Treść zadania

madzia112

1.
a) Prawa stałości składu
b) prawa avogadra
2.
a) Oblicz masę molową fluorku sodu ( NaCI)
b) Oblicz ile moli stanowi 19g chlorku sodu

3. Jaką objętość zajmuje mol dowolnego gazu w warunkach normalnych ?
4. Oblicz jaką objętość w warunkach normalnych zajmuje:
a) 14 gramów azotu
b) 2 mole tlenu
5. Oblicz liczbę cząsteczek składających się na 112g azotu (N2)
6. Oblicz stosunek masowy miedzi do tlenu w CuO
7 Ustal wzór związku miedzi z siarką w którym stosunek masowy miedzi do siarki wynosi 2:1

Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.

Najlepsze rozwiązanie

  • 2 0

    1.
    a) Prawa stałości składu
    Każdy związek chemiczny bez względu na to w jaki sposób powstał ma stały skład chemiczny – stosunek mas atomów wchodzących w jego skład jest stały.

    b) prawa Avogadra
    Jednakowe objętości gazów zawierają w tych samych warunkach jednakowe liczby cząsteczek.

    W 22,4dm^3 każdego gazu w warunkach normalnych znajduje się 6,023 \cdot 10^{23}.


    2.
    a) Oblicz masę molową fluorku sodu ( NaCI)?

    M_{NaF}=23g+19g=42g/mol – to jest masa molowa fluorku sodu NaF

    M_{NaCl}=23g+35,5g=58,5g/mol – to jest masa molowa chlorku sodu NaCl


    b) Oblicz ile moli stanowi 19g chlorku sodu

    n= \frac {19g}{58,5 \frac {g}{mol}} \approx 0,32mol


    3. Jaką objętość zajmuje mol dowolnego gazu w warunkach normalnych ?

    22,4dm^3


    4. Oblicz jaką objętość w warunkach normalnych zajmuje:

    a) 14 gramów azotu

    28g_{N_2}-22,4dm^3

    14g_{N_2}-11,2dm^3


    b) 2 mole tlenu

    1mol-22,4dm^3

    2mole-44,8dm^3


    5. Oblicz liczbę cząsteczek składających się na 112g azotu (N2)

    28g_{N_2}-6,02 \cdot 10^{23}

    112g_{N_2}-x

    x= \frac {112g \cdot 6,02 \cdot 10^{23}}{28g}=24,08 \cdot 10^{23}


    6. Oblicz stosunek masowy miedzi do tlenu w CuO

    \frac {m_{Cu}}{O}= \frac {64u}{16u}= \frac {4}{1}


    7. Ustal wzór związku miedzi z siarką w którym stosunek masowy miedzi do siarki wynosi 2:1

    \frac {m_{Cu}}{m_S}= \frac {2}{1}= \frac {64u}{32u} - atom miedzi i jeden atom siarki


    CuS

Rozwiązania

Podobne zadania

monia672 Oblicz stopnie utlenienia: Przedmiot: Chemia / Liceum 2 rozwiązania autor: monia672 7.4.2010 (21:38)
onka46 Oblicz stężenie molowe kwasu siarkowego VI wiedząc że jest to roztwór Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: onka46 14.4.2010 (11:07)
wzurchemika Oblicz CP roztworu powstałego w wyniku rozpuszczenia 15g Ca(OH)2 w 38g H2O Przedmiot: Chemia / Liceum 2 rozwiązania autor: wzurchemika 17.4.2010 (17:41)
aga125 Oblicz stężenie molowe i procentowe Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: aga125 18.4.2010 (21:08)
ania_9691 Oblicz ile metrów szesciennych 0.2 molowego HCl potrzeba do zobojętnienia 30 Przedmiot: Chemia / Liceum 1 rozwiązanie autor: ania_9691 19.4.2010 (12:21)

Podobne materiały

Przydatność 100% Prawa człowieka prawa dziecka

DEKLARACJA PRAW CZŁOWIEKA (KSIĄŻKA FRAGMENT NUMER 1 ) Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych przyjęło 10 grudnia 1948 r. Powszechną deklarację praw człowieka. Był to pierwszy dokument zawierający listę praw i podstawowych wolności dla wszystkich ludzi. Podstawowe prawa jakie Deklaracja Praw Człowieka, gwarantuje ludziom można streścić następująco...

Przydatność 65% Prawa człowieka. Prawa dziecka

DEKLARACJA PRAW CZŁOWIEKA (KSIĄŻKA FRAGMENT NUMER 1 ) Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych przyjęło 10 grudnia 1948 r. Powszechną deklarację praw człowieka. Był to pierwszy dokument zawierający listę praw i podstawowych wolności dla wszystkich ludzi. Podstawowe prawa jakie Deklaracja Praw Człowieka, gwarantuje ludziom można streścić następująco...

Przydatność 100% Prawa Mandla

Zauważył, że w wyniku skrzyżowania grochu o kwiatach czerwonych, z grochem o kwiatach białych, wszystkie rośliny pierwszego pokolenia potomnego (F1) miały kwiaty czerwone, gdy skrzyżował osobniki pokolenia F1, to w drugi pokoleniu potomnym (F2), nastąpiło rozszczepienie cech ubarwienia: 3/4 to czerwone a 1/4 to białe. Stosunek ten powtarzał się przy wielu próbach. Cecha...

Przydatność 70% Prawa dziecka

Co to są prawa dziecka? Każdy człowiek ma swoje prawa, normy, które go chronią i pozwalają funkcjonować w społeczeństwie, państwie. Prawa mamy również my - dzieci, młodzież czyli wszyscy, którzy nie ukończyli 18 roku życia. Nie jesteśmy własnością Rodziców. Jesteśmy młodymi ludźmi, którzy oczekują szacunku i godnego traktowania przez Dorosłych. Czasami...

Przydatność 55% Prawa człowieka

Artykuł 3-ci: „Każdy człowiek ma prawo do życia, wolności i bezpieczeństwa” Otóż czytając ten artykuł wszystko wydaje nam się takie proste i logiczne.Ponieważ wiadomo, że każdy chce żyć i żyje w bezpieczeństwie i poczuciu własnej wartości na tym świecie. Lecz rzadko pomyślimy o ludziach mieszkających chociażby w Iraku czy w Afganistanie. Przecież tam ciągle...

0 odpowiada - 0 ogląda - 1 rozwiązań

Dodaj zadanie

Zobacz więcej opcji