Treść zadania
Autor: latynoiska Dodano: 7.9.2011 (18:50)
LOGIKA
Na przerwie, w czasie której zbito doniczkę z kwiatkiem, zostało w klasie trzech chłopców: Jurek, Leszek i Wojtek. Na pytanie, kto zbił doniczkę chłopcy udzielili następujących odpowiedzi.
Jurek: Ja nie zbiłem doniczki. Wojtek ją zbił.
Leszek: Wojtek nie zbił doniczki. Jurek ją zbił.
Wojtek: Ja nie zbiłem doniczki. Leszek też jej nie zbił.
Ustal, który z chłopców zbił doniczkę, wiedząc, że jeden z nich dwa razy skłamał, drugi raz skłamał i raz powiedział prawdę, a trzeci dwa razy powiedział prawdę.
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Andrzej przejechał rowerem 52 km w czasie 3,8 godziny. Jarek te samą trase Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: gosia22899 14.10.2010 (15:05) |
samochód przebył w pewnym czasie drogę 210 km.Gdyby jechał ze średnią Przedmiot: Matematyka / Liceum | 3 rozwiązania | autor: rzusiaczek 20.11.2010 (12:15) |
samochód przebył w pewnym czasie drogę 210 km. Gdyby jechał ze średnią Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: rzusiaczek 20.11.2010 (21:56) |
1. W czasie transportu 12ton jabłek uszkodzeniu uległo 5% owoców. Uszkodzone Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pawel11749 22.12.2010 (07:58) |
W czasie wakacji Marcin przejechał rowerem ze stałą prędkością Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: urbas91 23.12.2010 (10:31) |
Podobne materiały
Przydatność 60% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai...
Przydatność 50% Czasy
PRESENT CONTINOUS Zastosowanie: -czynność odbywająca się w chwili mówienia (I'm reading now.) -Czynność tymczasowa (He's staying a hotel at the moment.) -Plany na najbliższą przyszłość (We're going to the theatre on Sunday.) -Krytykowanie powtarzających się zachowań (You're always borrowing money from me!) Budowa: zdanie oznajmujące os+operator+czas(1)+końcówka"ing"...
Przydatność 65% Czasy
Le passe compose – przeszły dokonany... Podmiot + avoir/etre +participe passe Participe passe Aimer = j’aime Finir = j’fini Entendre= j’entendu L’imperfait je => -ais tu => -ais ilelle => -ait nous => -ions vous => -iez ils/elles => -aient j’etais tu etais il etait nous etions vous etiez ils/elles etaient Le futur simple je => -rai tu => -ras il/elle...
Przydatność 85% Czasy
Present Continuous Czas ten opisuje czynność jaka jest w tej chwili wykonywana. Czasownik BYĆ + końcówka ING Przykłady: I am writing a book now. He is writing a book now. Am I writing a book now? Is he writing a book now? I am not writing a book now. He isn’t writing a book now. Present Simple Używamy wtedy kiedy mówimy o czynnościach typowych, rutynowych,...
Przydatność 80% Czasy
Czasy teraniejsze PRESENT SIMPLE Budowa Zdania twierdzące I/You/We/They + V1 (I like music.) He/She/It + V1 + s (He likes music.) Przeczenia I/You/We/They + don't + V1 (I don't like music.) He/She/It + doesn't + V1 (She doesn't like music.) Pytania Do/don't + I/you/we/they/ + V1 (Do you like music?) Does/doesn't + he/she/it + V1 (Does she like music?) Krótkie...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
PawelP27 8.9.2011 (09:12)
Witam
Po krótkiej analizie przedstawiam rozwiązanie.
Zakładam, że:
P - mówi prawdę
F - kłamie, fałsz
Zakładam, że winny jest:
a) Jurek
więc:
Jurek: F; F
Leszek: P; P
Wojtek: P; P
b) Leszek
więc:
Jurek: P; F
Leszek: P; F
Wojtek: P; F
c) Wojtek
więc:
Jurek: P; P
Leszek: F; F
Wojtek: F; P
Biorąc pod uwagę, że jeden z nich dwa razy skłamał, drugi raz skłamał i raz powiedział prawdę, a trzeci dwa razy powiedział prawdę, odpowiedzią jest założenie c), jak można zauważyć w powyższych schematach.
Odpowiedź:
Wojtek zbił doniczkę.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie