Treść zadania

tala97

Rozwiąż nierówności:
1) 3x-1:5 - 13-x :2 > 7x :3 - 11(x+3) :6 ---> jak jest znak " : " to tam jest kreska ułamkowa
2) (x - 2)^3 +10x^2 > "bądż równe" (x -2)(x+3)^2
3) 3 pierwiastek z 2 - x > 1 +2pierwiastek z 2
4) 2 pierwiastek z 5 x <2x+1
5) 3x+3<" bądź równe" pix + pi



*** - naprawdę to jest ważne

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1)

    \frac{3x-1}{5}-\frac{13-x}{2}>\frac{7x}{3}-\frac{11(x+3)}{6}\quad / \cdot30(wspólny mianownik)

    Pozbywamy się ułamków

    6(3x-1)-15(13-x)>10\cdot7x-55(x+3)
    18x-6-195+15x>70x-55x-165
    18x+15x+55x-70x>6+195-165
    18x>36
    x>2

    2)

    (x-2)^{3}+10x^{2}\geqslant(x-2)(x+3)^{2}
    x^{3}-6x^{2}+12x-8+10x^{2}\geqslant (x-2)(x^{2}+6x+9)
    x^{3}-6x^{2}+12x-8+10x^{2}\geqslant x^{3}+6x^{2}+9x-2x^{2}-12x-18
    x^{3}-x^{3}-6x^{2}+10x^{2}-6x^{2}+2x^{2}+12x-9x+12x\geqslant-18+8
    15x\geqslant-\frac{2}{3}

    3)

    3\sqrt{2}-x>1+2\sqrt{2}
    -x>1+2\sqrt{2}-3\sqrt{2}
    -x>1-\sqrt{2}
    x<\sqrt{2}-1


    4)

    2\sqrt{5}<2x+1
    2x>2\sqrt{5}-1
    x>\frac{2\sqrt{5}-1}{2}
    x>\sqrt{5}-\frac{1}{2}

    5)

    3x+3\leqslant\pi x+\pi
    3x-\pi x\leqslant\pi-3
    x(3-\pi)\leqslant\pi-3
    -x(\pi-3)\leqslant\pi-3
    -x\leqslant\frac{\pi-3}{\pi-3}
    -x\leqslant1
    x\geqslant1

Rozwiązania

Podobne zadania

pako2411 Pilne Położenie prostej i okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: pako2411 14.4.2010 (17:56)
djmikuss WEKTORY - PILNE Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: djmikuss 16.4.2010 (09:32)
nikola29 PILNE ! Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: nikola29 16.4.2010 (17:18)
kasiaH171 pilne na jutro Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: kasiaH171 22.4.2010 (19:59)
kasiaH171 pilne Przedmiot: Matematyka / Liceum 1 rozwiązanie autor: kasiaH171 22.4.2010 (19:56)

Podobne materiały

Przydatność 60% "Bo wykonać mi trzeba dzieło wielkie, pilne, bo z tych kruszców dla siebie serce wykuć muszę [...]" (L. Staff). Czy człowiek może być kowalem swojego

WSTĘP. A. Znane przysłowie mówi, że każdy jest kowalem swojego losu. Mądrość ludowa każe wierzyć w możliwość kreowania własnego życia, nadawania mu kształtu zbliżonego do naszych marzeń i pragnień. Przekonanie to wydaje się bliskie także L. Staffowi, którego słowa stanowią inspirację niniejszych rozważań. Poeta, czyniąc bohaterem wiersza symbolicznego kowala -...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji