Treść zadania
Autor: zywieczdroj Dodano: 7.6.2011 (19:06)
ja tego nie umiem a jak tego nie zrobię to nie zdam z matematyki,liczę na waszą pomoc
a) Oblicz objętość ostrosłupa prawidłowego trójkątnego po krawędzi podstawy 6 i krawędzi bocznej 10 -musicie znaleźć wysokość
b)Jakie pole powierzchni ma ostrosłup prawidłowy trójkątny o wysokości 5 cm i krawędzi podstawy 9?-też trzeba coś znaleźć
c) Wysokość ostrosłupa prawidłowego trójkątnego jest równa 8 cm.Spodek wysokości leży w odległości 4\sqrt{3}cm od wierzchołka podstawy. Jaką objętość ma te ostrosłup?-trzeba znaleźć krawędź podstawy
P.S PROSZĘ O SAME OBLICZENIA BEZ RYSUNKÓW
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
13 zadan z matematyki proste!! Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: wielorybek 7.4.2010 (16:14) |
uczeń otrzymał następujące oceny z kolejnych testów z matematyki w 1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: misia9492 8.4.2010 (14:41) |
dlugosc okregu wpisanego w szesciokad foremny jest rowna 4pi, oblicz pole tego Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: wentor 11.4.2010 (13:11) |
na jutro :(:( a ja tego nie umiem ;// Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: izolek123 15.4.2010 (15:52) |
pole powierzchni szescianu wynosi 150 ile wynosi objetosc tego szescianu Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: Agati12 15.4.2010 (17:10) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Umiem wykorzystać każdą chwilę!-Carpe diem
Powiedzenie "carpe diem"-chwytaj dzień towarzyszy nam na co dzień i spotykamy się z nim na każdym kroku. Czy to w szkole,czy w pracy,telewizji-jest wszędzie. Uważam,że każdy człowiek powinien mądrze zagospodarować swój czas "by nie odkryć tuż przed śmiercią,że nie umiał żyć". Dzień powinniśmy mieć zawsze udany,a gdy czegoś nie zrobimy i ciężko nam z tym żyć,to...
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
Anek 7.6.2011 (19:27)
a) h = a√3/2
h = 6√3/2
h = 3√3cm
2/3h=2√3cm
(2√3)² + H² = 10²
12+H²=100
H²=100-12
H=√88
H=2√22cm
Pp=a²√3/4
Pp=6²√3/4
Pp=36√3/4
Pp=9√3 *√127/2
V=⅓*Pp*H
V=⅓*9√3*2√22
V=6√66cm³
b) h=a√3/2 cm
h=9√3/2cm
1/3*9√3/2 = 3√3/2
5²+(3√3/2)²=h²
h²=25+27/4
h²=25+27/4
h²=127/4
h=√127/√4
h=√127/2cm
Pp=a²√3/4
Pp=9²√3/4
Pp=81√3/4cm²
Pb=1/2*a*h
Pb=1/2*9*√127/2
Pp=9√127/4cm²
Pc=81√3/4+3*9√127/4
Pc=(81√3+27√127) /4
Pc=27(3√3+√127) /4 cm²
c) 2/3h=4√3
h=6√3
h=a√3/2 (UŁAMEK)
6√3=a√3/2 /*2
12√3=a√3 /*√3
36=3a
a=12cm
Pp=a²√3/4 (ułamek)
Pp=12²√3/4
Pp=144√3/4
Pp=36√3cm²
V=1/3 * Pp * H
V=1/3 * 36√3 * 8
V=96√3cm³
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie