Treść zadania

monroee

1. wykonaj wskazane działania:
a) (25-7):(11-2)
b) (-5)*50+2*[20-(8-5)]
c) [72:(-3)]:(14-6)
d) (17-2):3-4+(2)
e) (-5)[30-(7-3)]

2. oblicz w możliwie najprostrzy sposób:
a) 375+28-75-18
b) 1359-127-59+27
c) 32-159+18+59

PILNE, POMOCY! ;((

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Rozwiązania

  • sonar

    zad1.
    a)
    (25-7):(11-2)

    =18 : 9=

    = 2


    b)
    (-5)*50+2*[20-(8-5)] =

    = - 250 + 2 * [ 20 - 3]=

    = - 250 + 2 * 17=

    = - 250 + 34=

    = - 216



    c)
    [72:(-3)]:(14-6) =

    = -24 : 8=

    = - 3


    d)
    (17-2):3-4+(2) =

    = 15 : 3 - 4 + 2=

    = 5 - 4 + 2=

    = 3

    Czy przed liczbą (2) nie miał być nawias ? Jeśli tak , to rozwiązanie jest takie :
    (17-2):3-4+(-2) =

    = 15 : 3 - 4 - 2=

    = 5 - 4 - 2=

    = - 1


    e) Czy między (-5) a nawiasem kwadratowym miał być jakiś znak ?

    1 wersja -> znak *
    (-5)*[30-(7-3)]=

    = (-5)*[ 30 - 4] =

    = (-5) * 26 =

    = - 130

    2 wersja -> znak :
    (-5):[30-(7-3)]=

    = (-5):[ 30 - 4] =

    = (-5) : 26 =

    = - 5/26

    3 wersja -> znak +
    (-5)+[30-(7-3)]=

    = (-5)+[ 30 - 4] =

    = (-5) + 26 =

    = 21


    4 wersja -> znak -
    (-5) - [30-(7-3)]=

    = (-5) - [ 30 - 4] =

    = (-5) - 26 =

    = - 31


    Zad 2)

    a) 375+28-75-18 =

    = 375 - 75 + 28 - 18 =

    = 300 + 10=

    = 310


    b) 1359-127-59+27=

    = 1359 - 59 - 127 + 27=

    = 1300 - 100 =

    = 1200


    c) 32-159+18+59 =

    = - 159 + 59 + 32 + 18=

    = - 100 + 50 =

    = - 50

Podobne zadania

ewkaa644 Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum 3 rozwiązania autor: ewkaa644 11.8.2010 (16:46)
ewkaa644 Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum 3 rozwiązania autor: ewkaa644 11.8.2010 (20:44)
ewkaa644 wykonaj poniższe działanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum 3 rozwiązania autor: ewkaa644 11.8.2010 (21:26)
ewkaa644 Wykonaj dzialania: Przedmiot: Matematyka / Liceum 2 rozwiązania autor: ewkaa644 25.8.2010 (17:49)
Weraaa32 Wykonaj podane działania. Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: Weraaa32 12.9.2010 (16:56)

Podobne materiały

Przydatność 60% Wykonaj opis sytuacji będąc Jagienką - polowanie na niedźwiedzia.

Jest późne popołudnie. Wchodzę do lasu, gdyż wiem, że gdzieś tutaj jest sam Zbyszko. Mam zamiar pomóc w polowaniu na niedźwiedzia. W lesie panuje dziwna atmosfera, trudno ją określić. Moja stopa, którą stawiam na ziemi, łamie coś co przypomina zwierzęcą kość. Słońce zaczyna zachodzić, gdyż robi się czerwone. Nad moją głową latają kruki, które kraczą złowieszczo....

Przydatność 50% Wykonaj gazetke z wydarzeniami z lat 1918 do 1939 - referat

Wszystko zamieszczone w zalacznikach na poczatku jako pierwsza str powinien isc dok. o tyt. okladka, potem strona z trescia, nastepnie gazeta coroczna (oczywiscie tytul gazety jest inny) i na koncu dok o tyt. zdjecia na referat hist

Przydatność 80% Wykonaj zestawienie dochodów i wydatków swojej gminy(miasta)

Podobnie jak każde gospodarstwo domowe, tak i Miasto Gdynia wydaje pieniądze na różne cele. W gospodarstwie domowym wydajemy pieniądze według reguł, które sami ustalamy i oczywiście w zależności od posiadanych środków. Z reguły najwięcej przeznaczamy na życie, czyli na żywność i bieżące opłaty tj. czynsz, energię, telefon, abonament radiowo-telewizyjny, ubezpieczenie,...

Przydatność 75% Kobieta fascynująca i irytująca. Przedstaw sylwetki wybranych bohaterek literackich, analizując wskazane utwory

„Kobieto! Puchu marny! Ty wietrzna istoto! Postaci twojej zazdroszczą anieli, A duszę gorszą masz, gorszą niżeli” Kobieta od zarania dziejów uważana za uosobienie piękna, wdzięku i wrażliwości, stała się wdzięcznym tematem dzieł literackich. Obok urody i zalet jej charakteru twórcy ukazywali też wady tego „lepszego” rodzaju ludzkiego. Czym mogły fascynować oraz...

Przydatność 80% Porównaj literackie portrety ofiar, interpretując wskazane fragmenty III cz. "Dziadów" A. Mickiewicza i "U nas w Auschwitzu..." T. Borowskiego.

„Dziady” Adama Mickiewicza powstały w XIX w., zaś „U nas w Auschwitzu...” Tadeusza Borowskiego w wieku XX. Mimo że utwory dzieli cała epoka, to można w nich odnaleźć fragmenty zbliżone pod względem omawianych tematów i problemów. Jednym z nich jest sprawa więźniów, wywożonych na Sybir i przetrzymywanych w obozach koncentracyjnych, pozbawianie ich godności i karanie za...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji