Treść zadania

Anka113

W wielkiej loterii promocyjnej przygotowano 900 losów. Okazało się, że tylko 5% tych losów wygrywało. Ile jeszcze losów wygrywających trzeba przygotować, aby spełniona była zasada, że wygrywa 10% losów?

PROSZĘ o podanie x danych i równania.;););)

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • avatar

    1 0

    x - liczba losów dodatkowych wygrywających

    (5\% \cdot 900)+x=10\% \cdot (900+x)

    45+x=90 +0,1x

    x-0,1x=90-45

    0,9x=45

    x=45:0,9

    x=50

    Ogólna liczba losów po dodaniu nowych = 900 + 50 = 950
    Liczba losów wygrywających po dodaniu nowych = 45 + 50 = 95

    95\ z\ 950=10\%

Rozwiązania

  • gosia1977

    5% z 900 + x =10% (900+x )
    5/100*900+x=10/100 * (900+x)
    45+x =90+ 1/10x /*10
    450+10x = 900 +x
    10x-x=900+x
    10x-x=900-450
    9x=450/9
    x=50

    950-100%
    95-x
    x=95-100/950=10%

Podobne materiały

Przydatność 80% Opis przeżyć wewnętrznych - wygrana na loterii

W sobotni poranek obudził mnie miły śpiew ptaków. Zapowiadał się cudowny poranek. Idąc do parku myślałam, że jeszcze śnie, kiedy na chodniku, zupełnie przypadkowo znalazłam dwadzieścia złotych. Stwierdziłam, że dzisiaj jest mój szczęśliwy dzień. Dowiedziawszy się, że w wielkiej loterii jest kumulacja i można wygrać 6 milionów, pomyślałam sobie, że nie mam nic...

Przydatność 85% Etapy przygotowania kampanii promocyjnej przy wprowadzeniu produktu

Marketing Po to by realizowana strategia promocji przyniosła oczekiwany efekt i spełniła oczekiwane cele, musi być przygotowana w sposób profesjonalny, metodyczny. Budowa strategii profesjonalnej przebiega w 6 etapach: I ETAP - Identyfikacja Określenie odbiorców przekazu promocyjnego czyli identyfikacja potencjalnych nabywców klientów, produktów danej firmy. Etap ten...

Przydatność 80% Plan procesu komunikacji marketingowej - na podstawie kampanii promocyjnej produktu Shiseido

Realizacja skutecznego planu działań z zakresu komunikacji marketingowej opiera się na następujących elementach: 1.Identyfikacji docelowego audytorium. 2.Określeniu celu procesu komunikacji. 3.Zaprojektowaniu przekazu. 4.Określeniu kanału procesu komunikacji. 5.Ustaleniu budżetu promocji. 6.Wyborze promotion-mix. 7.Pomiaru rezultatu promocji...

Przydatność 55% Konferencje Wielkiej Trójki

Uchwalenie przez kongres USA ustawy Lend-lease Act z marca 1941r., która zezwalała na dostarczanie broni tym państwom, których bezpieczeństwo wiązałoby się z bezpieczeństwem Stanów Zjednoczonych oraz ogłoszenie przez Wielką Brytanię i Stany Zjednoczone zasad Karty Atlantyckiej można uznać za początek formowania Wielkiej Koalicji antyfaszystowskiej, będącej swoistym...

Przydatność 100% Historia wielkiej emigracii

Wielka emigracja z Polski zaczęła się już w XIX wieku po upadku powstań narodowych. Były to zesłania powstańców na Syberię oraz ucieczki przed prześladowaniami do Europy zachodniej (Francji i Niemiec) . Na początku XX wieku Polacy zaczęli emigrować do dalszych zakątków naszego globu, były to takie państwa jak: USA, Kanada, Argentyna, Brazylia. W latach 1870-1913 czyli do...

0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji