Treść zadania
Autor: Zadankowa Dodano: 2.5.2011 (18:33)
1 Oblicz
3 5/6 + 4 4/9
8 2/3 - 4 4/5
7 1/2 * 2 3/5
4 4/5 : 1 5/9
2.
Rower kosztował 580 zł.PO sezonie obniżono jego cenę o 20 % .Oblicz nową cenę roweru.
3.
Znajdź liczbę , której 30 % stanowi 36
4.
Uczniowie uzyskali ze sprawdzianu następujące wyniki :
12% bdb
28% db
52% dst
7% dop
Reszta uczniów otrzymała oceny niedostateczne.Ile % stanowią te oceny?
Przedstaw wyniki na diagramie prostokątnym
jeśli ktoś wykona to serdecznie dziękuję
Zadanie jest zamknięte. Autor zadania wybrał już najlepsze rozwiązanie lub straciło ono ważność.
Najlepsze rozwiązanie
Rozwiązania
-
Dajana888 2.5.2011 (19:20)
1.
3 5/6 + 4 4/9=22/6+40/9=66/18+80/18=146/18=8 1/9
8 2/3 - 4 4/5=26/3-24/5=130/15-72/15=58/15=3 13/15
7 1/2 * 2 3/5=15/2*13/5=39/2=19 1/2
4 4/5 : 1 5/9= 16/5 : 14/9=16/5 *9/14=72/35=2 2/35
2.
580*20%=580*0,20=116
580-116=464
Nowa cena towaru 464 zł
3.
30% ------36
100%-----x
30x=3600 / :30
x=120
ta liczba to 120
4.
(12+28+52+7)-100=1%
Oceny ndst stanowią 1% wszystkich ocen.Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie
0 odpowiada - 0 ogląda - 2 rozwiązań
1 0
sonar 2.5.2011 (20:21)
zad1.
3 i 5/6 + 4 i 4/9=
= 3 i 15/18 + 4 i 8/18=
= 7 i 23/18=
= 8 i 5/18
8 i 2/3 - 4 i 4/5 =
= 8 i 6/15 - 4 i 12/15 =
= 7 i 21/15 - 4 i 12/15=
= 3 i 9/15=
= 3 i 3/5
7 i 1/2 * 2 i 3/5=
= 15/2 * 13/5 = (skracam 15 z 5)
= 3/2 * 13/1=
= 39/2=
= 19 i 1/2
4 i 4/5 : 1 i 5/9=
=24/5 : 14/9 =
= 24/5 * 9/14= (skracam 24 z 14)
= 12/5 * 9/7=
= 108/35=
= 3 i 3/35
zad 2.
cena roweru przed obniżką -> 580 zł
wysokość obniżki -> 20 %
20 % = 0,2
580 zł - 0,2 * 580 zł =
= 580 zł - 116 zł =
= 464 zł
Nowa cena roweru to 464 zł.
zad 3.
30 % -> 36
100 % = x
x= 100 % * 36 / 30 % (procenty się skrócą )
x= 3600 / 30
x= 120
Ta liczba to 120.
zad 4.
12% bdb
28% db
52% dst
7% dop
x-> ndst
wszystkie oceny -> 100 %
12% + 28% + 52% + 7%+ x= 100 %
99% + x= 100 %
x= 100% - 99%
x= 1 %
Oceny niedostateczne stanowią 1% wszystkich otrzymanych ocen.
Diagram prostokątny robi się w ten sposób -> rysujemy prostokąt (może też być kwadrat - bo to przecież szczególny przypadek prostokąta) i dzielimy go na 10 rzędów poziomych i 10 pionowych . Czyli otrzymujemy 100 małych prostokącików (lub kwadracików). Każdy taki mały prostokącik to 1%.
Później zaglądamy do danych i kolorujemy jednym kolorem taką liczbę prostokącików ile procent stanowi jakaś wielkość.
W Twoim zadaniu będą to oceny uzyskane podczas sprawdzianu.
W załączniku masz taki przykładowy diagram prostokątny.
Załączniki
Dodawanie komentarzy zablokowane - Zgłoś nadużycie