Treść zadania

klaudynkova95

Następujące układy równań rozwiąż metodą podstawiania:

c)
{2x-y=5
{3x=y-6

d)
{y-2x=6
{y=3+x

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    c)
    \begin {cases} 2x - y = 5 \\ 3x = y - 6 \end {cases}

    \begin {cases} y = 3x + 6 \\ 2x -(3x + 6) = 5 \end {cases}

    \begin {cases} y = 3x + 6 \\ 2x - 3x -6 = 5\end {cases}

    \begin {cases} y = 3x + 6 \\ -x = 11/\cdot (-1) \end {cases}

    \begin {cases} y = 3x + 6 \\ x = -11 \end {cases}

    \begin {cases} y = 3\cdot (-11) + 6 \\ x = -11 \end {cases}

    \begin {cases} y =- 27 \\ x = -11 \end {cases}

    d)
    \begin {cases} y - 2x = 6 \\ y = 3 + x \end {cases}

    \begin {cases} 3 + x - 2x = 6 \\ y = 3 + x \end {cases}

    \begin {cases} - x = 3 / \cdot (-1) \\ y = 3 + x \end {cases}

    \begin {cases} x = -3 \\ y = 3 - 3 = 0 \end {cases}.

Rozwiązania

  • aaneczka

    c)
    {2x-y=5
    {3x=y-6

    {2x-y=5/*(-1)
    {3x-y=-6

    {-2x+y=-5
    {3x-y=-6

    x=-11
    d)

    {y-2x=6
    {y=3+x

    {y-2x=6
    {y-x=3/*(-1)

    {y-2x=6
    {-y+x=-3

    x=3

  • userphoto

    y-2x=6
    y=3+x

    (3+x) -2x=6
    3+x-2x=6
    x-2x=6-3
    -x=3
    x=-3

Podobne zadania

szymczak 4. Rozwi ąż nierówno ść i rozwi ą zanie przedstaw graficznie 2x + Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: szymczak 28.11.2013 (18:07)

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

Przydatność 60% Charakterystyka metod wychowania, cele wychowawcze

Dla metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej niezbędne jest, ze względów metodycznych i praktycznych, określenie dyrektyw metodycznych traktowanych jako możliwości i propozycje, których dobór zależy od wychowawcy podejmującego każdorazowo decyzję, co do sposobów postępowania wychowawczego. Wychowawca, decydując o doborze metod pracy, staje się twórcą procesów...

0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji