Treść zadania

andzia88

Zad.1
Jaką liczbą może być X jeśli (0,2) do potęgi -(2x+3) * (1/5) do potęgi -x+6=1


Plisss;))
Zad.2
Przedstaw liczbę w postaci ilorazu potęgi o tej samej podstawie i ujemnych wykładnikach:
a) -1/125
b)-27

Zad.3
Przedstaw liczbę w postaci iloczynu potęgi o różnych podstawach i ujemnych wykładnikach:
a)1000000
b)0,00001
c)1/128

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 1 0

    Zad.1
    Jaką liczbą może być X jeśli (0,2) do potęgi -(2x+3) * (1/5) do potęgi -x+6=1
    ….................................................
    (0,2)^ -(2x+3) · (0,2)^ (- x + 6) = 1
    …......................................
    z własności : ILOCZYN potęg o tej samej podstawie równa się potędze o tej samej podstawie i wykładniku równym SUMIE podanych wykładników:
    (0,2) ^ (-(2x+3) + (- x + 6)) = 1
    a to może zajść tylko wtedy, gdy wykładnik jest „zerem”.{aⁿ = 1, gdy a = 1 lub gdy n = 0)
    (-(2x+3) + (- x + 6)) = 0
    -2x – 3 – x + 6 = 0
    -3x = 3 – 6
    -3x = - 3
    x = 1

    odp.: x = 1

    Zad.2
    Przedstaw liczbę w postaci ilorazu potęgi o tej samej podstawie i ujemnych wykładnikach:
    a)
    -1/125 = (- 5)^(- 4) : (- 5)^(- 1)
    spr:
    (- 5)^(- 4) : (- 5)^(- 1) = 1/(- 5)^4 : 1/(- 5) =
    = 1/625 · (- 5) = - 5/625 = -1/125
    b)
    -27 = (- 3)^(- 1) : (- 3)^(- 4)
    spr:
    (- 3)^(- 1) : (- 3)^(- 4) = 1/(- 3) : 1/(- 3)^4 =
    = 1/(- 3) · (- 3)^4 = 1/(- 3) · 81 = 81/(- 3) = (- 27)

    Zad.3
    Przedstaw liczbę w postaci iloczynu potęgi o różnych podstawach i ujemnych wykładnikach:
    a)
    1000000 = (0.1)^(- 4) · (0,01)^(- 2) · (100)^(- 1)
    b)
    0,00001 = 10^(- 3) · 100^(- 1)
    c)
    1/128 = 8^(- 2) · 2^(- 1)
    …..................
    Uwaga !!!
    znak”^” oznacza „do potęgi”

Rozwiązania

Podobne materiały

Przydatność 60% Dzieje Liczb

Liczba, jest podstawowym pojęciem matematyki, które powstało w świadomości człowieka na wiele tysięcy lat przed naszą erą, a następnie kształtowało się i rozwijało wraz z rozwojem cywilizacji i kultury. Z chwilą, gdy rozróżnienie między „jeden” i „wiele”- charakterystyczne dla ludów pierwotnych- przestało wystarczać, wprowadzone zostały liczby: 1,2,3,4,...,a więc...

Przydatność 75% Symbolika liczb

Liczbę 1 uważano dawno, dawno temu za liczbę najdoskonalszą. Jest to pierwsza liczba nieparzysta. Wszystkie inne liczby pochodzą od jedynki, np.2, to 1 + 1. Jeden - ile to jest: dużo czy mało? Zastanów się! Wszyscy chcą być pierwsi: w nauce, w sporcie, w zabawie, ale nikt nie chce dostać jedynki z klasówki! Liczba 2 jest pierwszą liczbą parzystą. Uważana była przed wiekami...

Przydatność 80% Cecha podzielności liczb naturalnych.

Cecha podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli jej ostatnia cyfra jest parzysta lub jest nią zero. Przykłady: 12, 48, 100, 124 Cecha podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 27 bo 2+7=9 123 bo 1+2+3=6 621 bo 6+2+1=9 Cecha podzielności przez 4 Liczba jest...

Przydatność 80% Cechy podzielności liczb.

Cechy podzielności przez 2 Liczba jest podzielna przez 2 jeżeli w rzędzie jedności ma cyfrę:0, 2, 4, 6, lub 8. Przykłady: 24, 506, 1002, 99990 Cechy podzielności przez 3 Liczba jest podzielna przez 3 jeżeli suma jej cyfr tworzy liczbę podzielną przez 3. Przykłady: 42 - 4+2 = 6 i 6 =2*3 783 - 7+8+3=18 i 18=6 * 3 1209 - 1+2+0+9=12 i 12=4*3 Cechy podzielności przez 4...

Przydatność 55% Ciekawe własności liczb

7 stron o ciekawych własnościach liczb, załączonych w załączniku. Polecam.

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji