Treść zadania

~sylwiaaaaaaa

a)

[ 3x - 4y = 4

[ 5y - x = 9

b)

[ 2y + x = 5

[ -y + x = 2

c)

[ 3x + y = 2

[ 2x - 2y = 10



-----------------------------------------------------------------------



a)

[ 3x + 3y = 6

[ 2x + y = 10

b)

[ 4x - 2y = 10

[ 2x + 2y = 6

c)

[ 4x = 6 - 4y

[ 2x - 2y = y

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    3x-4y=4
    5y-x=9

    3x-4y=4
    x=5y-9

    3(5y-9) -4y=4
    15y-27 -4y=4
    11y=4+27
    11y=31
    y=31/11
    x=5*31/11-9=155/11-9=56/11

    b).2y+x=5
    -y+x=2

    x=2y-5
    -y+2y-5=2
    y-5=2
    y=2+5
    y=7 to x=2*7-5=14-5=9

    c).
    3x+y=2
    2x-2y=10
    y=2-3x
    2x-2(2-3x)=10
    2x-4+6x=10
    8x=10+4
    8x=14
    x=7/4 to y=2-3*7/4=2-21/4=-13/4
    a)3x+3y=6/:3
    2x+y=10

    x+y=2
    2x+y=10

    y=2-x
    2x+2-x=10
    x+2=10
    x=8 to y=2-8=-6
    b).
    4x-2y=10/:2
    2x+2y=6/:2

    2x-y=5
    x+y=3
    y=2x-5
    x+2x-5=3
    3x-5=3
    3x=8
    x=8/3 to y=2*8/3-5=16/3-5=51/3-5=1/3
    c).4x=6-4y/:2
    2x-2y=y

    2x=3-2y
    2x=y+2y

    2x=3-2y
    2x=3y

    3y=3-2y
    5y=3
    y=3/5 to 2 x=3*3/5, x=9/5:2, x=9/10

Rozwiązania

  • userphoto

    a)3x - 4y =4
    - x = 9 - 5y

    3x-4y=4
    x=5y-9

    3(5y-9) - 4y =4
    x=5y-9

    15y-27-4y=4
    x=5y-9

    11y=31
    x=5y-9

    y=31/11
    x=5*31/11-9

    y=31/11 y=2 9/11
    x=56/11 x=5 1/11

    b) 2y+x=5
    -y+x=2

    2y+x=5
    x=2+y

    2y+2+y=5
    x=2+y

    3y=3
    x=2+y

    y=1
    x=3

    c)3x+y=2
    2x-2y=10

    y=2-3x
    2x-2(2-3x)=10

    y=2-3x
    2x-4+6x=10

    y=2-3x
    8x=14

    y=2-3x
    x=7/4

    y=2-3*7/4
    x=1 3/4

    y=2-21/4
    x= 1 3/4

    y= -13/4 y=- 3 1/4
    x = 1 3/4
    -----------------------------------
    a) 3x+3y=6
    2x+y=10

    3x+3y=6
    y=10 - 2x

    3x+3(10-2x)=6
    y=10-2x

    3x+30-6x=6
    y=10-2x

    -3x=- 24
    y=10-2x

    x=8
    y=10-16

    x=8
    y=- 6


    b) 4x-2y=10
    2x+2y=6

    4x-2y=10
    2x=6-2y

    4x-2y=10
    x=3-y

    4(3-y)-2y=10
    x=3-y

    12-4y-2y=10
    x=3-y

    -6y=-2
    x=3-y

    y=1/3
    x=3-1/3

    y=1/3
    x=2 2/3

    c) 4x=6-4y
    2x-2y=y

    x=1,5-y
    2(1,5-y)-3y=0

    x=1,5-y
    3-2y-3y=0

    x=1,5-y
    -5y=-3

    x=1,5-y
    y=0,6

    x=0,9
    y=0,6

Podobne materiały

Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.

1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2

Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli

Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)

Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej

Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...

Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą podstawiania.

{ x - y = 2 2x + y = -2 - wyznaczamy jedną niewiadomą z któregoś równania { x = 2 + y 2x + y = -2 - podstawiamy wyznaczone wyrażenie do drugiego równania układu { x = 2 + y 2(2 + y) + y = -2 - rozwiązujemy równanie z jedną niewiadomą { x = 2 + y 4 + 3y = -2 { x = 2 + y 3y = -6 |: 3 { x = 2 + y y = -2 - podstawiamy wyliczoną...

Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod

WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN:  Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów.  Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji