Treść zadania

malpaaa

LICZBY

1. Spośród liczb:

-2 ; -3 *do kwadratu ; -1/5 ; 0,36 ; -15/4 ; (-3) *do kwadratu ; - 1,2


wypisz liczby:

a) całkowite
b) całkowite mniejsze od -1,
c) wymierne większe od -2,
d) całkowite nieujemne
e) wymierne niedodatnie



2. Poniżej zapisano tę samą liczbę na kilka różnych sposobów.

65/10 ; 6,5 ; 6 i 5/10 ; 6+ 1/2 ; 13/2 ; 130/20

Zapisz na różne sposoby liczbę 18/4.

'

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    ZAD1
    Liczby: -2, -9, -1/5, 0,36, -15/4=-3 3/4, 9, -1,2
    CAŁKOWITE:-2,-9,9
    CAŁKOWITE MNIEJSZE OD -1: -2,-9
    WYMIERNE WIĘKSZE OD -2: -1/5, 0,36, 9, -1,2
    CAŁKOWITE NIEUJEMNE: 9
    WYMIERNE NIEDODATNIE:-2,-9,-1/5, -15/4, -1,2

    ZAD2
    18/4; 9/2; 180/40; 4 +1/2; 4,5; 4 i 5/10

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 75% Podnoszenie do kwadratu liczb z końcówką "5"

Aby podnieść (w pamięci) do kwadratu liczby zakończone cyfrą "5", należy wykonać następujące operacje:
1. Końcowe cyfry wyniku, to będzie "25";
2. Początkowe cyfry otrzymujemy mnożąc liczbę utworzoną z początkowych cyfr (bez końcowej piątki) podnoszonej do kwadratu liczby przez liczbę o jeden większą.

Dokładniej wyjaśnią to przykłady:

35^2 =...

Przydatność 50% Program wyświetlający liczby 1 na ukos

#include #include using namespace std; int tab[7][7]; int main() { int i,j; for (i=0; i<=6; i ) { for (j=0; j<=6; j ) { if (i==j) tab[i][j]=1; else if (i j==6) tab[i][j]=1; else tab[i][j]==0; } } for (i=0; i<7; i ) { for...

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji