Treść zadania
Autor: asiulka439 Dodano: 7.9.2011 (19:29)
zad.1
Napisz alternatywę zdań, używająć symboli matematycznych. Oceń wartość logiczną alternatywy.
a) Suma liczb 1/6 i 1/12 jest równa podwojonej liczbie 1/8 lub różnica liczb 1/6 i 1/12 jest różna od 1/8.
b) Suma kwadratów liczb 5 i 12 jest równa kwadratowi liczby 13 lub różnica kwadratów liczb 10 i 8 jest równa kwadratowi liczby 6.
c) Różnica sześcianów liczb 0,1 i (-0,1) jest większa od sześcianu różnicy tych liczb lub ilorazu liczby 0,02 przez 0,0001 jest mniejszy od 200.
prosze rozwiazcie to bo wgl tego nie rozumiem;/
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
wierzchołkami trójkąta ABC są punkty: A=(-2,-1)B=(6,1) C=(7,10) napisz Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: agatka 29.3.2010 (09:25) |
Napisz równanie prostej prostopadłej do prostej 6x-y+2=0 i przechodzącej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: rafaljanek 8.4.2010 (19:03) |
Napisz wzór funkcji liniowej, której wykres przecina oś X w punkcie 3, a oś Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: lukaszunkile 19.4.2010 (16:42) |
Napisz równanie prostej równoległej do prostej y= 3x – 5 i przechodzącej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: lukaszunkile 19.4.2010 (19:15) |
Napisz równanie prostej prostopadłej do prostej y= 3x – 5 i przechodzącej Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: lukaszunkile 19.4.2010 (19:47) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Siedem Symboli Apokalipsy
Baranek - Jezus Chrystus Bestia o liczbie 666 - ucielesnienie zła Siedmiogłowy smok - szatan Babilon - zło świata Nowa Jeruzalem - obietnica Królestwa Bożego Czterej Jeźdżcy - zabór,mord,głód i smierć;uosobienie nieszczęść wojny Siedem pieczęci - tajemnica
Przydatność 60% Znaczenie symboli narodowych dla obywateli i państwa
Symbole narodowe Polski to biało-czerwona flaga, godło przedstawiające białego orła w koronie na czerwonej tarczy oraz hymn państwowy, czyli Mazurek Dąbrowskiego. Geneza powstania naszego godła sięga epoki średniowiecza, barwy polskiej flagi oraz powstanie hymnu także związane są z historią. Flaga narodowa ma zawsze największe znaczenie na wszelkich ważnych uroczystościach....
Przydatność 65% Rozwój nauk przyrodniczych,matematycznych i medycyny w Oświeceniu
Epoka oświecenia była bardzo bogata w najrozmaitsze odkrycia zarówno w naukach matematycznych jak i przyrodniczych, rozwinęła się także medycyna. Oto główne dokonania uczonych oświecenia. Za największego uczonego oświecenia uważa się Izaaka Newtona(1642-1727). Gdy Newton rozpoczynał swoją pracę naukową, dostępna wiedza o świecie fizycznym była bardzo uboga,...
Przydatność 100% Rozumienie grawitacji w ujęciu ogólnej teorii względności A. Einsteina (bez użycia matematycznych procedur)
Newtonowska (klasyczna) teoria grawitacji jest pod wieloma względami bardzo prosta ? po prostu każdą masę otacza niewidzialne pole grawitacyjne, które jest polem zachowawczym o charakterze potencjalnym. Tłumaczy to wzajemne oddziaływanie mas, jest jednak wielkim uproszczeniem ? bowiem bez odpowiedzi pozostaje najważniejsze pytanie ? skąd właściwie bierze się siła, z jaką masy...
Przydatność 100% Czy człowiek potrafi odnaleźć sam siebie pośród coraz mniej czytelnych symboli związanych z kulturą, w której żyje?
W dobie stale rozwijającej się cywilizacji, w pośpiechu i niebywałej monotonii codziennego życia człowiekowi rzadko udaje się odnaleźć samego siebie. Większość ludzi przeżywa swoje życie nawet tego nie zauważając. Jednak, gdy pewnego dnia ktoś zapyta ich: „Czego Ty właściwie w życiu dokonałeś?” nie są w stanie odpowiedzieć na to pytanie. No właśnie, co trzeba...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 8.9.2011 (13:55)
Po prostu zapisujesz to jako równości i nierówności jak niżej, między nie wstawiasz znaczek V.
Oceniasz prawdziwość każdej ze składowych. Alternatywa jest tylko wtedy fałszywa, gdy obie części są fałszywe.
a)
\left(\frac{1}{6}+\frac{1}{12} = 2\cdot\frac{1}{8}\right) \vee \left(\frac{1}{6}-\frac{1}{12} \neq \frac{1}{8}\right)
Pierwsza równość jest prawdziwa (1/4 po obu stronach) więc całość jest prawdą niezależnie od drugiego zdania, które swoją drogą także jest prawdziwe.
b)
\left(5^2 + 12^2 = 13^2\right) \vee \left(10^2 - 8^2 = 6^2\right)
Oba zdania, więc alternatywa też, są prawdziwe
c)
\left(0{,}1^3 - (-0{,}1)^3 > 0,1 -(-0,1)\right) \vee \left(\frac{0{,}02}{0{,}0001} < 200\right)
Pierwsza część jest fałszywa (pamiętaj, że sześcian liczby ujemnej jest ujemny, więc piersza część oznacza, że 0,002 > 0,,2, nieprawda. Druga część to też nieprawda, bo 0,02 / 0,0001 = 200, a twierdzi się, że jest mniejsze. Cała alternatywa - fałsz.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie