Treść zadania
Autor: xxxkasialenka7 Dodano: 7.9.2011 (20:33)
PILNE!!!!
1 napisz rownanie prostej prostopadlej do prostej -3x+y+4=0 i przechodzacej przez punkt A(-6,1)
2 w czworokacie ABCD miary katow ADC oraz ABC sa rowne. Miara kata DAB jest o 10*mniejsza niz miara kata BCD oraz o 45* wieksza niz miara kata ABC. oblicz miary katow tego czworokata
3 wxczoraj w klasie Ia nieobecnych bylo 10%uczniow. Dzisiaj nieobecnych jest dodatkowo jeszcze dwoch uczniow a obecnych jest piec razy wiecej od nieobecnych. wyznacz liczbe uczniow w klasie Ia.
4 Punkt D lezy na boku BC trojkata rownoramiennego ABC w ktorym !AC!-!BC!. Odcinek AD dzieli trojkat ABC na dwa trojkaty rownoramienne w taki sposob ze !AD!=!CD! oraz !AB!=!BD!. Udowodnij ze !<ADC!=5*!<ACD!
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
wierzchołkami trójkąta ABC są punkty: A=(-2,-1)B=(6,1) C=(7,10) napisz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: agatka 29.3.2010 (09:25) |
Napisz równanie prostej prostopadłej do prostej 6x-y+2=0 i przechodzącej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: rafaljanek 8.4.2010 (19:03) |
rownanie Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lestat919 8.4.2010 (20:00) |
znajdź równanie prostej prostopadłej do prostej y=1/2+7 i przechodzącej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: aluszacedro 12.4.2010 (15:09) |
Wzajemne położenie prostej i okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pako2411 14.4.2010 (17:36) |
Podobne materiały
Przydatność 85% Coming out - wszystko o homoseksualizmie w prostej wersji.
‘’COMING OUT’’ Czy orientacja seksualna naprawdę jest nie do zmiany? Orientacja seksualna oznacza preferowaną płeć partnera seksualnego. Jest to program wpisany w ośrodkowy układ nerwowy. Póki co, nie ma żadnych metod, żeby ten program zmienić. Człowiek rodzi się albo heteroseksualny, albo homoseksualny, albo...
Przydatność 60% Składanie sił położonych na jednej prostej i mających ten sam zwrot
Na prostej p mamy dwie siły: F1 i F2. Mają one zgodne zwroty. F1, F2 - siły składowe Fw - siła wypadkowa p - kierunek powyższych sił Przesuwając punkt przyłożenia siły F2 do końca siły F1 otrzymujemy odcinek |AE|, który jest wartością siły wypadkowej (Fw). |AE| = |AB| + |BE| |AE| = Fw |BE| = |CD| = F2 Fw = F1 + F2...
Przydatność 50% Napisz własny mit
Na górze kitajrońskiej, gdzie było słychać śpiewy nocne, odbywała się zabawa. Na niej Dionizos, demoniczny bóg płodnych sił natury, plonów i wina, otoczony swym orszakiem popijał wino. Bachantki, odwieczne towarzyszki Dionizosa, odziane były w powój, gałęzie dębu i jodły, umajone bluszczem. Na białe odzienie z wełny narzuciły pstrokate skóry zwierzęce. Przedzierały...
Przydatność 55% Napisz ballade romantyczną.
„Oni” Kto czuje śnieg na dłoni ? Kto słyszy w mroku tętent koni ? Kto nie opiera się narcyzów wonii ? To Oni ! Przykładają ręce do ludzkich skroni ! Przepełniają me serce – łzy z oczu ronię. Przeplatają puszczę w cieniu się chowając. Nie szepczą, gadają; Gdy widno na niebie – w kamienie się zmieniają. Czarny śnieg, czarny las – wtedy się...
Przydatność 75% Napisz list miłosny.
Kraków 09.07.2006r. Kochany Jacku! Jedynym powodem napisania tego listu przeze mnie jesteś Ty. Pragnę podziękować Ci za to, że dobrze wiedziałeś, co może mnie ucieszyć, za to, że umiałeś zakochać się jak ja. Dziękuję za radość, którą potrafiłeś we mnie obudzić… Dziękuję. Długo nie mogłam zebrać odwagi, aby do Ciebie napisać. Mój umysł przepełnia...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 8.9.2011 (17:05)
1.
Prostą prostopadłą do danej -3x+y+4=0 dostaję zamieniając miejscami współczynniki przy x oraz y i zamiast 4 pisząc stałą C, którą liczę z warunku, że prosta przechodzi przez punkt A. Czyli prosta ma postać:
x + 3y + C = 0. Podstawiam wsp. punktu A w miejsce x, y:
-6 + 3 * 1 + C = 0, stąd C = 3. Rozwiązanie: x + 3y + 3 = 0
2.
Wypisuję wszystkie zależności:
ADC = ABC
DAB = BCD - 10
DAB = ABC + 45
ABC + BCD + ADC + DAB = 360 (suma kątów czworokąta)
Mam układ 4 równań z 4 niewiadomymi. Będę je po kolei eliminował. Z pierwszego równania wynika,, że mogę ADC zastąpić przez ABC. Podstawiam to to pozostałych równań:
DAB = BCD - 10
DAB = ABC + 45
ABC + BCD + ABC+ DAB = 360 <-- tylko tu była zmiana
Teraz z dwu pierwszych równań obliczam BCD i ABC i wstawiam do trzeciego
2 * (DAB - 45) + (DAB + 10) + DAB = 360 czyli 4*DAB = 440
Stąd mam DAB = 110. i od razu BCD = 120 oraz ABC = ADC = 65
3.
Oznaczę przez "x" ilość uczniów w klasie. Wtedy:
0,1 * x to ilość nieobecnych wczoraj
0,1 * x + 2 to ilość nieobecnych dzisiaj
5 * (0,1 * x + 2) to ilość obecnych dzisiaj
Ale z drugiej strony ilość obecnych to x minus ilość nieobecnych. Mam równanie:
5 * (0,1 * x + 2) = x - (0,1 * x + 2)
Przenoszę wyraz (0,1 * x + 2) na lewą stronę: 6 * (0,1 * x + 2) = x
Wymnażam nawiasy: 0,6 x + 12 = x; stąd x = 12 / 0,4 = 30.
Sprawdzam: Wczoraj było 3 nieobecnych, dzisiaj 5, faktycznie 5 razy mniej niż 25 obecnych.
4.
Aby tyle nie pisać oznaczę kąty:
c = kąt ACD, b = kąt ABC, d = kąt ADC, x = kąt ADB
Ponieważ AC = BC to zachodzi:
c + 2b = 180 więc b = 90 - c / 2
Ponieważ AB = BD to zachodzi
b + 2x = 180 więc x = 90 - b / 2.
Podstawiam b z poprzedniego równania:
x = 90 - (90 - c / 2) / 2 = 45 - c / 4.
Kąt d jest dopełnieniem x do 180 stopni więc
d = 180 - x = 135 + c / 4.
Ale jednocześnie
d + 2c = 180 czyli d = 180 - 2c. Porównuję oba wyrażenia na d:
135 - c / 4 = 180 - 2c więc 7 / 4 * c = 45 stąd c = 180 / 7
Ale wtedy d = 180 - 2 * 180 / 7 = 5 * 180 / 7
Wobec tego d = 5 c, co było do udowodnienia.
Pozdro - Antek
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie