Treść zadania
Autor: pirat Dodano: 19.9.2011 (19:29)
zad:1 sumaliczb 2i1/3 i 3,75 jest równa
zad2:Różnicą liczb 7i1/6 i 2,75jest liczba
zad3:Podręcznik kosztuje 15,60zł a zeszyt o 13,80 jest tanszzy od podrecznika.ILe kosztuje zeszyt
zad4:0,75kg szynki w cenie 18 zł za kg kosztuje?
zad5:iloczynem liczb 2i1/7 i 4,8 jest:
zad6:ilorazem liczby8i2/5 przezliczbe 0,8 jest:
zad7:liczba 5 razy mniejzsa od liczby 33i1/3 jest:
zad8:wartoscia wyrażenia 1i1/5 x2,5-3,5:1,4 jest liczba:
zad9:kierowca przejechal 190km w ciagu 3,5 godz .Średnia predkosc na tej trasie w zaokrągleniu do 0,01 to:
zad10:zaokrągleniem ułamka okresowego 0,(18)z dokładnoscia do 0,00001 jest liczba:
zad11:sznurek długosci 2,7m podzielono na 2 czesci,z których jedna jest o 30 cm dłuższaod drugiej.Jaką czescia dłuzszegokawłka sznurka jest krótszy kawałek?
zad12:Jola kupiła:1,4 kg jabłek w cenie 4,50 zł za kg,1,3 kg cytryn po 2,80 za kg oraz 2,5kg bananów po 3,40 za kg.Zapłaciła banknotem 20 złotowym.Ile otrzymała reszty?
prosze o dokładne obliczenia i rozwiazania nie same wynikino zalezy przy którym zad dam najjjj....
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
sonar 19.9.2011 (20:43)
zad:1
2 i 1/3 + 3 ,75=
= 2 i 1/3 + 3 i 75/100=
= 2 i 1/3 + 3 i 3/4 = ( sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)
= 2 i 4/12 + 3 i 9/12=
= 5 i 13/12=
= 6 i 1/12
zad2:
7 i 1/6 - 2,75=
= 7 i 1/6 - 2 i 75/100 =
= 7 i 1/6 - 2 i 3/4 = ( sprowadzam ułamki do wspólnego mianownika -> 12)
= 7 i 2/12 - 2 i 9/12 =
= 6 i 14/12 - 2 i 9/12 =
= 4 i 5/12
zad 3.
cena podręcznika -> 15,60 zł
cena zeszytu -> o 13,80 zł mniej niż podręcznik
15,6 zł - 13,8 zł = 1,8 zł
Zeszyt kosztuje 1,80 zł
zad 4.
0,75 kg * 18 zł/za kg = (kg się skrócą, jako jednostka pozostaną zł)=
= 13,50 zł
0,75 kg tej szynki kosztuje 13,50 zł
zad5.
2 i 1/7 * 4,8 =
= 15/7 * 4 i 8/10 =
= 15/7 * 4 i 4/5=
= 15/7 * 24/5= ( skracam 15 z 5)
= 3/7 * 24/1=
= 72/7=
= 10 i 2/7
zad6.
8 i 2/5 : 0,8=
= 8 i 2/5 : 8/10 =
= 42/5 : 4/5 =
= 42/5 * 5/4= ( skracam 42 z 4 oraz 5 z 5)
= 21/1 * 1/2 =
= 21/2=
= 10 i 1/2
lub
8 i 2/5 : 0,8=
= 8 i 4/10 : 0,8=
= 8,4 : 0,8=
= 10,5
zad7.
33 i 1/3 : 5=
= 100/3 * 1/5 = ( skracam 100 z 5)
= 20/3 * 1/1=
= 20/3=
= 6 i 2/3
Szukana liczba to 6 i 2/3.
zad8 .
1i1/5 *2,5-3,5:1,4=
= 1 i 2/10 * 2,5 - 3,5 : 1,4=
= 1,2 * 2,5 - 3,5 : 1,4=
= 3 - 2,5=
= 0,5
zad9.
190 km : 3,5 h =
= 54,2857142857143 km/h ~ 54,29 km/h
Średnia prędkość na tej trasie to 54,29 km/h
zad10.
0,(18) = 0,1818181818181818.....~ 0,18182
zad11.
30 cm = 0,3 m
(2,7 m - 0,3m) : 2=
= 2,4 m : 2=
= 1,2 m
2,7 m - 1,2 m= 1,5 m
krótszy kawałek -> 1,2 m
dłuższy kawałek -> 1,5 m
1,2 m : 1,5 m =0,8
Krótszy kawałek stanowi 0,8 dłuższego kawałka.
zad12.
zakupy Joli :
1,4 kg jabłek w cenie 4,50 zł za kg,
1,3 kg cytryn po 2,80 za kg
2,5kg bananów po 3,40 za kg.
Zapłaciła banknotem 20 złotowym
20 zł - (1,4 kg * 4,5 zł/za kg + 1,3 kg * 2,8 zł/za kg + 2,5 kg * 3,4 zł/ za kg) =
(w mnożeniu skrócą się kg, jako jednostka pozostaną zł)
= 20 zł - ( 6,3 zł + 3,64 zł + 8,5 zł )=
= 20 zł -18,44 zł =
=1,56 zł
Jola otrzymała 1,56 zł reszty.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
oblicz pole i obwód trójkąta równobocznego, którego wysokość jest równa Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: agacik 7.4.2010 (20:38) |
suma dwoch liczb wnosi 35. Jeżeli pierwsza z nich zwiekszymy o 20%, to ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: zuza94 8.4.2010 (18:41) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
Przydatność 55% Ciekawe własności liczb
7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
paula1804 19.9.2011 (20:22)
rozwiązanie w załączniku
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie