Treść zadania
Autor: Konto usunięte Dodano: 12.5.2011 (20:38)
Mam prożbe wyłumaczył by mi ktoś Graficzne rozwiązywanie układów równan Krok po kroku daje najj
Komentarze do zadania
-
sstaszek 14.5.2011 (12:28)
Najłatwiej chyba do wyznaczenia wykresu (jeśli jest to równanie liniowe) znaleźc miejsca zerowe
tzn. wartośc y dla x=0 i wartośc x dla y=0 , jesli oczywiście dziedzina obejmuje liczbę zero .
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
antekL1 13.5.2011 (13:51)
Zobacz załącznik (PDF generowany przez LaTeX).
Cholera, to nie ten. W tym są błędy (x + y = 10, nie 8), przepraszam, nie umiem wymienić załącznika :(
Ale zrozumiesz, o co chodzi!
AntekZałączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
Podobne zadania
Graficzne rozwiązywanie układów równań x + y = 7 2x - y = 4 y = -x Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 3 rozwiązania | autor: AdkaKitty 23.9.2010 (15:21) |
rozwiaż graficzne równanie: -y-3x-6=0 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: kasiaqqqq 1.1.2012 (20:58) |
Rozwiąż graficzne układy równań: - x + y = 6 x = - 2 Przedmiot: Matematyka / Gimnazjum | 1 rozwiązanie | autor: sandra19996 2.3.2012 (10:46) |
Podobne materiały
Przydatność 50% Programy graficzne
Programy graficzne
--------------------------------------------------------------------------------
MrCOOL
Cyfrowe obrazy oglądamy codziennie w kolorowych pismach czy na plakatach. Nawet wtedy, gdy wyglądem przypominają fotografie, możemy być pewni, że zostały przetworzone przez komputer. Wszystko to dlatego, że oprogramowanie graficzne...
Przydatność 60% Karty graficzne
KARTY GRAFICZNE EGA, VGA i SVGA Chociaż na wydajność systemu komputerowego wpływa głównie procesor oraz elementy płyty głównej, to o komforcie pracy decyduje monitor wraz ze sterownikiem graficznym. Od rodzaju sterownika zależy typ użytego monitora. W czasie kilkunastoletniego rozwoju komputerów typu IBM PC powstało wiele konstrukcji sterowników graficznych, pozwalających...
Przydatność 75% Karty graficzne
Karta graficzna, często też określana też mianem akceleratora grafiki, to element komputera tworzący sygnał dla monitora. Podstawowym zadaniem karty graficznej jest przechowywanie informacji o tym jak powinien wyglądać ekran monitora i odpowiednim sterowaniu monitorem. Większość kart graficznych (i wszystkie współczesne) składają sie z następujących elementów: - Procesor...
Przydatność 70% Metody graficzne
METODA SYGNATUROWA: obrazuje sie na mapie takie obiekty, których nie można przedstawić w skali ponieważ są zbyt małe. np. sygnatura oznaczająca wydobycie węgla w kopalni zajmuje większą powierzchnie niż kopalnia w rzeczywistości. Sygnatury dzielimy na: a) punktowe b) liniowe Ad. a) sygnatury punktowe wskazują miejsce występowania obiektu czy zjawiska. W ich skład wchodzą...
Przydatność 70% Karty graficzne
KARTY GRAFICZNE: -Przechowuje informacje o wyglądzie obrazu oraz ustawieniach ekranu monitora, odpowiada serownikom oraz sterowaniem ustawień (właściwości ekranu w panelu sterowania), -Karty graficzne najczęściej są nie zintegrowane w normalnych PC z płytą główną (jest możliwość ich zintegrowania lub wymiany), natomiast w laptopach jest ta karta zintegrowana, -Nowoczesne...
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
Aphrael 12.5.2011 (21:04)
Masz jakiś układ równań: np.
\begin{cases} x - y = 1\\3x + y = 5\end{cases}
Najpierw musisz przekształcic równanie, tak aby po lewej stronie miec "y" :
\begin{cases} - y = 1 - x \\ y = 5 - 3x\end{cases}
Jeżeli "y" jest ujemne to mnożymy razy "-1" aby otrzymac dodatni "y" w tym równaniu
\begin{cases} y = x -1 \\ y = 5 - 3x\end{cases}
Następnie robisz sobie prostą tabelkę:
\begin{tabular}{c|c|c|c|c}\hline& x & A & B & C \\ \hline& Y & 0 & 0 & 0\\ \hline\end{tabular}
W miejsce A, B i C wpisujesz dowolne liczby (tak żeby łatwo ci się liczyło), w miejsce Y wpisujesz 1 równanie, czyli w tym przypadku y= x -1, następnie podstawiasz liczby A, B, C i obliczasz np.
\begin{tabular}{c|c|c|c|c}\hline& x & 1 & 2 & 3 \\ \hline& y = x-1 & 0 & 1 & 2\\ \hline\end{tabular}
Następnie na układ współrzędnych nanosisz punkty odczytane z tabelki u góry są "x" na dole"y", w tym przypadku: (1, 0), (2, 1), (3,2) i rysujesz linie przechodząca przez te punkty.
Konstruujesz tabelkę dla drugiego równania, obliczasz dla nie współrzędne i nanosisz na układ współrzędnych.
Miejsce przecięcia tych linii to rozwiązanie układu równań. Odczytujesz "x" z osi X i "y" z osi Y.
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie