Treść zadania

~AdaaS

BARDZO BYM PROSIŁ O ODPOWIEDZI NA PONIŻSZE ZADANIA

WODOROTLENKI i KWASY
1. Zna podział tlenków na: tlenki metali i niemetali.
2. Zna pojęcie wskażnika i wie jak barwią się : fenoloftaleina, oranż metylowy, papierek uniwersalny i wywar z czerwonej kapusty w roztworach wodorotlenków i kwasów.
3. Odróżnia pojęcie:zasada i wodorotlenek.
4. Tworzy nazwę wodorotlenku na podstawie podanego wzoru.
5. Zapisuje wzory sumaryczne najprostszych wodorotlenków: KOH, NaOH, Ca(OH)2 [dwójka na dole],
Al.(OH)3 [trójka na dole].
6. wymień poznane sposoby otrzymywania wodorotlenków.
7. zapisuje równanie reakcji otrzymywania wodorotlenków: sodu i wapnia dwoma sposobami.
8.wymienia właściwości i zastosowanie wodorotlenków: sodu, potasu i wapnia.
9. opisuje budowę wodorotlenków i kwasów.
10. pisze równania reakcji otrzymywania kwasu węglowego i siarkowego (VI).
11. pisze wzory sumaryczne kwasów: siarkowego(IV), siarkowego(VI), azotowego(V), fosforowego(V), węglowego, chlorowodorowego i siarkowodorowego.
12. podaj wzory kwasów na podstawie nazwy.
13. umie dzielić kwasy na tlenkowe i beztlenkowe.
14. określa wartościowość reszt kwasowych.
15. wymienia wlaściwości i zastowowane kwasów : siarkowego(IV), azotowego (V), węglowego i chloroworowego.
16. wyjaśnia pojęcie dysocjacji jonowej.
17. wyjaśnia pojęcie: zasada i kwas według teorii Arrheniusa.
18. wyjaśnia pojęcie elektrolit i nieelektrolit.
19. zna wartość ładunku kationu wodoru i anionu wodorotlenkowego.
20. określa odczyn roztworu na podstawie barwy wskażników i na podstawie wartości pH.
21. wymienia tlenki, które powodują powstawanie kwaśnych opadów

SOLE
1. Dzieli sole na sole kwasów tlenowych i beztlenowych.
2. wymienia sole, które mają zastosowanie w gospodarstwie domowym, rolnictwie i lecznictwie.
3. umie opisać budowę soli.
4. podaje nazwy soli zapisane wzorem sumarycznym i zapisuje wzory sumaryczne znając wartościowość metalu i reszty kwasowej.
5. podaje definicję soli według Arrheniusa i pisze proste równania dysocjacji na podstawie tabeli rozpuszczalności soli.
6. wyjaśnia pojęcie reakcji zobojętniania i pisze cząsteczkowo proste równania zobojętniania.
7. wymienia przykłady metali aktywnych szlachetnych.
8. korzysta z szeregu aktywności metali.
9. pisze słownie i cząsteczkowo proste równania metalu z kwasami.
10. wymienia poznane sposoby otrzymywania soli w reakcjach wodorotlenków z tlenkami kwasowymi, metali z niemetalami, oraz kwasów z tlenkami metali.
11. zapisuje słownie reakcje wodorotlenków z tlenkami kwasowymi, metali z niemetalami i kwasów z tlenkami metali.

Z góry dzieki
AdaaS

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

Rozwiązania

Podobne zadania

majka006 Zadanie z chemi bardzo prosze o pomoc mam to na jutro !! Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: majka006 29.3.2010 (20:02)
betii94 kwasy i wodorotlenki | help ! ;) Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: betii94 29.3.2010 (21:20)
leecole W większości zadania testowe. Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 2 rozwiązania autor: leecole 6.4.2010 (13:03)
jordanex zeszyt ćwiczeń nowej ery 2 - wodorotlenki Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: jordanex 10.4.2010 (14:38)
andzia99 bardzo proszę chemia czarna magia Przedmiot: Chemia / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: andzia99 16.4.2010 (20:41)

Podobne materiały

Przydatność 50% Kwasy, sole, wodorotlenki zasady - zestaw pytań i odpowiedzi.

Kwasy - są to substancje składające się z jednego lub kilku atomów wodoru, oraz grupy atomów zwanych resztą kwasową. Wzór ogólny kwasów można zapisać następująco: HnR Kwasy można podzielić na kwasy tlenowe i beztlenowe. Tlenowe powstają między innymi: W reakcji tlenków niemetali z wodą - np. SO3 + H2O → H2SO4 W reakcji mocnego kwasu z solą słabszego kwasu (wówczas...

Przydatność 75% Podstawy zarządzania - pytanka i odpowiedzi (bardzo pomocne przed egzaminem)

Całość materiału jest w załączniku (65 pytań i odpowiedzi - łącznie 19 stron). Miłej nauki 1. CO ROZUMIEMY POD POJĘCIEM ZARZĄDZANIAI JAKIE SĄ JEGO ELEMENTY SKŁADOWE: Zarządzanie – umiejętność prowadzenia działalności gosp. która przynosi efekty. Dotyczy przede wszystkim ludzi, jest także współdziałaniem osób, które umożliwi zneutralizowanie słabości i max....

Przydatność 55% Wodorotlenki

Co to są wodorotlenki? Wodorotlenki są to związki chemiczne, które w wodzie dysocjują z utworzeniem jonów wodorotlenkowych OH-, np. KOH K+ + OH-, uwalnianie jonów OH- decyduje o ich charakterze zasadowym. Wodorotlenki reagują z kwasami tworząc sole. Niektóre wodorotlenki wykazują charakter amfoteryczny, to znaczy reagują zarówno z kwasami, jak i zasadami, np. wodorotlenek glinu...

Przydatność 70% Wodorotlenki

Wodorotlenki to związki chemiczne, których cząsteczki składają się z atomów metalu i grupy wodorotlenowej jednowartościowej. Wartościowość grupy OH ( wodorotlenowej) wynosi zawsze I poneważ jest to różnica wartościowości tlenu i wodoru w tej grupie ( II-I = I ) Ogólny wzór wodorotlenków to MOH ( M- metal / OH- grupa wodorotlenowa) Ilość grup wosorotlenowych zależna jest...

Przydatność 60% Ocenianie zadania rozszerzonej odpowiedzi z historii oparto na koncepcji tzw. Poziomów.

Ocenianie zadania rozszerzonej odpowiedzi z historii oparto na koncepcji tzw. Poziomów. Wyodrębniono cztery poziomy: • Poziom I – zdający przedstawił niektóre fakty i pojęcia związane z postawionym problemem; umieścił wydarzenia odpowiednio w czasie i przestrzeni (na tym poziomie oczekuje się od zdającego podstawowych dla zrozumienia tematu faktów i związków pomiędzy...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji