Treść zadania
Autor: heartbraker Dodano: 14.5.2011 (12:05)
Bardzo Pilne !!
1. Znajdź postać kanoniczną i iloczynu trójmianu kwadratowego . [ 4 x ² - 12x +35 ]
2. Znajdź współczynniki b i c trójmianu kwadratowego [ y = 2x ² + bx + c ] jeżeli wiadomo, że wykres jego przechodzi przez punkty [A (1,4) B (2,1) ]
3. Rozwiąż równania i nierówności
1. 3x ² + 2x – 5 = 0
2. √ 5 x ² - 2x – 3 √ 5 = 0
3. x² = 3 x 28 > 0
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
Podobne zadania
Pilne Położenie prostej i okręgu Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: pako2411 14.4.2010 (17:56) |
WEKTORY - PILNE Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: djmikuss 16.4.2010 (09:32) |
PILNE ! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: nikola29 16.4.2010 (17:18) |
Bardzo proszę o pomoc! Przedmiot: Matematyka / Liceum | 1 rozwiązanie | autor: mala53 19.4.2010 (11:00) |
ZAPISZ W POSTACI ILOCZYNU a^3-2^3. Przedmiot: Matematyka / Liceum | 2 rozwiązania | autor: dalia 20.4.2010 (22:11) |
Podobne materiały
Przydatność 100% Prawo kanoniczne
Ściąga z prawa kanonicznego.
Przydatność 85% Prawo kanoniczne, pojęcie przestępstwa w Kościele i kary kościelne.
Pojęcie przestępstwa i kary kościelne. W nowym Kodeksie Prawa Kanonicznego nie ma definicji przestępstwa, ale pewne ogólne cechy określające te pojęcie można jednak znaleźć w kanonach 1321 1, 1399. Sumując poglądy doktryny kościelnej i ogólne założenia wypływające z Kodeksu można stwierdzić, że „przestępstwo jest to zewnętrzne i moralnie poczytalne przekroczenie...
Przydatność 60% Renesans bardzo ogolnie.
Renesans, inaczej odrodzenie – jest to epoka w dziejach kultury europejskiej, trwająca od XV do XVI wieku (we Włoszech już od XIV wieku. Termin „odrodzenie został użyty po raz pierwszy przez Vasariego w celu scharakteryzowania tendencji w malarstwie włoskim. Literatura – Głównym prądem renesansu był humanizm. Wśród dziedzin sztuki uprzywilejowane miejsce wyznaczono sztuce....
Przydatność 80% Elektronika cyfrowa (BARDZO OBSZERNY MATERIAŁ)
ELEKTRONIKA CYFROWA W załączniku znajduje się obszerny materiał dotyczączy elektroniki cyfrowej - poniżej spis treści. SPIS TREŚCI 1. WPROWADZENIE 1.1. Systemy liczbowe 1.1.1. Dziesiętny system liczbowy 1.1.2. Dwójkowy system liczbowy 1.1.3. Szesnastkowy system liczbowy 1.2. Kody 2. PODSTAWOWE FUNKCJE LOGICZNE I FUNKTORY UKŁADÓW LOGICZNYCH 2.1. Wstęp 2.2....
Przydatność 70% Komuniakcja niewerbalna - bardzo dobra praca
„...Wykształcenie zdobywa się czytając książki, ale inne, ważniejsze wykształcenie - znajomość świata – zdobywa się tylko dzięki czytaniu ludzi i studiowaniu ich różnych wydań...” Lord Chesterfield „Listy do syna” Komunikacja niewerbalna istnieje już ponad milion lat. Jest więc znacznie starsza od mowy, powstałej prawdopodobnie w późnym plejstocenie, ok....
0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań
1 0
antekL1 15.5.2011 (08:12)
Oznaczenie x^ i podobne czytaj "do kwadratu"
1.
Szukamy współczynników A, B do postaci kanonicznej:
4(x - A)^2 + B
Podnoszę nawias do kwadratu
4x^2 - 8Ax + 4A^2 + B
Porównuję współczynnki przy jednakowych potęgach x (w powyższym wzorze i w oryginale)
-12 = -8A
4A^2 + B = 35
Z piewszego równania A = 3 / 2. Wstawiam A do drugiego równania
4 * (3/2)^2 + B = 35, stąd B = 35 - 9 = 26.
Postać kanoniczna: 4 (x - 3/2)^2 + 26
Aby znaleźć postać iloczynową rozwiązuję równanie: 4x^2 - 12x + 35 = 0
delta = 12^2 - 4*4*35 = -416. Nie ma rozwiązań, nie da się znaleźć postaci iloczynowej, albo jest błąd w zapisie zadania.
2.
Podstwiawiem współrzędne punktów do wzoru trójmianu
A: 4 = 2*1^2 + b*1 + c; czyli b + c = 2
B: 1 = 2*2^2 + b*2 + c; czyli 2b + c = -7
Z pierrwszego równania c = 2 - b, wstawiam do drugiego:
2b + 2 - b = -7, czyli b = -9
c = 2 - (-9) = 11
Trójmian ma postać: y = 2x^2 - 9x + 11
3.1.
3x^2 + 2x - 5 = 0
Delta = 2^2 - 4*3*(-5) = 64 = 8^2
x1 = (-2 - 8) / 6 = -5/3
x2 = (-2 + 8) / 6 = 1
3.2.
\sqrt{5}x^2 -2x -3\sqrt{5}=0
\Delta = (-2)^2 - 4\cdot\sqrt{5}\cdot(-3\sqrt{5}) = 64 = 8^2
x_1 = \frac{2 - 8}{2\sqrt{5}} = \frac{-3}{\sqrt{5}} = \frac{-3\sqrt{5}}{5}
x_2 = \frac{2 + 8}{2\sqrt{5}} = \frac{5}{\sqrt{5}} = \sqrt{5}
3.3.
Nie rozumiem zapisu.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie