Treść zadania
Autor: KingaKa668 Dodano: 17.9.2011 (13:08)
1. Od sumy liczb -4 i -6 odejmij różnicę tych liczb.
2. Rozwiąż równania i sprawdź.
a) x - 9 = -1
b) -2 + x = 4
c) 2 + x = -1
2. Wstaw nawiasy, tak aby otrzymać równość prawdziwą.
4 + 2 - 5 - 3 + 4 - 1 = -5
Komentarze do zadania
-
kaska438 17.9.2011 (13:33)
1.
-4+-6=-10
-4-(-6)=2
-10-2=-12
2.
a) x-9=-1
x =-1+9
x =8
b) -2+x=4
x=4+2
x=6
c) 2+x=-1
x=-1-2
x=-3
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Suma dwóch liczb równa się 180 iloraz większej przez mniejszą wynosi Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:07) |
Suma dwóch liczb wynosi 216 a ich różnica 40. Co to są za liczby? Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: awra16 8.4.2010 (22:13) |
Suma dwóch liczb wynosi trzy całe i jedną trzecią.Wiadomo że 2 z tych Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: patixd 12.4.2010 (18:07) |
dla kazdej z podanych liczb znajdz liczbę półtora raza od niej większą Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 5 rozwiązań | autor: dorota32 14.4.2010 (21:35) |
Suma i róznica dwóch liczb jest taka sama.Jedna liczba to 20. Znajdż druga Przedmiot: Matematyka / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: tekila154 15.4.2010 (20:02) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Napisz funkcję w C++, która pobiera dwa argumenty typu całkowitego a,b, takie, że a < b, oraz zawraca wartość sumy wszystkich liczb całkowitych z przedziału obustronnie domkniętego <a, b>
Potrzebna nam jest funkcja pobierająca dwa argumenty typu int i zwracająca wynik typu całkowitoliczbowego - może to być int ale zważywszy na to, że wynik może być duży lepiej skorzystać z typu long int. Prototyp funkcji wygląda tak: long int sumuj(int a, int b); Teraz zabieramy się za utworzenie ciała funkcji. Najpierw musimy sprawdzić czy przekazane argumenty są...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.
Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
sonar 17.9.2011 (13:27)
zad1)Od sumy liczb -4 i -6 odejmij różnicę tych liczb.
[-4 + (-6)] - [(-4) - (-6)]=
=[ - 4 - 6] - [ -4 + 6]=
= - 10 - [ 2]=
= - 10 - 2=
= -12
zad2.
a)
x - 9 = -1
x= - 1 + 9
x= 8
spr.
x - 9 = -1
8 - 9 = -1
- 1= - 1
L=P
b)
-2 + x = 4
x= 4 + 2
x= 6
spr.
-2 + x = 4
-2 + 6= 4
4=4
L=P
c)
2 + x = -1
x= - 1 - 2
x= -3
spr.
2 + x = -1
2 + (-3) = -1
2 - 3= -1
-1 = -1
L=P
zad3.
(4 + 2 - 5) - (3 + 4 - 1) = -5
bo
(4 + 2 - 5) - (3 + 4 - 1) = -5
( 6-5) - (7 -1) = -5
1 - 6= - 5
-5=-5
L=P
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie