Treść zadania
Autor: daszei22 Dodano: 30.5.2011 (17:20)
matma, niech ktoś zrobi te zadania prosze
, są w poniższych linkach ;)
prosze potrzebuje to na jutro ;)
http://www.photoblog.pl/mrozeek/95215714
http://www.photoblog.pl/mrozeek/95216680
Komentarze do zadania
-
daszei22 30.5.2011 (17:44)
zadania do zrobienia są w tych linkach
http://www.photoblog.pl/mrozeek/95215714
http://www.photoblog.pl/mrozeek/95216680
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:43) |
proszę o pomoc zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 13.4.2010 (16:49) |
Matma Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: skarpetka 16.4.2010 (20:59) |
Prosze o pomoc, krotkie zadanie. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: CyborgR 17.4.2010 (18:13) |
Pole i wycinek koła.pomocy ! zadania na jutro. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mania1408-k1 20.4.2010 (15:12) |
Podobne materiały
Przydatność 75% Co Bóg złączył niech człowiek niech nie rozdziela
W tej pracy przyjrzymy się samemu związkowi małżeńskiemu. Czy jest on zwykłą spółką dwojga ludzi stojących na tym samym gruncie? Czy jest to zwykły kontrakt podobny do innych kontraktów, które znamy? Zaczęliśmy już odkrywać, że małżeństwo nie jest ani kontraktem ani spółką. Jest to związek - związek, którego konsekwencją jest fakt, iż dwoje ludzi, można by rzec,...
Przydatność 55% Bankowośc zadania
POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO
Przydatność 70% Zadania wahadłowców
Promy kosmiczne, zwane też wahadłowcami lub samolotami kosmicznymi, są pierwszymi pojazdami wielokrotnego użytku przeznaczonymi do podróży poza naszą planetę. Startują z powierzchni Ziemi na podobieństwo rakiety kosmicznej, po wejściu na orbitę stają się sztucznymi satelitami, a gdy kończą zadanie, lądują z powrotem na ziemskim globie niczym gigantyczny szybowiec. Już sama...
Przydatność 80% Zadania sekretariatu
Zadania sekretariatu Głównym zadaniem sekretariatu jest odciążenie kierownika z uciążliwych administracyjno - biurowych i techniczno ? usługowych spraw które są bardzo drobne. W strukturze firmy sekretariat nie ma charakteru merytorycznego lecz usługowy. W sekretariacie może być zatrudnionych kilka osób ale najczęściej jest to komórka jednoosobowa (zatrudniony to sekretarka lub...
Przydatność 50% Zadania spedytora
Zadania spedytora: - Spedytor zobowiązany jest wykonywać swoje czynności zgodnie z przyjętym zleceniem. - Spedytor jest zobowiązany do odbioru przesyłki w przypadku gdy brakuje właściwych dokumentów. - Spedytor odbierając przesyłkę jest zobowiązany sprawdzić czy przesyłka dostarczona została w stanie nienaruszonym. - Spedytor nie ma obowiązku sprawdzać zgodność...
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 30.5.2011 (21:18)
(Chyba) 1. - brak numeru na zdjęciu.
============
Dziedzina (dla jakich x funkcja jest określona, albo inaczej: nad którymi punktami na poziomej osi można w pionie trafić na wykres funkcji ?)
Jak widać: od -4 do -2 (czarne kropki na końcach wykresu oznaczają, że punkty x = -4, x = -2 też NALEŻĄ do dziedziny.
Potem przerwa, potem od x = -1 do x = 2. Po lewej jest pusta kropka, punkt x = -1 NIE należy do dziedziny, po prawej tak samo - x = 2 nie należy, jak na razie, bo:
od x = 2 do x = 5. Oba końce są czarne, x = 2 oraz x = 5 należą do dziedziny.
To się zapisuje w taki sposób (nie wiem, czy na końcach stosujecie znaczek > czy ], aby powiedzieć, że dany punkt "należy". Użyję ">". Poza tym nie wiem, czy stosujecie taki zapis, ale chyba tam w końcu to liceum.
Dziedzina:
D = {<}-4,2> \cup (-1,2) \cup {<}2, 5> = {<}-4,2> \cup (-1, 5>
Punkt x = 2 nie należy do środkowego odcinka, ale należy do prawego. Zapisa powyżej to SUMA zbiorów, dlatego we wzorze na D uprościłem zapis, włączając x = 2 do przdziału (-1, 5>.
================
Zbiór argumentów to zbiór y, króre funkcja może przyjmować. Analogicznie do dziedziny, ale patrzymy na pionową oś. Dla jakich y mamy szansę natrafić na wykres w poziomie ?
Od góry:
y = 3 - puste kółko, NIE należy do zbioru wartości. Potem wszystko należy aż do y = -2, który należy (czarne kółko). Nie przejmuj się, że dla niektórych y jest po 2 proste. Tak może być. Np: dla y = 0 na środkowej prostej jest puste kółko, ale na prostej po lewej - porządny punkt.
Zbiór wartości - oznaczam go W to:
W = {<}-2, 3)
(to znaczy y = -2 należy, y = 3 NIE należy.
=============
Miejsca zerowe to te (na x) gdzie wykres przecina oś X.
x1 = -3, x2 = 5.
UWAGA: NIE x = 2, bo mamy białe kółko, środkowy odcinek nie zawiera punktu (2,0) !
=============
Kiedy f(x) < 2 ? Łatwiej zapytać "kiedy f(x) > = 2 ?
Patrzysz na pionową oś - czy jest odcinek, gdzie y wystaje podnad 2 ? Jest - ten środkowy. Dla x w zakresie (-1, 2> funkcja jest > = 2. Wszędzie poza tym jest mniejsza. Musimy uwzględnić jeszcze dziedzinę, odpowiedzią będzie więc suma przedziałów:
{<}-4,2) \cup (0, 5>
Aha, zbiór "argumentów" to zbiór x-ów.
Zwróć uwagę, że wyrzuciłem x = -2 oraz x = 0. Funkcja ma być MNIEJSZ, a nie MNIEJSZ RÓWNA 2.
============
Czy funkcja przyjmuje wartość najmniejszą - TAK, dla x = -4 oraz x = 2. Nie ma w zadaniu zastrzeżenia, że x ma być unikalne. To NIE jest głupie pytanie. Np. funkcja y = x (linia prosta) nie ma wartości najmniejszej.
===============
Ale się rozpisałem... Ale to zadanie jest bardzo niestandardowe, a przy okazji wijaśniliśmy (??) sobie parę terminów.
===============
2a. To już będzie standard.
Mianownik nie może być zerem. Rozwiązuję równanie:
x^2 - 2x + 3 = 0 (czytaj x^2 jako "x do kwadratu" itp.)
wyróżnik = (-2)^2 - 4 * 1 * 3 = -8.
BRAK miejsc zerowych mianownika. Dziedzina = R (liczby rzeczywiste).
2b.
Mianownik niezerowy, czyli x NIE równa się 4
Pod pierwiastkiel liczba nieujemna, czyli
3 - x > = 0 ; stąd x < = 3. Wyklucza to x = 4, więc
D = (-\infty, 4 >
3. i 4. - jednak trzeba rysować. Może później.
5. - Nie rozumiem treści. Jest wykres f na rysunku i trzeba narysować f ???
Może w tych drobnych, nieczytelnych znaczkach coś się kryje ? Nie wiem.
6a.
Funkcja jest parzysta jeżeli: f(x) = f(-x).
Podana funkcja zawiera x^2, który ma taką samą warosć dla x, oraz dla -x,
a także |x|, również jednakowa dla x oraz -x.
6b.
Wprawdzie w liczniku jest x^4, mające taką samą wartość dla x oraz -x,
ale w mianowniku jest tylko x, ujemne dla ujemnych x, dodatnie dla dodatnich.
(Mianownik zmienia znak, gdy x zmienia znak).
To jest tak, jak z dzieleniem liczby parzystej (licznik) przez nieparzystą (mianownik). Wychodzi nieparzysta.
Nie wiem, jak tego uczą teraz w liceum, piszę "intuicyjnie".
8.
"Różnowartościowa" to znaczy, że jak narysujesz poziomą linię (odpowiadającą y = coś) to przetnie ona wykres funkcji TYLKO w 1 punkcie. Np: prosta jest różnowartościowa, parabola, czyli wykres y = x*2 NIE jest, bo na przykład dla y = 1 masz x = 1 lub x = -1.
Narysowana funkcja JEST różnowartościowa. Teraz zobaczmy przypadki:
a) f(-x). To jest lustrzane odbicie f(x) względem pionowej osi. JEST różnowartościowa.
b)-f(x). Jak wyżej, odbicie względem poziomej osi.
c) |f(x)|. Wartość bezwzględna f(x). Wszystko, co na wykresie jest poniżej poziomej osi odbija się w górę względem niej. Taka funkcja NIE jest różnowartościowa, dla y = 1 możesz znaleźć dwa x, że |f(x)\ = y.
9. Znów rysunki. Ale popatrz na komentarze do 8.
-f(x) -odbij lustrzanie wykres względem poziomej osi
f(-x) - patrz zad 8.
|f(x)| - patrz zad 8. Cały wykres ma być NAD osią X
d) zrób c) a potem odbij względem poziomej ozi. Cały wykres ma być POD osią X
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie