Treść zadania
Autor: malpaaa Dodano: 11.9.2011 (13:43)
LICZBY
1. Spośród liczb:
-2 ; -3 *do kwadratu ; -1/5 ; 0,36 ; -15/4 ; (-3) *do kwadratu ; - 1,2
wypisz liczby:
a) całkowite
b) całkowite mniejsze od -1,
c) wymierne większe od -2,
d) całkowite nieujemne
e) wymierne niedodatnie
2. Poniżej zapisano tę samą liczbę na kilka różnych sposobów.
65/10 ; 6,5 ; 6 i 5/10 ; 6+ 1/2 ; 13/2 ; 130/20
Zapisz na różne sposoby liczbę 18/4.
'
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
Zapisz w postaci sumy. a) ( 1 / 2 + x ) do kwadratu b)(-2a+2b) do kwadratu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Ilonus 30.3.2010 (16:25) |
Na kole o promieniu r opisano kwadrat. Oblicz stosunek pola kwadratu do pola Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: daria0024 30.3.2010 (19:32) |
suma dwoch liczb wnosi 35. Jeżeli pierwsza z nich zwiekszymy o 20%, to ich Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: zuza94 8.4.2010 (18:41) |
Oblicz 18 promili z liczby 1,5 * 10[do kwadratu] Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: stereolove 10.4.2010 (14:29) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Podnoszenie do kwadratu liczb z końcówką "5"
Aby podnieść (w pamięci) do kwadratu liczby zakończone cyfrą "5", należy wykonać następujące operacje:
1. Końcowe cyfry wyniku, to będzie "25";
2. Początkowe cyfry otrzymujemy mnożąc liczbę utworzoną z początkowych cyfr (bez końcowej piątki) podnoszonej do kwadratu liczby przez liczbę o jeden większą.
Dokładniej wyjaśnią to przykłady:
35^2 =...
Przydatność 50% Program wyświetlający liczby 1 na ukos
#include
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
priscila1 11.9.2011 (13:57)
ZAD1
Liczby: -2, -9, -1/5, 0,36, -15/4=-3 3/4, 9, -1,2
CAŁKOWITE:-2,-9,9
CAŁKOWITE MNIEJSZE OD -1: -2,-9
WYMIERNE WIĘKSZE OD -2: -1/5, 0,36, 9, -1,2
CAŁKOWITE NIEUJEMNE: 9
WYMIERNE NIEDODATNIE:-2,-9,-1/5, -15/4, -1,2
ZAD2
18/4; 9/2; 180/40; 4 +1/2; 4,5; 4 i 5/10
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie