Treść zadania

klaudiaaaaa

zad.1
Przekrój osiowy walca jest kwadratem o polu 16 cm2.
Oblicz pole całkowite i objętość stożka

zad.2
Romb, którego przekątne mają 8 cm i 10 cm obrócono dookoła prostej zawierającej dłuższą przekątną.
oblicz pole całkowite i objętość powstałej bryły.

Z góry dzięki :)))

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    1. Jakiego stożka ??

    2. Powstaną dwa sklejone podstawami stożki. Promień podstawy tych stożków to połowa krótszej przekątnej, czyli 4 cm, wysokość to połowa dluższej przekątnej, czyli 5 cm.

    Objętość liczymy od razu. Mnożymy przez 2, bo są 2 stożki.
    V = 2\cdot\frac{1}{3}\cdot\pi\cdot 4^2\cdot 5 = \frac{160}{3}\pi\,\approx\,168\,\,cm^3

    Do obliczenia pola powierzchni bocznej potrzebna jest tworząca stożka, czyli bok rombu. Ponieważ przekątne w rombie przecinają się pod kątem prostym korzystamy z tw. Pitagorasa. Długość boku L wynosi:
    L = \sqrt{4^2+5^2} = \sqrt{61}
    Pole powierzchni bocznej to połowa obwodu podstawy razy tworząca. Całość mnożymy przez 2, bo są 2 stożki, ale NIE dodajemy pól podstaw, bo stożki są nimi sklejone. Szukane pole P to:
    P = 2\cdot \pi\cdot 4\cdot\sqrt{61} = 8\pi\sqrt{61}\,\approx\,196\,\,cm^2

Rozwiązania

Podobne zadania

marla zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 5 rozwiązań autor: marla 26.3.2010 (19:56)
basia0501 Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: basia0501 30.3.2010 (21:19)
uczennica0638 zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05)
sylwaczek Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37)
kamiluskaxd zadania z ułamkami i niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum 1 rozwiązanie autor: kamiluskaxd 7.4.2010 (13:28)

Podobne materiały

Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki

Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...

Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki

Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete

Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX

HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...

Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

Przydatność 55% Bankowośc zadania

POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji