50 zł za kg,
    1,3 kg cytryn po 2,80 za kg
    2,5kg bananów po 3,40 za kg.

    Zapłaciła banknotem 20 złotowym


    20 zł - (1,4 kg * 4,5 zł/za kg + 1,3 kg * 2,8 zł/za kg + 2,5 kg * 3,4 zł/ za kg) =
    (w mnożeniu skrócą się kg, jako jednostka pozostaną zł)

    = 20 zł - ( 6,3 zł + 3,64 zł + 8,5 zł )=

    = 20 zł -18,44 zł =

    =1,56 zł


    Jola otrzymała 1,56 zł reszty.

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji