Treść zadania
Autor: ~Filip Kocho Dodano: 6.9.2011 (17:33)
Co się działo na westerplatte?Proszę o krótie strzesczenie i o informacje ilu tam było ludzi! DZIękI ;d
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Napisz ogłoszenie, w którym będą informacje że szukasz osoby, która zagra Tomka. Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: Cynamonowa 15.4.2010 (19:33) |
Zbierz informacje o GŁÓWNYCH bohaterach powieści przygody tomka sawyera.! Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Only_You_x3 15.4.2010 (20:17) |
zredaguj krótka 3 zdaniową informacje z pobytu na wystawie malarstwa XIX i XX wi Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: aga2222 27.4.2010 (19:54) |
zredaguj krótka 3 zdaniową informacje z pobytu na wystawie malarstwa XIX i XX Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: aga2222 27.4.2010 (19:54) |
Przygotuj krótkie informacje o sławny człowieku (np.aktorze, nauczycielu... Przedmiot: Język polski / Szkoła podstawowa | 3 rozwiązania | autor: myworld2 6.5.2010 (17:42) |
Podobne materiały
Przydatność 65% Niemcy - informacje
Niemcy Niemcy to państwo położone w Europie Środkowej, nad Morzem Bałtyckim i Północnym. Graniczy na północy z Danią, na wschodzie z Polską i Czechami, na południu z Austrią i Szwajcarią, na zachodzie z Francją, Luksemburgiem, Belgią i Holandią. Powierzchnia Niemiec wynosi 357 tys. km2. Stolicą Niemiec jest Berlin (3,47 mln mieszkańców, 1995). Większe miasta (1995):...
Przydatność 70% Metafora- informacje
Metafora (przenośnia)- to wyrażenie, które poprzez nietypowe połączenie wyrazów uzyskuje nowe (metaforyczne). Potoczna- np. ostry język, rozmowa w cztery oczy, życiowe zakręty Poetycka- np. skrzydłą tęsknoty, ubrane w zieloności szatę Odmiany metafory: animizacja- nadanie przedmiotom, zjawiskom, pojęciom cech istot żywych- ludzi i zwierząt np. szły lipy, gubiły...
Przydatność 50% Informacje ogólne
Biurko powinno mieć odpowiednią wysokość ( 68 - 76 ), pozwalającą nam zachować podczas pracy wygodną i luźną pozycję. Nie zakrywamy otworów wentylacyjnych jednostki centralnej i monitora żadnymi przedmiotami. Grozi to przegrzaniem elementów elektronicznych i ich uszkodzeniem. Największą wygodę podczas pisania zapewnia krzesło z regulowaną wysokością, odpowiednim oparciem...
Przydatność 60% Łaka - informacje
Referat w załącznikach:)
Przydatność 70% Białka - informacje
Białka – to związki organiczne o wielkich cząsteczkach, występujące we wszystkich organizmach żywych oraz wirusach, pełniące zasadnicze funkcje biologiczne. Ze wszystkich związków chemicznych one właśnie zajmują pierwsze miejsce, pod względem różnorodności funkcji, jakie spełniają w przyrodzie. Zbudowane są z reszt aminokwasów połączonych ze sobą wiązaniami...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
dino329 7.9.2011 (23:39)
Krótko przed wybuchem wojny, 25 sierpnia do Gdańska przypłynął z wizytą ciężki krążownik "Schleswig-Holstein" Był to przestarzały okręt szkolny zwodowany jeszcze w 1906 roku. Jednak doskonale się sprawdzał jako pływająca bateria. Był uzbrojony w 4 działa 280 mm oraz 10 dział 150 mm. Początkowo okręt cumował naprzeciw Westerplatte, skąd Niemcy obserwowali całą WST. W dzień wybuchu wojny okręt zajął pozycję, w załamaniu kanału portowego, z której miał doskonałe pole ostrzału na teren Westerplatte. Sygnałem, który miał rozpocząć ostateczne odliczanie, był pojedynczy wystrzał z pistoletu o godzinie 4.30 Piętnaście minut później Schleswig-Holstein rozpoczął ostrzał Westerplatte.
Podobna praca 75% Bitwa pod Verdun
Wybuchła II wojna światowa. Żołnierze byli przygotowani, a morale było bardzo wysokie. Niektóre źródła podają, że stanowiska były obsadzane pod ogniem z krążownika. Niemcy nie zdawali sobie sprawy ze stanu umocnień na Westerplatte. Na korzyść obrońców przemawiał także fakt, że Niemcy nie przypuszczali, że ktokolwiek będzie w stanie wytrzymać ostrzał z krążownika. Plan zdobycia Westerplatte zakładał wykorzystanie przytłaczającej przewagi ogniowej niemieckiej armii. Ponadto teren składnicy znajdował się pod ogniem jednostek z rejonu Nowego Portu oraz górujących budynków. Po ostrzale artyleryjskim miały uderzyć na zaskoczonych i załamanych obrońców oddziały złożone z gdańszczan. Akcją dowodzić miał komandor Gustav Kleikamp, dowódca okrętu ?Schleswig-Holstein. Na 210 osobową załogę Westerplatte uderzyć miały dwie kompanie policji batalion SS-Heimwehr oddział piechoty morskiej, kompania obrony wybrzeża oraz oddział przewożony przez ciężki krążownik. Niemcy dysponowali zatem olbrzymią przewagą liczebną i techniczną.
Pierwszy dzień obrony ? 1 września
Rozpoczął się on wspominanym już ostrzałem z krążownika i eksplozjami ładunków umieszczonych przez Niemców wzdłuż muru i przy bramie kolejowej. Ostrzał artylerii okrętowej był skuteczny. Już po pierwszych salwach Westerplatte stanęło w ogniu paliły się zabudowania warsztatów szkutniczych. Ogień artylerii był skoncentrowany na rejonie koszar . Po 10 minutach ogień z okrętu "Schleswig-Holstein" ustał, a na Westerplatte ruszył pierwszy szturm niemieckiej piechoty. Nieprzyjaciel był tak pewny siebie, że nie zachował należytej ostrożności. Polska placówka "Wał" Jako pierwsza otworzyła ogień, gdy Niemcy znaleźli się w pułapce. Na wycofujących się żołnierzy spadł silny ostrzał ze skrzydła prowadzony przez placówkę "Prom?. Drugi dzień obrony ? 2 września
Niemcy rozpoczęli walkę od ciężkiego ostrzału artyleryjskiego, a po jego zakończeniu ruszyło kolejne natarcie odparte przez załogi wartowni 1,2 i 5 oraz placówkę "Fort".
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie