Treść zadania
Autor: ~sylwiaaaaaaa Dodano: 1.6.2011 (20:23)
a)
[ 3x - 4y = 4
[ 5y - x = 9
b)
[ 2y + x = 5
[ -y + x = 2
c)
[ 3x + y = 2
[ 2x - 2y = 10
-----------------------------------------------------------------------
a)
[ 3x + 3y = 6
[ 2x + y = 10
b)
[ 4x - 2y = 10
[ 2x + 2y = 6
c)
[ 4x = 6 - 4y
[ 2x - 2y = y
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
an_ka 2.6.2011 (00:18)
a)3x - 4y =4
- x = 9 - 5y
3x-4y=4
x=5y-9
3(5y-9) - 4y =4
x=5y-9
15y-27-4y=4
x=5y-9
11y=31
x=5y-9
y=31/11
x=5*31/11-9
y=31/11 y=2 9/11
x=56/11 x=5 1/11
b) 2y+x=5
-y+x=2
2y+x=5
x=2+y
2y+2+y=5
x=2+y
3y=3
x=2+y
y=1
x=3
c)3x+y=2
2x-2y=10
y=2-3x
2x-2(2-3x)=10
y=2-3x
2x-4+6x=10
y=2-3x
8x=14
y=2-3x
x=7/4
y=2-3*7/4
x=1 3/4
y=2-21/4
x= 1 3/4
y= -13/4 y=- 3 1/4
x = 1 3/4
-----------------------------------
a) 3x+3y=6
2x+y=10
3x+3y=6
y=10 - 2x
3x+3(10-2x)=6
y=10-2x
3x+30-6x=6
y=10-2x
-3x=- 24
y=10-2x
x=8
y=10-16
x=8
y=- 6
b) 4x-2y=10
2x+2y=6
4x-2y=10
2x=6-2y
4x-2y=10
x=3-y
4(3-y)-2y=10
x=3-y
12-4y-2y=10
x=3-y
-6y=-2
x=3-y
y=1/3
x=3-1/3
y=1/3
x=2 2/3
c) 4x=6-4y
2x-2y=y
x=1,5-y
2(1,5-y)-3y=0
x=1,5-y
3-2y-3y=0
x=1,5-y
-5y=-3
x=1,5-y
y=0,6
x=0,9
y=0,6Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
rozwiąż układ równań metodą podstawiania 2x-y-9=0 x-4y-1=0 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 9 rozwiązań | autor: ostra1991-1991 21.4.2010 (19:24) |
Rozwiaz metoda podstawiania 4x-2y=10 4x=6-4y Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 2 rozwiązania | autor: Lolloss 19.5.2010 (18:55) |
Podany układ równań rozwiąż metodą podstawiania. a) 3x + 3y = 6 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: maciek4218 29.5.2010 (19:14) |
Rozwiąż układ równań metodą podstawiania i sprawdz,czy wyznaczona para Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 4 rozwiązania | autor: cukiereczek 31.5.2010 (18:59) |
rozwiąż algebraicznie i graficznie układ równań 2x-3y=-5 -4x+3y=1 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kociczka2125 26.9.2010 (12:08) |
Podobne materiały
Przydatność 65% 9 metod otrzymywania soli.
1) MEtal + kwas----> Sol + Wodor 2) Tlenk metalu + Kwas----> Sol + Woda 3) Kwas + Wodorotlenek----> Sol + woda 4) Metal + niemetal---> Sol kwasu beztlenowego 5) tlenek metalu + bezwonnik kwasowy--->sol 6) Zasada(wodorotlenek) +bezwonnik kwasowy---> sol + woda 7) Sol 1 + sol 2 --->sol 3 + sol 4 8) Sol 1 + kwas 1 --->sol 2 + kwas 2 9) wodorotlenek 1 + sol 2 ---> wodorotlenek 2 + sol 2
Przydatność 60% 10 metod otrzymywania soli
Kwas+zasada->sól+woda Metal(aktywny)+kwas->sól+H Tl.metalu+kwas->sól+woda Tl.metalu+tl.niemetalu->sól(tlenowa) Zasada+tl.niemetalu->sól(tlenowa)+woda Metal+niemetal->sól(beztlenowa) Sól1+sól2->sól3+sól4 Sól1+kwas->sól(mocna)+kwas Sól1+zasada->sól2+wodorotlenek Sól1+metal(aktywny)->sól2+metal(mniej aktywny)
Przydatność 65% Zastosowanie metod inżynierii genetycznej
Dziedzina biologii zajmująca się zjawiskami dziedziczności i zmienności oraz badaniem praw rządzących między podobieństwem i różnicami indywidualnymi, związanymi z pochodzeniem, nosi nazwę genetyki. Nauka ta powstała w początkach obecnego stulecia i stale niezwykle szybko się rozwija. Obecnie w dużym zakresie wykorzystywana jest w stosunkowo nowej gałęzi nauk zwanej...
Przydatność 60% Rozwiązywanie układów równań pierwszego stopnia z dwoma niewiadomymi metodą podstawiania.
{ x - y = 2 2x + y = -2 - wyznaczamy jedną niewiadomą z któregoś równania { x = 2 + y 2x + y = -2 - podstawiamy wyznaczone wyrażenie do drugiego równania układu { x = 2 + y 2(2 + y) + y = -2 - rozwiązujemy równanie z jedną niewiadomą { x = 2 + y 4 + 3y = -2 { x = 2 + y 3y = -6 |: 3 { x = 2 + y y = -2 - podstawiamy wyliczoną...
Przydatność 75% WDN krótka charakterystka wybranych metod
WDN Wewnątrzszkolne Doskonalenie Nauczycieli Czym jest WDN: Pozwala zintegrować nauczycieli (oraz wszystkich pracowników szkoły) wokół wspólnie uznawanych wartości i realizacji wyznaczonych celów. Przenosi odpowiedzialność za życie szkoły z podmiotów zewnętrznych na wewnętrzne (kadrę kierowniczą, radę pedagogiczną, uczniów, rodziców, czyli całą...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
rybitwa11 1.6.2011 (23:15)
3x-4y=4
5y-x=9
3x-4y=4
x=5y-9
3(5y-9) -4y=4
15y-27 -4y=4
11y=4+27
11y=31
y=31/11
x=5*31/11-9=155/11-9=56/11
b).2y+x=5
-y+x=2
x=2y-5
-y+2y-5=2
y-5=2
y=2+5
y=7 to x=2*7-5=14-5=9
c).
3x+y=2
2x-2y=10
y=2-3x
2x-2(2-3x)=10
2x-4+6x=10
8x=10+4
8x=14
x=7/4 to y=2-3*7/4=2-21/4=-13/4
a)3x+3y=6/:3
2x+y=10
x+y=2
2x+y=10
y=2-x
2x+2-x=10
x+2=10
x=8 to y=2-8=-6
b).
4x-2y=10/:2
2x+2y=6/:2
2x-y=5
x+y=3
y=2x-5
x+2x-5=3
3x-5=3
3x=8
x=8/3 to y=2*8/3-5=16/3-5=51/3-5=1/3
c).4x=6-4y/:2
2x-2y=y
2x=3-2y
2x=y+2y
2x=3-2y
2x=3y
3y=3-2y
5y=3
y=3/5 to 2 x=3*3/5, x=9/5:2, x=9/10
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie