Treść zadania
Autor: Wilczyca01 Dodano: 12.5.2010 (17:47)
proszę pomóżcie!!!! z historii temat: ratujmy naszą planetę o tym co dobrego wynaleziono w wieku XX a potem to zaszkodziło (chyba chodzi o atom)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
hej . Mam zadanie z historii na jutro , brzmi ono tak: Napisz jakie problemy Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: normalnie-nienormalna 29.3.2010 (16:50) |
napsiz notatke do gazetki na temat : pamiec o katyniu organizacje spotkania Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: legatka1219 29.3.2010 (21:07) |
napsiz notatke do gazetki na temat : pamiec o katyniu organizacje spotkania Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: legatka1219 29.3.2010 (21:32) |
Najważniejsze wydarzenia z historii polski. Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 2 rozwiązania | autor: paulaa123 11.4.2010 (13:08) |
Proszę o pomoc z zadania z historii klasy szóstej... A mianowicie: W Przedmiot: Historia / Szkoła podstawowa | 1 rozwiązanie | autor: Piter19 30.3.2010 (16:55) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Zagadnienia z historii wychowania na temat uniwersytetów.
Te pytania pojawiały się podczas egzaminu z historii wychowania na UMK w drugiej turze pytań na temat znajomości książek poświęconych m.in. powstaniu uniwersytetów, sytuacji pierwszych studentek, sytuacji uniwersytetów podczas I i II wojny światowej.
Przydatność 80% Opis planet
Słońce – gwiazda centralna Układu Słonecznego, wokół której krąży Ziemia, inne planety oraz mniejsze ciała niebieskie. Słońce to najjaśniejszy obiekt na niebie i główne źródło energii docierającej do Ziemi. Zbudowane głównie z wodoru i helu. Ciśnienie 250 mld atmosfer. Temperatura na powierzchni ok.6000 K. Średnica ok. 1,4 mln km. Pokryte jest ciemnymi plamami....
Przydatność 80% Ekologia - Ratujmy kasztanowce - wywiad Dendrologa i uczennicy
Wywiad między Ekspertem Dendrologiem ED, a Agatą Siwirską uczennicą szkoły podstawowej AS: AS: Co to jest szrotówek kasztanowcowiaczek? ED: Jest to motyl atakujący wszystkie gatunki kasztanowca. AS: Długość ciała dorosłego osobnika: ED: 3-4 mm. AS: Rozpiętość skrzydeł? ED: 5-8 mm. AS: Pojawienie się motyla? ED: Od końca kwietnia do połowy września. AS: W...
Przydatność 55% Atmosfera planet Układu Słonecznego
Atmosfera planet Układu Słonecznego, w Układzie Słonecznym atmosferę posiadają wszystkie planety. Merkury Początkowo przypuszczano, że Merkury nie posiada atmosfery, jednak w epoce lotów kosmicznych badania przy użyciu próbnika Mariner-10 wykazały istnienie niezwykle rozrzedzonego otoku gazowego o ciśnieniu 2x10-4 bara, którego głównym składnikiem jest hel, pozostałe to...
Przydatność 100% Odkryto dziesiątą planete
Amerykańscy naukowcy ogłosili odkrycie dziesiątej planety w naszym Układzie Słonecznym. Ciało niebieskie o tymczasowej nazwie 2003 UB313 składa się głównie z lodu i skały i jest większe od Plutona. Odkrywcami jest trójka badaczy: Michael Brown z Caltech, Chad Trujillo z Obserwatorium Gemini na Hawajach i David Rabinowitz z Uniwersytetu Yale. Planeta znajduje się trzy razy dalej...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
0 0
oliwia12 12.5.2010 (18:19)
chodzi o elektrownie atomową.
Elektrownia jądrowa – obiekt przemysłowo-energetyczny (elektrownia cieplna), wytwarzający energię elektryczną poprzez wykorzystanie energii pochodzącej z rozszczepienia jąder atomów, najczęściej uranu (uranu naturalnego lub nieco wzbogaconego w izotop U-235), w której ciepło konieczne do uzyskania pary, jest otrzymywane z reaktora jądrowego. Zobacz: Energetyka jądrowa.
Ogólna zasada działania elektrowni atomowej (na przykładzie obiegu PWR):
W reaktorze jądrowym w wyniku reakcji rozszczepienia jąder atomowych wydzielają się duże ilości ciepła, które jest odbierane przez czynnik roboczy (najczęściej wodę pod wysokim ciśnieniem w tak zwanym obiegu pierwotnym – reaktory PWR i WWER). Czynnik przepływa do wytwornicy pary, gdzie oddaje ciepło wrzącej wodzie z obiegu wtórnego o niższym ciśnieniu, a następnie powraca do reaktora. Para wodna (para mokra, która jest osuszana przed dojściem do turbiny - cząsteczki wody w parze mokrej, pod wysokim ciśnieniem, zniszczyłyby turbinę, więc para mokra przechodzi najpierw z wytwornicy pary przez systemy osuszające, zanim nie trafi do turbiny) napędza następnie turbinę parową połączoną z generatorem. Separacja obiegów zapewnia większe bezpieczeństwo w przypadku wycieku pary z turbiny.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie