Treść zadania
Autor: OLCIAA474 Dodano: 23.8.2011 (16:50)
zadanie 1
USTAL , DLA JAKICH LICZB NATURALNYCH n:
a)LICZBA 3n JEST WIĘKSZA OD 100 I MNIEJSZA OD 1000
b)LICZBA n DO POTĘGI 3 JEST WIĘKSZA OD 100 I MNIEJSZA OD 1000
zadanie 2
Zapisz podane iloczyny i ilorazy w jak najprostszej postaci
a) (-x) do potęgi 4 *(-2) do potęgi 2
b) (-a/3) do potęgi 2
c) (-10) do potęgi 2 * (-a) do potęgi 3
d) (-x) do potęgi 7 / (-3) do potęgi 2
e) (-1/2) do potęgi 3 * (-b) do potęgi 4
f) (-5) do potęgi 3 / 25*(-m) do potęgi 5
zadanie 3
WIEDZĄC , ŻE 2 DO POTĘGI 10 =1024,OBLICZ
a)(-2) DO POTĘGI 10
b)-2 DO POTĘGI 10
c) (-1/2) DO POTĘGI 10
d)-0,5 DO POTĘGI 10
e) (-0,5) DO POTĘGI 10
f)2 DO POTĘGI 11
g) 2 DO POTĘGI 9
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
prosze to zadanie jest na jutro Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: misiek33456 28.3.2010 (14:49) |
Suma czterech kolejnych liczb podzielnych przez 3 jest równa -150. znajdz te Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: agata96 28.3.2010 (21:46) |
liczba o 3 większa od x jest 3 razy wieksza od x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: hipopotam 29.3.2010 (21:09) |
zadanie- pilne na jutro! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kisses 6.4.2010 (13:28) |
Zadanie z testów-pomocy Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: xmaggotkax 6.4.2010 (19:04) |
Podobne materiały
Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.
Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...
Przydatność 60% Dzieje Liczb
Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...
Przydatność 75% Symbolika liczb
Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...
Przydatność 50% zanieczyszczenia wód naturalnych
Zanieczyszczenia wód naturalnych „Czysta woda nabiera coraz większej wartości. Ilość jej wyznacza niemal granicę rozwoju ekonomicznego na razie w niektórych rejonach świata, lecz zagadnienie to stanie się aktualne w skali światowej w ciągu najbliższych pięć- dziesięciu lat. Rozwaga nakazuje nauczyć się gospodarowania zasobami wody śmiało, z wyobraźnią i z...
Przydatność 55% Zanieczyszczenie wód naturalnych
Woda łatwo przyjmuje i rozpuszcza zanieczyszczenia, dlatego źródła naszej wody pitnej zawierają setki potencjalnie szkodliwych substancji, które mają negatywny wpływ na nasze zdrowie.Podczas szczegółowych badań laboratoryjnych, odkryto w wodzie pitnej wiele groźnych związków chemicznych pochodzących z pestycydów, ścieków przemysłowych, zanieczyszczeń powietrza i spalin...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
tranzistoren 24.8.2011 (00:25)
Stanowczo przesadziłaś z liczbą zadań, ta strona nie jest od robienia komuś zadań, tylko raczej tłumaczenia jak je zrobić, dlatego wypada wybrać np. kilka bardzo różnych podpunktów danego zadania, zamiast podawać całe.
1. a)
3n>100 |:3
3n<1000 |:3
↓
n>100 |:3
n<1000 |:3
czyli n \in (\frac{100}{3},\frac{1000}{3})
To oczywiste.
b)n^{3} >100 |\sqrt[3]{}
n^{3} <1000 |\sqrt[3]{}
↓
n>\sqrt{10}
n<10
czyli n \in (\sqrt{10},10)
2. To przecież zwykłe mnożenie/dzielenie itd. Dla przykładu f):
(-5)^{3}/25* (-m)^{5}= -125/25* -m^{5} = -5 * -m^{5} = 5 m^{5}
3. Można tylko przypomnieć, że gdy potęga jest parzysta, a w podstawie jest liczba ujemna, to minus znika. Trzeba zwrócić uwagę na to, czy minus jest w podstawie, np. punkty a) i b):
a) (-2)^{10}=1024
b) - 2^{10}=-1024
Jeżeli minusa nie ma w podstawie, to zostaje on przed wynikiem.
Do podpunktów c,d,e podpowiem że 0,5= 1/2 :) Dodatkowo 1/2*1/2= 1/4 itd,
Do f) i g), skoro wykładnikiem jest 2, to potęga niżej oznacza zmniejszenie wartości dwa razy, potęga wyżej to zwiększenie jej 2x. Np. 2^{4}=16,\ 2^{3}=8,\ a\ 2^{5}=32
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie