Treść zadania
Autor: zolwczerwonolicy Dodano: 17.5.2011 (14:33)
Zadania z matematyki w załączniku :)
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
antekL1 17.5.2011 (16:38)
Długość krawędzi bocznej to jednocześnie wysokość graniastosłupa.
Ponieważ objętość graniastosłupa to pole podstawy razy wysokość, należy liczyć pola podstaw i mnożyć przez pierwiastek z 3.
a) Pole trójkąta równobocznego o boku a to a^2 * pierwiastek(3) / 4
(czytaj a^2 jako "a do kwadratu"). U nas a = 4, więc:
V_a = 4^2\cdot\frac{\sqrt{3}}{4}\cdot\sqrt{3} = \frac{16\cdot 3}{4} = 12\,\,cm^3
b) Podstawą jest kwadrat, czyli pole = a^2
V_b = 4^2\cdot\sqrt{3} = 16\sqrt{3}\,\,cm^2
c) Pole 6-kąta to 6 razy poje jednego trójkąta równobocznego, czyli 6 razy wynik z pinktu a)
V_c = 6 \cdot V_a = 6\cdot 24 = 144\,\,cm^3Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
-
moniqa95 17.5.2011 (16:54)
Zad.13
a) Pp= a^{2}\sqrt[n]{3}/4= 4^{2}\sqrt[n]{3}/4=16\sqrt[n]{3}/4= 4\sqrt[n]{3}
V= 4\sqrt[n]{3} * \sqrt[n]{3}=4*3= 12cm^{3}
b) Pp= a^{2}=4^{2}[/tex=16V= 16* \sqrt[n]{3}= 16\sqrt[n]{3}cm^{3}c) Pp= 6* a^{2}\sqrt[n]{3}/4= 6* 4^{2}\sqrt[n]{3}/4= 6*16\sqrt[n]{3}/4= 6*4\sqrt[n]{3}= 24\sqrt[n]{3}
V= 24\sqrt[n]{3} * \sqrt[n]{3}= 24*3=72cm^{3}Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 5 rozwiązań | autor: marla 26.3.2010 (19:56) |
Proszę o pomoc!!! Oto tekst zadania: Do podanych równań ułóż tekst zadań: Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: basia0501 30.3.2010 (21:19) |
zadania różne Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: uczennica0638 6.4.2010 (12:05) |
Rozwiaz zadania Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: sylwaczek 6.4.2010 (17:37) |
zadania z ułamkami i niewiadomymi Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kamiluskaxd 7.4.2010 (13:28) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Egzaminy kompetencji z matematyki
Matematyka Zestaw egzaminacyjny I Życzę powodzenia! -------------------------------------------------------------------------------- 1. Oblicz 132% różnicy liczb: 115,4 i -84,6. a) 15 b) 1297 c) 264 d) -3 2. Doprowadź wyrażenie (a-5)2 - (2a+3)(a-3) do najprostszej postaci. a) a2-7a-34 b) -a2-7a+34 c) a2-8a-34 d) a2-7a 3. Oblicz wartość wyrażenia a) b) c) d)...
Przydatność 55% Różne tematy z Matematyki
Patrz załączniki: - Trójkąt równoboczny i inne - Wektory - Granice funkcji - Wzory Wiete
Przydatność 55% Historia matematyki -Wiek XIX
HISTORIA MATEMATYKI - WIEK XIX Charakterystyka epoki: • Rewolucja francuska i okres napoleoński stworzyły korzystne warunki dla rewolucji przemysłowej w Europie, co wzmogło uprawianie nauk fizycznych, a tym samym prawie idealne warunki dla rozwoju matematyki. • Zaistniała konieczność zreformowania i odmłodzenia szkół i uniwersytetów. • Źródłem rozwoju...
Przydatność 75% Plan rozwoju zawodowego nauczyciela matematyki
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego
Przydatność 55% Bankowośc zadania
POSIADAM JESZCZE INNE MATERIAŁY Z BANKOWOŚCI I NIE TYLKO
0 odpowiada - 0 ogląda - 3 rozwiązań
1 0
rzbyszek 17.5.2011 (17:26)
a=4cm
H=√3cm
a)
Pp=1/2 ah
Pp=1/2 x 4 x 4√3/2=4√3 cm2
V=PpH
V=4√3 cm2 x √3cm =4 x 3 =12 cm3
b)
Pp=4cm x 4cm=16 cm2
H=√3cm
V=16cm2 x √3cm=16√3 cm3
c)
Pp= 6 x 4√3 ( wyliczone w a punkcie a) =24 √3 cm2
V=24√3 cm2 x √3 cm=72 cm3
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie