Treść zadania

katarzynka

zad 1
oblicz pamientajac o skracaniu:
a)8całych razy 5/12
b10całych razy 8/15
c)3/4razy56całych
d)5/45razy28całych
zad2
oblicz
a)2całerazy11/18razy6całych
b)3całe razy12/99 razy 11całych
c)4całe razy 5/6razy 5całych
d)12całych razy 11/8 razy 2 całe
zad3
oblicz
a)100całych razy 7/1000
b)4całe 1/5razy 15całych
c05całych x2całe 3/4
d)3całe razy 2 całe i 1/4
e)1cała 5/8 razy 12całych
f)12całych razy 2 cale i 7/15
g)9 całych razy 8całych i 8/9
h)1cała 5/9 razy 3całe

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 3 0

    zad 1

    a)
    8 * 5/12=
    = 8/1 * 5/12 = (skracam 8 z 12 )
    = 2/1 * 5/3=
    = 10/3=
    = 3 i 1/3


    b)
    10 * 8/15=
    = 10/1 * 8/15 =(skracam 10 z 15)
    = 2/1 * 8/3=
    = 16/3=
    = 5 i 1/3

    c)
    ¾ * 56=
    = ¾ * 56/1 = ( skracam 4 z 56)
    = 3/1 * 14/1=
    = 42/1=
    = 42


    d)
    5/45 * 28=
    = 5/45 * 28/1 =
    = 140/45=
    = 3 i 5/45=
    = 3 i 1/9



    zad2

    a)
    2 * 11/18 * 6 =
    = 2/1 * 11/18 * 6/1= ( skracam 18 z 6)
    = 2/1 * 11/3 * 1/1=
    = 22/3=
    = 7 i 1/3


    b)
    3 * 12/99 * 11 =
    = 3/1 * 12/99 * 11/1= ( skracam 3 z 99)
    = 1/1 * 12/33 * 11/1= ( skracam 33 z 11)
    = 12/3 * 1/1 =
    = 12/3=
    = 4


    c)
    4 * 5/6 * 5 =
    = 4/1 * 5/6 * 5/1 = (skracam 4 z 6)
    = 2/1 * 5/3 * 5/1=
    = 50/3=
    = 16 i 2/3


    d)
    12 * 11/8 * 2 =
    = 12/1 * 11/8 * 2/1= ( skracam 12 z 8)
    = 3/1 * 11/ 2 * 2/1 = ( skracam 2 z 2)
    = 3/1 * 11/1 * 1/1 =
    = 33/1=
    = 33


    zad3

    a)
    100 * 7/1000= (skracam 100 z 1000)
    = 1 * 7/10=
    = 7/10

    b)
    4 i 1/5 * 15 =
    =21/5 * 15 = ( skracam 5 z 15)
    = 21/1 * 3=
    = 63/1=
    = 63


    c)
    5 * 2 i3/4=
    = 5 * 11/4 =
    = 55/4=
    = 13 i 3/4


    d)
    3 * 2 i 1/4=
    = 3 * 9/4=
    = 27/4 =
    = 6 i ¾


    e)
    1 i 5/8 * 12 =
    = 13/8 * 12= (skracam 8 z 12)
    = 13/2 * 3=
    = 39/2=
    = 19 i ½


    f)
    12 * 2 i 7/15=
    = 12 * 37/15 = (skracam 12 z 15)
    = 4 * 37/5=
    = 148/5=
    = 29 i 3/5


    g)
    9 * 8 i 8/9=
    = 9 * 80/9 = ( skracam 9 z 9)
    = 1 * 80/1=
    = 80/1
    = 80


    h)
    1 i 5/9 * 3 =
    = 14/9 * 3= ( skracam 9 z 3)
    = 14/3 * 1=
    = 14/3=
    = 4 i 2/3

Rozwiązania

  • userphoto

    1.a) 3 1/3
    b) 5 1/3
    c) 42
    d) 3 1/9
    2.a) 7 1/3
    b) 4
    c) 16 2/3
    d) 33
    3.a) 7/10
    b) 63
    c) 30
    d) 6 3/4
    e) 60
    f) 168
    g) 576
    h) 15

Podobne materiały

Przydatność 75% Postępowanie w razie wypadku

Wypadek drogowy Pamiętaj o zapewnieniu sobie bezpieczeństwa, sam nie możesz stwarzać sobie stanu zagrożenia 1. Zaparkuj przed miejscem zdarzenia celem zabezpieczenia miejsca i kierując koła w stronę pobocza, włącz światła awaryjne. 2. Nocą załóż na siebie coś jasnego lub przyczep sobie jakiś materiał odblaskowy i używaj latarki. Stosuj ogólne zasady bezpieczeństwa. 3....

Przydatność 75% Pierwsza pomoc i zachowanie w razie wypadku

Jak udzielić pierwszej pomocy. OBOWIĄZKIEM PRAWNYM I MORALNYM KAŻDEGO KIEROWCY JEST UDZIELENIE DORAŹNEJ POMOCY POTRZEBUJĄCYM, PRZEDE WSZYSTKIM OFIAROM WYPADKÓW. Aby móc udzielić pierwszej pomocy należy najpierw ocenić stan poszkodowanego. Pierwszą czynnością jest skontrolowanie tętna: zazwyczaj tętno bada się na tętnicy szyjnej lub promieniowej; można jednak również...

Przydatność 55% Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego

KONSPEKT LEKCJI Data 29.04.2005 Klasa 2 c Czas trwania 45 min Przedmiot Przysposobienie obronne Temat zajęć Ochrona dóbr kultury w razie konfliktu zbrojnego Cel zajęć Uświadomcie jak ważna jest ochrona narodowych dóbr kulturalnych w razie konfliktu zbrojnego. Przebieg lekcji Sprawdzenie wiadomości ucznia z poprzednich zajęć Odpowiedz ustna Uwagi wstępne Rozdanie uczniom...

Przydatność 55% Felieton - Nazizm, Nazi dziś nie razi

Antysemityzm, homofobia, rasizm, ksenofobia ? zachowania i poglądy, z którymi spotykamy się prawie na każdym kroku. Wystarczy popatrzeć ma komentarze do artykułów w internecie. Przykładowo ? historia czarnoskórego, który zaraził kilkanaście kobiet AIDS. Pod artykułem setki obraźliwych komentarzy wobec czarnoskórych, tak, jakby każdy z nich był nosicielem wirusa HIV, jakby...

Przydatność 75% Interpretacja wiersza "Nic dwa razy"

Autorka wiersza twierdzi, że nic w życiu dwa razy się nie zdarza. Trzeba korzystać z życia i tego co mamy w danej chwili. "Nic dwa razy" bardzo dobrze odzwierciedla prawdziwość życia. Sprawia i uświadamia nam, że to co dzieje się teraz powinno mieć największe znaczenie. Wiersz ten opisuje prawdę, iż każdy z nas podlega przemijaniu lecz nie możemy się martwić z tego...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji